Yskää ollut pari päivää, kehtaanko mennä maski päässä kauppaan, vai saanko turpaan?
Ei tekisi mieli mennä tietenkään, mutta kun alkaa olla ruokavarannot vähissä.
Kommentit (11)
Jos vaihtoehto on kuolla nälkään niin menisin kauppaan. Yritä olla yskimättä kaupassa niin ei ihmiset katso pahasti.
Minulla on ollut lievää yskää nyt 10 päivää, mutta koska ei ollut ketään, joka olisi käynyt puolestani ostoksilla, ja netin kautta tilaamisen jonot olivat liian pitkät, kävin pari päivää sitten itse kaupassa. Yskäni tosin on niin lievä, etten yskinyt kauppareissulla kertaakaan. Kuumetta ei ole ollut.
Minulla ei myöskään ole mitään syytä epäillä, että oireeni johtuisivat koronaviruksesta, koska en ollut viikkoon tavannut ketään ennen oireiden alkua. Kaupassa olin vain käynyt.
Pidin kaupassa käydessäni kuitenkin reilut turvavälit (en esim. mennyt samaan hyllyväliin muiden asiakkaiden kanssa) enkä mennyt sinne riskiryhmien aamutunneilla enkä myöskään ruuhka-aikaan, vaan puolenpäivän jälkeen.
Jos sinulla kerran on kasvomaski, laita ihmeessä se!
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Jos sulla on yskää, et saa mennä kauppaan. Olet karanteenissa, niin kuin kaikki flunssaoireiset.
Sun pitää toimia näin:
Jos asut kerrostalossa, käy katsomassa taloyhtiön ilmoitustaululta, onko siellä naapuriavusta tietoa.
Googlaa netistä, onko asuinalueellasi kaupassakäyntipalvelua.
Tai soita kaupungin palvelunumeroon. He viimeistään järjestävät sinulle kaupassakäyntiä, ilmaiseksi.
Tai tilaa nettikaupasta, jos sellainen on paikkakunnallasi.
Et todellakaan mene kauppaan. Tällaista tilannetta varten sulla olisi pitänyt olla se kotivara jo hankittuna.
Ei ole kyse siitä, kehtaatko mennä vaan ET SAA mennä. Eikä ole mielipidekysymys vaan ihan virallinen määräys. Määräys. Rangaistava teko.
Voisi ainakin katsoa mihin suuntaan yskii, mieluiten ei suoraan sitä kassajonoa kohti, kuten näkyy joillakin taipumus olevan.
Mulla ei ole yskä, mutta jos joku haisee pahalle esim. hajuvesi, rupeaa yskittää. Jotkut asiakkaat haisee homeelle, sekin alkaa yskittää.
Soita kaikki sukulaiset ja puolitutut läpi ja pyydä joku terve käymään kaupassa puolestasi
Mulla on allergia ja nyt on siitepölyä ja katupölyä. Joudun käymään töissä ja kaupassa, ja lääkityksestä huolimatta heti kurkkua kutittaa ja yskittää kun olen hetkenkin ulkona. Yritän yskiä hiljaa takinkauluksen sisään ja pysyä kaukana muista etten saisi turpaan.
Hei nyt tyypit ryhdistäytykää!
Jos on flunssan oireita, ei tällä hetkellä edes SAA käydä kaupassa.
THL:n sivuilla on selkeä kuva, josta voi katsoa mitä saa tehdä oli oireita tai ei:
www.thl.fi/fi/web/infektiotaudit-ja-rokotukset/ajankohtaista/ajankohtai…
Tilaat kotiinkuljetuksen tai pyydät kaveria hakemaan. Ja sen verran reilun satsin, ettei sama tilanne pääse yllättämään enää.