Olen tavannut ihanan miehen, mutta ulkonäkö ei sytytä
Tapasimme Tinderissä ja kirjoiteltiin kauan ennenkuin tavattiin, muutama kuukausi. Hänellä oli vain kasvokuva. Hänen kanssa on tosi helppo jutella ja on fiksu ja puhuu myös syvällisiä. Hän on todella ainutlaatuinen, sellaisia miehiä ei joka paikassa ole, tiedän sen. Mutta...miehen ulkonäkö ei sytytä. Kuva olikin muutaman vuoden vanha ja mies on ylipainoinen. Yritän päästä tästä yli, mutta alkaako jossain vaiheessa häiritä liikaa...En halua alkaa ärsyyntyä esim asioista kuten miksi syöt tuollaista, eikö kannattaisi laihduttaa yms. Mitä mieltä olette, kannattaako jatkaa?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Niin, ehkä olen pinnallinen, mutta kuinkakohan moni täällä minua pinnalliseksi sanonut lähtisi itse rakentamaan suhdetta todella ylipainoisen miehen kanssa. Tämä vaikea ylipaino näkyy hänen terveydentilassaankin, vaikka ei kovin vanha ole vielä. Ap
Ehkä tuon voisi kääntää korjaan siirtää ylipainoa pidemmälle. - Eli esimerkiksi kysymyksiin mm. siitä, että miten mies itse suhauuu omaan ylipainoonsa? Näkeekö hän siinä mitään ongelmaa/ haastetta?
- Esimerkki. - Minä itse syön verraten terveellisesti ja monipuolisesti. Muun ohessa liikunnan harrastaminen päivittäin tai ainakin lähes päivittäin ovat valinoja joita haluan ylläpitää ny sinkkuna mutta varmasi myös tulevaisuudessa jos joskus vielä elän ja olen parisuhteessa.
En oikein täysin usko siihen, etä kaksi toisilleen vastakkaista muodostaisi opimaalisimman parin. Seuraava kysymykseni onkin, mikä eiä Ap yhdistää? - Toki hienoa on, että olette onnisunee luomaan ilm. hyvän keskusteluyhteyden. Mutta onko muuta?
Sinkkumies
Mä en jatkanut samasta syystä tapailua, pinnallista tai ei. Mutta mun mielestä kyse ei ole silloin pelkästään ulkonäöstä, vaan ylipäänsä elämäntavoista.
Itse olen urheilullinen, hoikka ja hyväkuntoinen ja mulla on terveelliset elämäntavat ja pidän muutenkin terveydestä huolta. Ylipaino taas on merkki siitä, että ei ole samoja prioriteetteja. Puheissa kyllä oli ja valitteli, että on ihan vasta päässyt kiloja kertymään, otti sen ihan itse puheeksi ja tinderissä kuvat tosiaan oli vanhempia/hoikempia. Muuten ois ollut tosi mukava ja kiinnostava ihminen, mutta ylipainon vuoksi en pystynyt kuvittelemaan mitään fyysistä suhdetta. Eikä toiselle voi sanoa, että laihduta niin sitten tästä voisikin tulla jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mä en jatkanut samasta syystä tapailua, pinnallista tai ei. Mutta mun mielestä kyse ei ole silloin pelkästään ulkonäöstä, vaan ylipäänsä elämäntavoista.
Itse olen urheilullinen, hoikka ja hyväkuntoinen ja mulla on terveelliset elämäntavat ja pidän muutenkin terveydestä huolta. Ylipaino taas on merkki siitä, että ei ole samoja prioriteetteja. Puheissa kyllä oli ja valitteli, että on ihan vasta päässyt kiloja kertymään, otti sen ihan itse puheeksi ja tinderissä kuvat tosiaan oli vanhempia/hoikempia. Muuten ois ollut tosi mukava ja kiinnostava ihminen, mutta ylipainon vuoksi en pystynyt kuvittelemaan mitään fyysistä suhdetta. Eikä toiselle voi sanoa, että laihduta niin sitten tästä voisikin tulla jotain.
