Miksi rajojen sulkeminen on niin kamalan ylivoimaista?
Tälläkin hetkellä rajat vuotavat kuin seula, porukkaa lappaa joka ilmansuunnasta. Miksi se rajojen sulkeminen on niin ylivoimaista? Kysehän ei edes olisi siitä että tavaraliikenne satamiin pitäisi lopettaa, vaan siitä, että porukka ei kävelisi maahan kuin katettuun pöytään.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että siellä laitetaan vaan ovi kiini?
Luulen. Miksi ei?
Suomen kansalaiset saavat tulla aina kotimaahansa, sitä ei voida yksinkertaisesti estää.
Vierailija kirjoitti:
Suomen kansalaiset saavat tulla aina kotimaahansa, sitä ei voida yksinkertaisesti estää.
Mielestäni tällaisessa globaalissa poikkeustilassa se pitäisi olla lainsäädännöllisesti helppo päätös estää. En ihan aidosti ymmärrä enää tällaista yli-isänmaallisuutta joka alkaa jo kääntyä itseään vastaan. Rajat kiinni joka suuntiin ja tarpeeton haahuilu pois. Tavarat saa liikkua, ihmiset ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen. Miksi ei?
Et ole siskosi nussinnalta tainnut ehtiä koskaan rajalla käydä.
Koska erään aatteen (sinänsä ironista, koska juuri sen aatteen kansat lukitaan tiukimmin maahansa) omaaville vapaa liikkuvuus kaikille kansoille kaikista maissa kaikille ihmisille on ns ihmisoikeus, niin vaikka valtaosa haluaisi turvata itsensä tartunnoilta, niin pyhät vapaa-liikkuvuus-periaatteet ohittavat ihmisten oikeuden säilyttää henkensä.
Koska sisäministerinä on tyhjäpää huti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen. Miksi ei?
Et ole siskosi nussinnalta tainnut ehtiä koskaan rajalla käydä.
No mitä tekemistä sillä on kysymyksen validiteetin kanssa?