Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on lieväoireinen korona?

Vierailija
28.03.2020 |

Hesari kirjoittaa https://www.hs.fi/tiede/art-2000006456520.html.

Epäiletkö itselläsi lieväoireista tautia? Millaisia oireita sinulla on ollut?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tohon otsikkoon niin, olisko oireita tai edes yks oireista, mutta ihan vaan vähän?

Vierailija
2/17 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla tällainen, mietityttää oliko korona. Ensin tuli lievää huonoa ja kuumeista oloa, se meni ohi oudon nopeasti eli päivässä ja tunsin itseni niin hyväksi että ehdin jo jumpata perin päivän päästä. Sitten tauti alkoi uudestaan (kaksiosaisuus on koronan oire), mutta tällä kertaa epätavallisesti, ikään kuin väärin päin. Keuhkoputki tuntui limaiselta ja yskitti lievästi puoli päivää. Sitten vasta sieraimet tulivat tosi kipeiksi ja alkoi nuha jota kesti pari päivää, lämpöä oli ihan aavistuksen. Vatsa oli sekaisin. Tässä vaiheessa teinille tuli lievä kurkkukipu, lievää lämpöä ja kuivaa yskää ilman nuhaa, mikä on hyvin harvinainen taudinkuva hällä, jos koskaan on ollut. Jossain vaiheessa kommentoin että eipä ole juuri hajuaistia, laitoin nuhan piikkiin. Taudin loppuvaiheessa totesimme teinin kanssa että mikä on kun mikään ruoka ei kiinnosta, tippaakaan. Tämä ennen kuin tajusimme että ruokahalun menetys on koronan oire. Toki jos on sairas ei ruoka maistu, mutta kun olimme molemmat käytännössä jo terveitä. Itse en ole vieläkään saanut ruokahalua takaisin ja ruoanlaitto on perseestä kun mihinkään ruokaan ei ole mitään mielenkiintoa vaikka olen ollut jo viikon terve.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä yskää, silmien kuivumista, kurkun kutinaa ja välillä tuntuu pahalta keuhkoissa. Tupakkaa olen polttanut monta, monta vuotta niin keuhkoihin kävi joskus häijyä jo ennen koronaa. Suostusin testeihin milloin tahansa jo mielenrauhan takia. En myöskään halua tartuttaa ketään. Olen ollut yksin kotona mutta kaupassa on välillä pakko käydä.

Vierailija
4/17 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla ilman kuumetta?

Vierailija
5/17 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin oireeton on lievin. Päänsärkyä, kurkkukipua varmaan lievimmät ja tietysti tavallista suurempi väsymys voi olla yksi merkki.

Vierailija
6/17 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ketjuu olisi kiva saada vastauksia ihmisiltä, joilla on todistetusti se lievä korona ollut tai on? Väärin laittaa tavallisia flunssaoireita, jos ei ole testattu edes.

Vierailija
7/17 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö löytyy ketään, joka olisi testattu positiiviseksi, mutta oireet olivat lieviä??

Vierailija
8/17 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö löytyy ketään, joka olisi testattu positiiviseksi, mutta oireet olivat lieviä??

Ei löydy, koska silloin ei ole ”täyttänyt varmaan kriteerejä”...

Vierailija
9/17 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun toisella työkaverilla oireina väsymys, päänsärky, yskä, keuhkojen pistelu, suun kuivuus, lämpöily.

Toisella nuha, yskä, lämpöily, väsymys, ripuli.

Mulla lievä kurkkukipu, jännät tuntemukset rintakehällä, kasvojen särky.

Veikkaan vahvasti, että koronaa. Ei testata.

Vierailija
10/17 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla ilman kuumetta?

Voi olla.

Vierailija
11/17 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli erittäin kova päänsärky parin viikon ajan aaltoilevasti, aaltoilevaa lämpöilyä, äärimmäisen kova nuha ja kaikin puolin todella kurja olo. Päänsärky oli lähes sietämätöntä. Hengittäminen tuntui vaikealta etenkin iltaisin ja happea piti erikseen haukkoa. Äidilläni laski samankaltaisen taudin aikana trombosyytit rajusti, mutta koronaa ei testattu. Ei testattu minultakaan, en tiedä vieläkään oliko koronaa vai astetta ärhäkämpi migreeni ja flunssa.

Vierailija
12/17 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 lisää, että ripulia oli myös koko perheellä.