Miksei voi sanoa? Mä mieluummin ottaisin sen, että nainen sanoisi mikä on vialla, jotta voin korjata asian. Tuskin sillekään ylipaino oli tärkeä osa omaa identiteettiä vaan lähinnä joidenkin valintojen sivutuote
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihastuminen laihduttaa ja veikkaan, että jos itse syöt terveellisesti ja mies sua ihailee ja arvostaa, ei kehtaa mättää enää mitä tahansa suuhunsa.. Toki varma ei voi olla.
Ei aina mene noin. Minä ihastuin nettideiteillä mieheen, joka halusi pitkittää tapaamista. Kun tavattiin ja minä ajattelin, että en voi kivaa miestä torjua ylipainon takia, hän kuvitteli että pidän isoista miehistä. Seuraavan vuoden aikana lihoi liioittelematta ainakin 20 kg. Heitti vielä vitsiä siitä, kuinka minä varmaan tykkään isoista miehistä (olin nuori ja kuvittelin itse, ettei toista saa tuomita ulkonäön perusteella).
N 160/52 s
Auts, hyvä, kun jaoit. Ehkei sitten kannata luottaa tuohon mitä mä sanoin.😅
Mies käytti vanhaa, ja pelkkää kasvokuvaa, tuskin se oli vahinko. Jos omissa kuvissasi näkyy vartalokin, hän tietää ulkonäkösi. Hän on voinut valita sinut ulkonäönkin perusteella, sinun pitäisi nyt hyväksyä harhaanjohtaminen tuossa asiassa, ettet olisi pinnallinen.
Suhtautuminen terveyteen, ruokaan ja liikuntaan ei ole mikään pieni elämän osa-alue vaikka muissa asioissa natsaisikin.
Jos esimerkiksi haluat lapsia joskus tulevaisuudessa, tulee väistämättä erimielisyyksiä kun lasten kasvatuksessa. 
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata. Kiva ja syvällinen mies ansaitsee paremman naisen kuin sinä. Jää sinä odottamaan sitä urheilullista, komeaa pelimiestä joka pyörittää useampaa sun laista kerralla.
Mielestäni tällaiset kommentit ovat niin typeriä. Jokaisella on oikeus valita, millaisen ihmisen kanssa haluaa seurustella, ja tähän kuuluu myös ulkonäkö. En voisi mitenkään olla kiinnostunut 150-senttisestä, rumanaamaisesta ja 200 kiloisesta miehestä, vaikka tämä olisi kuinka ihana.
Tämä ei silti tarkoita, että haluaisin jonkun alfa-pelimiehen. Oma mieheni on n. 15 cm keskivertomiestä lyhyempi ja pienituloinen duunari. Oli lisäksi neitsyt kun tapasimme (aikuisina).
Voidaanko lopettaa tämä ajattelu, että jos muuten ihana mies ei kelpaa ulkonäön vuoksi, niin nainen haluaisi automaattisesti jonkun pelimiehen?
Minulla kävi samanlainen tilanne. Kiva nainen löytyi muuten.... mutta on lihava. itse olen normaalipainoinen mies. Homma jäi sitten siihen. Ei sille omalla ihanteelle mitään voi.
Pelkäsin myös, että jos yhdessä liikkuessamme herättäisimme negatiivista huomiota. Sekin aika häiritsevää ja outoa jos nainen painaa enemmän kuin mies. Tämä nainen oli n. 80 kg. Elämäntavat sen mukaiset vaikken itsekkään ole mikään terveysintoilija.
Valitse se, jota "ilman et halua elää" sen sijaan, että valitset sen, jonka kanssa voit olla (paremman puutteessa). Loppuelämän eläminen yhdessä voi olla liian suuri käsite tässä yhteydessä, mutta kyllä sinä ihan oikeasti tunnistat sen, milloin kohdalle osuu ihminen, josta tulee WOW-fiilis. Älä tyydy vähempään.