Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Upseerimies. Vertaistukea kaivataan

Rosanna2020
28.03.2020 |

Moikka. Löytyisikö muita, joilla ollut suhde tai läheinen tuttavuus upseerimiehen (armeijassa töissä olevan henkilön) kanssa. Kuulisin mielelläni kokemuksia.

Meillä juttu päättyi hiljattain molempien tahdosta, mutta moni asia jäi vaivaamaan. Vieläkin ihmettelen sitä, miten mies ajatteli että olen koko ajan valmiina häntä varten linjoilla ja valmiina tapaamaan, mutta usein, kun olin itse yhteydessä, niin saattoi olla hyvinkin tyly ja etäinen. Sitten taas kun hän itse oli yhteydessä, niin sävy oli lähes päinvastainen. Myös tapaamisia oli lähes mahdoton suunnitella etukäteen, koska työaikataulut menivät kaiken edelle. Häneltä oli ylipäätään lähes mahdotonta saada vastauksia kysymyksiin kuten että mitä hän haluaa tai mitä toivoo. Tuntuu ettei hän ylipäätään kyennyt tai halunnut ajatella mitään muuta kuin työasioita.

Ajattelin, että jos kuulen muiden kokemuksia, niin se voisi auttaa pääsemään asiasta yli. Tunteita kuitenkin häntä kohtaan vielä on, oli pohjimmiltaan lämmin ja kiva ihminen.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo liity mitenkään siihen, että mies oli upseeri.

Vierailija
2/15 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole itse koskaan ennen tavannut miestä, joka elää noin tiukasti työaikataulunsa sanelemana. Tai ei kykene ajattelemaan sen yli. Siksi liitin sen upseeriuteen. Ehkä sitten liittyy vaan persoonaan ja minäkeskeisyyteen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihoit ja mies halusi hoikan,ei siinä sen kummempaa, upseereille aina löytyy nuorempia ja hoikempia

Vierailija
4/15 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lihoit ja mies halusi hoikan,ei siinä sen kummempaa, upseereille aina löytyy nuorempia ja hoikempia

Ahaa. Semmoinen syväanalyysi...

Olisko jollain aidosti järkevää sanottavaa?

Vierailija
5/15 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin naimisissa upseerin kanssa. Ei hänen työnsä määrännyt meidän elämäämme.

Mutta tuo on sama, että hänen tarpeensa menevät ylitse muiden. Hän tiesi miten elää, ja muidenkin piti elää samoin.

Vierailija
6/15 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole huomannut. Työvuorot tietää hyvissä ajoin etukäteen, samoin lomat. En soittele miehelle töihin ellei ole todella pakottavaa asiaa, joten en tiedä, miten hän suhtautuisi kyselyihini siitä, onko ikävä 3 tunnin eron jälkeen.

TYöaikataulut kyllä menevät kaiken edelle siinä mielessä, että ei niitä ryhdytä vaihtamaan siksi, että toinen haluaa shoppailemaan tai brunssille.

Vierailija
7/15 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista. Yritin monesti selittää tälle miehelle, että hän ei voi sanella yhteydenpidon määrää tai intensiteettiä yksipuolisesti. Välillä meni pitkäkin aika, kun hänestä ei kuulunut mitään, sitten taas oli tosi tiiviisti yhteydessä ja halusi nähdä usein. Kun yritin sitten sanoa, että suhteet perustuvat vastavuoroisuuteen ja että minulla olisi oikeus olettaa, että hänen käytöksensä olisi johdonmukaista tai noudattaisi samaa linjaa, niin hän ei tuntunut sitä ymmärtävän.

Ehkä hän ei vaan osannut nähdä asioita toisen näkökulmasta, tai ei halunnut.

Vierailija kirjoitti:

Minä olin naimisissa upseerin kanssa. Ei hänen työnsä määrännyt meidän elämäämme.

Mutta tuo on sama, että hänen tarpeensa menevät ylitse muiden. Hän tiesi miten elää, ja muidenkin piti elää samoin.

Vierailija
8/15 |
28.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästäkin. Meillä meni niin, että välillä tekstaili kovastikin työpäivän aikana, sitten taas kun itse olin yhteydessä, niin usein vetosi kiireeseen tai ettei työpäivän aikana kuulemma voi käyttää siviilipuhelinta. Viestittely onnistui siis vain silloin, kun hänelle se sattui sopimaan. Jos kyselin vastauksen perään esim seuraavana päivänä, niin tuli voimakas reaktio, että vaadin liian nopeaa reagointia ja vika on minun intensiteetissäni

Emme siis olleet naimisissa vain tapailuasteella.

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole huomannut. Työvuorot tietää hyvissä ajoin etukäteen, samoin lomat. En soittele miehelle töihin ellei ole todella pakottavaa asiaa, joten en tiedä, miten hän suhtautuisi kyselyihini siitä, onko ikävä 3 tunnin eron jälkeen.

TYöaikataulut kyllä menevät kaiken edelle siinä mielessä, että ei niitä ryhdytä vaihtamaan siksi, että toinen haluaa shoppailemaan tai brunssille.

Vierailija
9/15 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole itse koskaan ennen tavannut miestä, joka elää noin tiukasti työaikataulunsa sanelemana. Tai ei kykene ajattelemaan sen yli. Siksi liitin sen upseeriuteen. Ehkä sitten liittyy vaan persoonaan ja minäkeskeisyyteen.

Ap

Totta kai työaikataulut menevät kaiken edelle, niin ne menevät muillakin.

Vierailija
10/15 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä keskustelusta unohtuu se yksinkertainen tosiasia, että mieskaverisi on Puolustusvoimien palveluksessa. Siinä ammatissa tietyt työelämän säännöt poikkeavat siviilitöistä ja jolloin olisi kohtuullista osoittaa pientä ymmärrystä myös miehen tavasta toimia ja käyttäytyä. Hän ei voi vapaasti hillua niin tiukassa hierarkiassa , miten huvittaa ja löpistä luuriin kun smuidu sitä haluaa. 

Olen ollut siviilityöntekijänä Puolustusvoimilla. En voi kehua, että sotilashenkilöillä olisi aina ihan helpointa työssään. Hyväkuntoisuus ja täsmällisyys ovat korkealle arvostettuja ominaisuuksia, jonka eteen on tehtävä myös töitä. 

Tiedän myös sen, että upseereilla on usein haasteita ihmissuhteissaan. Aika tavallista onkin, että puoliso otetaan helposti talon sisältä ja erojakin tuntui riittävän, Ehkä juuri ap:n kaltaisten puolisoiden vuoksi ero varmasti oli paras ratkaisu, sillä univormu ja käskyjen noudattaminen muokkaa ihmisen persoonaa paljonkin. 

Vierailija
11/15 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia minullakin. Kun luin kirjoituksiasi niin ensimmäinen ajatus oli, että olemmekohan tapailleet samaa miestä?

Ajattelen, että tyyppi on vaan tökerö ja itsekäs. Ei siis parisuhdeainesta.

Vierailija
12/15 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kanssa kaappihomppe?

Vierailija
13/15 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tulossa jättimunainen nääggerikenraali amiriikasta.

Olen jo lähettänyt sinulle matkarahat moneen kertaaan.

Vierailija
14/15 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ennen naimisissa upseerin kanssa ja tuo etäisyys kuulostaa hyvinkin tutulta. Joskus siitä puhuinkin miehen kanssa niin hän vetosi siihen, että upseerikoulutuksessa hänet on opetettu siihen ettei tunteita saa näyttää joten ei sitä pysty tekemään myöskään vapaa-aikana. Toki hänelläkin työaikataulut meni myös kaiken muun edelle, mutta niin on myös omassa siviilityössäni. 

Vierailija
15/15 |
19.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

En oikein ymmärrä mitä yrität sanoa.

Eikö jokainen joudu elämään työaikataulun mukaan.

Ei kesken työvuoron voi lähteä treffeille, vaan vasta sitten vapaa -ajalla. Eikä kesken työpäivän hempeillä puhelimessa.

Lapsuudenkodissani elettiin äidin työvuorojen sanelemana tahtia. Hän oli sairaalassa töissä ja todellakin meni töihin silloin kun hänellä oli työvuoro.

Esim joulunvietossa tämä näkyi siten, että joulua alettiin viettämään vasta sitten kun äiti tuli töistä kotiin. Tai jos hänellä sattui silloin iltavuoro, niin joulua vietettiin aamulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi