Vauva ei syö! Mitä teen? :/
Auttakaa mua! Oon nyt imettäny tyttöäni jo 7 kk. Kiinteitä aloiteltiin reilu kk sitten, mutta mikään ei maistu vieläkään. Aluksi aloitin kunnianhimoisesti vihanneksilla (peruna, porkkana, maissi) mutta eihän ne kelvanneet kun eivät ole terpeeksi makeita. Eivät edes omalla maidolla höystettynä! :(
Hedelmäsoseita (päärynä, omena) olen saanut korkeintaan pari lusikallista menemään ja sitten suu pysyy tiukasti supussa. Kaikelle neiti melkeen irvistelee, paitsi äidinmaidolle! On vissiin sitten niin suurta herkkua ;). Velliä tai korviketta ei ole koskaan suostunut myöskään syömään. (Korviketta tarjottiin kerran pakosta, kun jouduin yllättäen sairaalaan leikkaukseen, enkä voinut lääkityksen vuoksi puoleen vuorokauteen imettää. Tyttö oli sen ajan sitten itsepäisesti syömättä.)
Ois kuitenkin kiva, että muukin alkaisi jo pikku hiljaa maistumaan. Onko muilla ollut samanlaisia ongelmia ja miten olette ne selvittäneet? Apua kaivataan! :/
Niin se meilläkin on mennyt. Tarjoa soseita monta kertaa päivässä ja myös samaa makua riittävän usein. Kyllä tyttö vähitetellen tottuu.
Annatko muuten ensin maitoa vai kiinteitä? Kannattaa tarjota kiinteitä ensin, ettei syöminen tyssää ainakaan siihen että vauvan masu olisi jo täynnä. Minä olen myös alkanut heti kiinteiden alusta totutella vauvoja säännölliseen ruokarytmiin: kiinteitä annetaan aamupalalla, lounaalla jne. Imetellä voi toki sitten noiden ruoka-aikojen väleissäkin.