Olen kyllästynyt käymään kävelyllä
kun se on nyt ainoa edes vähän sallittu tapa olla ulkona tai ylipäätään yhtään missään. Ja pitäähän sinne nyt kaikkien toki rynnätä ”kun on niin ihana ilmakin”, tästä sisäänleivotusta pakosta ei päästä edes koronan takia. Ja sitten ne vastaantulijat, voi helvetti. Molemminpuolinen vaivaantunut ja vainoharhainen ”tässä sitä pidetään turvaväliä kunnon kansalaisen tavoin, älä kirjoita paikalliseen fb-puskaryhmään mitään meuhkausviestiä ja anna tuntomerkkejäni”.
Sori, alkaa pää vissiin napsua kun elämä on yhtä pitkää sunnuntaita
Kommentit (17)
Saa kai pyöräilläkin. Espanjassa se ei ole sallittua
Juu. Kunnon kansalainen (TM) suorittaa korona-ajankin ulkoilemalla niin maan perkeleesti (mieluiten kahdestaan puolison kanssa, viis siitä että hädin tuskin kestää enää nähdä sen naamaa kun sitä on pakko katsoa koko ajan) ja leipomalla pullaa ja lukemalla klassikkokirjallisuutta. Sitä aikaakin nyt kuulemma on jostain ilmestynyt ihan päättömät määrät. En kestä.
Mä kyllä voisin ulkoilla mieheni kanssa, mutta se taas haluaa käydä pitkillä juoksu- ja pyörälenkeillä. Harrastaa maratoneja joten sen kunto on ihan eri tasolla kuin mun. Sitten ei tietty jaksa enää lähteä erikseen mun kanssa. Joten joudun menemään yksin ja se on niin tylsää.
Kun olisikin yhtä pitkää sunnuntaita. Huomenna on taas työpäivä ja vaikka etätyö onkin, silti on noustava aamulla koneen ääreen.
Ei tarvitse käydä ulkoilemassa. Olen itse parina aurinkoisena päivänä tehnyt niin, että avaan ikkunan ja menen sen ääreen istumaan ja lukemaan. Auringonvalosta saa D-vitamiinia ja valo tekee hyvää aivoille. Olen laittanut aurinkolasit sekä kaulaliinan kaulaan.
Ulkona olen vaihtanut autotien yli toiselle puolelle katua, kun olen nähnyt vastaantulijoita. Onneksi nyt on autoliikennekin hiljentynyt, niin noin voi tehdä helposti monilla kaduilla.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Juu. Kunnon kansalainen (TM) suorittaa korona-ajankin ulkoilemalla niin maan perkeleesti (mieluiten kahdestaan puolison kanssa, viis siitä että hädin tuskin kestää enää nähdä sen naamaa kun sitä on pakko katsoa koko ajan) ja leipomalla pullaa ja lukemalla klassikkokirjallisuutta. Sitä aikaakin nyt kuulemma on jostain ilmestynyt ihan päättömät määrät. En kestä.
Jep. Korvapuustiurakointi ja käveleskely kiinnostaa yhtä paljon kuin normitilanteessakin eli ei yhtään. Ja nyt tuntuu olevan joku oletus että ollaan kaikki koko ajan vain odotettu kunnes olis vihdoin aikaa leipoa.
No älä mene kävelylle jos se on niin puisevaa. Tilaa vaikka nettikaupasta aikuisten leluja ja ala leikkiä :D
En ole kävellyt, leiponut, lukenut enkä siivonnut yhtään sen enempää kuin ennenkään. En myöskään ole kaivanut kaapeistani omituisia kotikorona-vaatteita ja postanut selfieitä someen. Olen ollut ihan niinkuin aina ennenkin.
Olen käynyt kävelyllä lähes joka päivä jo 43 vuotta. En ole vielä kyllästynyt.
Ala vaikka juosta. Tavoitteellinen liikunta ei ole niin tylsää, ja kunto kohenee aika nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kun olisikin yhtä pitkää sunnuntaita. Huomenna on taas työpäivä ja vaikka etätyö onkin, silti on noustava aamulla koneen ääreen.
Mun mielestä etätyö on vähemmän energiaa kuluttavaa kuin normityöpäivä työmatkoineen.
Ihanaa päästä pitkän viikonlopun jälkeen tekemään kotikonttorilla töitä.
Öh, jos kävely kyllästyttää niin tee jotain muuta? Fillaroi tai vailla joogaa olohuoneessa. Ota osaa valokuvahaasteeseen, tai pelaa jotain?
En itsekään ajatellut lukea klassikoita saatikka leipoa, mutta onhan sitä kaikkea muutakin tekemistä.
Itseeni inhottaa käppäillä yksin näitä samoja reittejä monta vuosikymmentä. Ois auto niin pääsisi johonkin
Pyöräile, aja autolla esim jonnekin metsätielle ja mene metsään.
Musta olis ihana käydä kävelemässä, mutta täällä kylällä kukaan ei pidä turvaväliä, ainoastaan itse könyän melkein ojanpohjia myöten, kun muut käyskentelevät koko tien leveydellä. Tästä syystä en ole ulkona enää käynytkään melkein viikkoon. Kuinkahan suurta hallaa tekee terveydelle linnoittautua täysin kotiinsa...
"Molemminpuolinen vaivaantunut ja vainoharhainen ”tässä sitä pidetään turvaväliä kunnon kansalaisen tavoin, älä kirjoita paikalliseen fb-puskaryhmään mitään meuhkausviestiä ja anna tuntomerkkejäni”."
Vainoharhainen hyvinkin, mutta että molemminpuoleinen? Mistä sinä tiedät mitä kukakin ajattelee. Vaikuttaa aika erikoiselta pelolta.
Nythän siirryttiin kesäaikaan, jonka väitettiin paremmin mahdollistavan ulkoliikuntaa.
Ulos. Nauti ja iloitse!