Vierailija
13/17 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaisi myös lievät oireet todennetuilla koronan sairastuneilla. Itsellä alkoi perjantaina tuntumaan oudolta kurkussa, oli turvoksissa ja kihelmöi. Sunnuntaina oli huonoa oloa ja happi kulki normaalia huonommin. En esim saanut astmalääkettä otettaessa hengitettyä syvään. Maanantaina alkoi kamala yskä mikä sattuu. Tänään yskän lisäksi alkaa pää täyttymään räästä ja silmäluomia painaa kuin en olisi nukkunut kahteen vuorokauteen. Normaalilämpötila noussut ja pyörii 36,8 hujakoilla.

Vierailija
14/17 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaisi myös lievät oireet todennetuilla koronan sairastuneilla. Itsellä alkoi perjantaina tuntumaan oudolta kurkussa, oli turvoksissa ja kihelmöi. Sunnuntaina oli huonoa oloa ja happi kulki normaalia huonommin. En esim saanut astmalääkettä otettaessa hengitettyä syvään. Maanantaina alkoi kamala yskä mikä sattuu. Tänään yskän lisäksi alkaa pää täyttymään räästä ja silmäluomia painaa kuin en olisi nukkunut kahteen vuorokauteen. Normaalilämpötila noussut ja pyörii 36,8 hujakoilla.

Ei taida olla lievä. 

Vierailija
15/17 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva kun siitepölyallergia iteltä löytyy ja perusflunssa pyörii samaan aikaan nyt koronan kanssa.

Mistä voi tietää mikä näistä kolmesta on nyt päällä.. huoh.

Ja aina ei tehoa allergialääkkeet niin sekään ei kerro mitään omalla kohdalla.

Vierailija
16/17 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut jo yli viikon ajan sellainen olo ettei tee mieli vetää syvään henkeä. Ei tulisi mieleenkään lähteä esim. juoksemaan, vaikka normaalisti harrastan raskastakin aerobista liikuntaa useita kertoja viikossa. Rintakehässä ja kurkussa tuntuu ahtaalta ja "kutisevalta", iltaisin yskittää enemmän, päivällä vähemmän. Silmien särky alkoi eilen, ja olo on normaalia väsyneempi. Yhtenä päivänä oli viime viikolla vatsa sekaisin. Muuten kaikki hyvin, ei kuumetta tai edes lämpöä. Nenä on vähän tukkoinen, mutta se nyt on krooninen vika.

En varmaan edes tiedostaisi näitä oireita ellen tietäisi koronasta, ja nytkin epäilen koronaa enemmän että "oireeni" ovat lähinnä tilanteesta johtuvia psykosomaattisia oireita. Tai voi olla allergiaakin, johan tuolla siitepölyjä on ilmassa. Mielikuvitusoireita ei kuitenkaan vähennä se, että kirjaimellisesti törmäsin viikko sitten koronapotilaaseen, joka heilui salaa meidän yhteisellä duunipaikalla iltamyöhään hakemassa jotain elämää tärkeämpiä papereita. Siellä se oli maski naamalla ja miehensä taluttamana kun tuskin pysyi tolpillaan. Ei saanut sanottuakaan mulle mitään kun yski ja köhi niin tolkuttomasti. Itse olin tullut paikalle samoissa merkeissä, siis hakemaan työpapereita, ja nimen omaan myöhään illalla etten vaan tapaisi ketään.. no, great minds think alike. Hitto että raivostuin sille tyypille, ja niin suuttui pomokin kun kerroin. Poliisille ei kuitenkaan tehty ilmoitusta, olisi varmaan pitänyt. 

Kaiken varalta pysyttelen kuitenkin nyt visusti kotona ja kaukana ihmisistä. En ole käynyt itse edes kaupassa. Olisi kyllä tosi mielenkiintoista päästä sitten vasta-ainetesteihin jos niitä aletaan jossain vaiheessa isommalle porukalle teettämään että saadaan selville miten tauti on tämän maan yli oikeasti pyyhkäissyt. 

Vierailija
17/17 |
01.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ainakin muutama kokemus, joissa olleet minimaaliset oireet.

Ovat vielä päässeet testiin, vaikka noilla oireilla ei yleensä pääse.

https://yle.fi/uutiset/3-11257377

https://yle.fi/uutiset/3-11223674

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi