G: lastensuojelu ilmo, kun ystävän luona teini hoitaa pyykkihuollon? 5 henkilöä perheessä.
Ei laittanut äiti konetta päälle, koska *piip* ei ole kotona. Eihän niitä itse voi laittaa kuivumaan.
Toinen huoli: koululainen ei ulkoile 10min aamu, vaikka etätehtävävissa nii sanotaan :Äiti haluaa juoda aamukahvin rauhassa, kun koululainen vahtii 2v.
Isänsuojelu ilmo? Isä herää kesälomalla, viikonloppuna, isänpäivänä lasten kanssa, kun kh tuella oleva äiti nukkuu puoleen päivään.
Mihin ilmoitan?
Äiti fb:ssä kehuu näitä asioita, kommentointi kielletty.
Kommentit (17)
Lapsella loppuelämä aikaa pestä pyykkiä. Ymmärrän jos vain omat pesee mutta kahden 40v aikuisen, omat, 2 vuotiaan ja 7 vuotiaan.
Ei voi olla normaalia.
Heti kun teini täyttää 18v niin muuttaa pois.
Sairasta, diktaattori meininkiä äidin puolelta.
Isä vaikuttaa tossulta.
Mitä, odotetaanko jossain että teini-ikäiset ovat jotenkin hyödyksi kotona eikä kaikkea passata valmiiksi? Voi hellanlettas.
Vierailija kirjoitti:
Anna olla.
En anna, lasten oikeudet pitää Suomessa. Huomenna soitto heti aamusta.
Ap
Mä tein teininä lähes kaikki kotityöt. Äiti ja isä olivat aina töissä, monta hommaa ja molemmilla yritykset, äitillä päätoiminen, isällä sivutoiminen. En minä siitä kärsinyt. Olin muutenkin nörttityttö ja en ollut kovin sosiaalinen, yksi paras kaveri riitti. Kaveri tuli usein kaveriksi meille leipomaan, kun oma äitinsä ei antanut.
Vierailija kirjoitti:
Lapsella loppuelämä aikaa pestä pyykkiä. Ymmärrän jos vain omat pesee mutta kahden 40v aikuisen, omat, 2 vuotiaan ja 7 vuotiaan.
Ei voi olla normaalia.
En tiedä normaalista, mutta minä en tehnyt 20-vuotiaaksi kotona MITÄÄN kotitöitä. Nyt vanhempana tajuan, että olisi varmaan ollut ihan hyödyllistä tehdä.
Kaikkein sairainta on, että 2v ei ulkoile. KOSKAAN.
1xkesä kun teini vie.
Muut "ulkoilut" on kotiovelta autoon ja kaupan ostoskärryyn. Onneksi sentään 3xvko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla normaalia.En tiedä normaalista, mutta minä en tehnyt 20-vuotiaaksi kotona MITÄÄN kotitöitä. Nyt vanhempana tajuan, että olisi varmaan ollut ihan hyödyllistä tehdä.
Minäkään en tehnyt paljon mitään kotitöitä satunnaisen imuroimisen ja tiskaamisen lisäksi, eikä siitä ollut mitään haittaa. 18-vuotiaana kun muutin kotoa pois, kodinhoito onnistui ilman ongelmia, ja kyllähän sitä pyykkäämistä ja siivoamista on kerennyt sen jälkeen tekemään ihan tarpeeksi. Alaikäisen tehtävänä ei ole olla vastuussa koko talouden pyykkihuollosta, vaan pitäisi antaa keskittyä koulu yms. juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla normaalia.En tiedä normaalista, mutta minä en tehnyt 20-vuotiaaksi kotona MITÄÄN kotitöitä. Nyt vanhempana tajuan, että olisi varmaan ollut ihan hyödyllistä tehdä.
Minä taas tein laidasta laitaan kaikkea kotona. Kyllähän se silloin teininä ärsytti välillä mutta kun muutin omilleni osasin hoitaa kotityöt eikä tarvinnut soitella äidille ja kysellä miten vettä keitetään...
Meillä kyllä lapset/teinit on hoitaneet oman osuutensa kotitöistä aina.
Ihan yleissivistyksen ja -kehityksen kannaltakin välttämätöntä jos ei halua lisää uusavuttomia ja -haluttomia tähän maahan!!
Tiskikoneen täyttöä ja tyhjentämistä, pyykinpesua, ruuanlaitossa avustamista, lakanoiden vaihtoa, siivousta tms.
Normaalia perheen osallistuvaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yleissivistyksen ja -kehityksen kannaltakin välttämätöntä jos ei halua lisää uusavuttomia ja -haluttomia tähän maahan!!
Tiskikoneen täyttöä ja tyhjentämistä, pyykinpesua, ruuanlaitossa avustamista, lakanoiden vaihtoa, siivousta tms.
Et ilmeisesti tajunnut yhtään mitään?? Tuo pyykkinon jäävuoren huippu.
Teini tekee 80%asioista,joita pitäisi tehdä kotona oleva vanhempi!
Tämä rehellisesti kehuskelee kun saa maata ja katsoa vierestä.
Varmasti jo tehty. Ja ovat lasu asiakkaita.
Pohjois-Pohjanmaalla aika normi lestaperheissä.
Mutta niille onkin kotiapu yleensä kunnan puolesta, niin saa teinitkin nykyään mennä kouluun, lastenhoidon sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ilmeisesti tajunnut yhtään mitään?? Tuo pyykkinon jäävuoren huippu.
Teini tekee 80%asioista,joita pitäisi tehdä kotona oleva vanhempi!
Tämä rehellisesti kehuskelee kun saa maata ja katsoa vierestä.
Sori en lukenut niin tarkkaan.
Orjatyö on tietysti kielletty. En arvosta vanhempaa joka ei huolehdi omasta osuudestaan.
Hanki oma elämä.