Tajusin tänään jotain liittyen valkosipuliin XDDDD
Olen systemaattisesti vältellyt valkosipulia AINA. En tiedä mistä se on edes lähtenyt liikkeelle, mutta minulle valkosipuliton ruoka on ollut koko elämäni ajan täysin itsestäänselvyys. No miekkonen kokkasi pastaa, jota sitten söimme. Tänään hän kyseli epämääräisesti, että tykkäänkö siitä ja tästä ja tuosta (vaikka hän kyllä tiesi jo vastaukset XD.) sitten hän paljasti, että ruuassa oli vähän valkosipulia, ja että huomasi etten minä huomannut mitään XD.
Toden totta, en tajunnut XD. Mutta sen tajusin, että en melkein edes tunnista!! valkosipulin makua enää XD. Koska en IKINÄ syö sitä.
Kommentit (9)
Valkosipuli on hyvää. Turhaa välttelet.
Sulla on vaan korona. Ei se nyt noin XD pitäisi olla.
Niin? Mun lapsi inhoaa sipulia. Pistän ne sitten ruokaan niin pieneä hakkeluksena ettei se hoksaa mitään.
kannattaa syödä valkosipulia, se ehkäisee koronatartuntoja. pysyy nimittäin muut ihmiset loitolla.
Yhden työkaverin ruoka tuoksui aina aivan uskomattoman hyvältä. Kerran uskalsin kysyä, että mikä sen ruuissa aina tuoksuu ja se vastas et varmaan valkosipuli kun se laittaa sitä aina kaikkeen. En voinut sietää valkopipulia ennen sitä, mutta nyt myös laitan sitä kaikkeen. :)
Syön joka päivä valkosipulia. Maailman vanhin antibiootti. Se vaan pitää raakana puristaa tai kypsennettyä sen terveys vaikutukset menevät. Sipuli on myös halvin, Si
pulin 8 vähemmän tunnettua terveyshyötyä
Tiesitkö, että sipuli pystyy edistämään myrkyllisten aineiden poistumista kehosta? Mikäli olet usein sairaana, myrkylliset aineet saattavat olla syypää. Tällä kertaa kerromme muistakin syistä siihen, miksi sipulin tulisi olla säännöllinen osa ruokavaliotasi.
Flavonoidien ohella sipulissa on myös kversetiiniä, joka on erinomainen veren hyytymisen estäjä. Se toimii seuraavalla tavalla:
tasapainottaa kolesterolitasoja
estää tulehtuneisuutta
toimii antioksidanttina
auttaa torjumaan allergioita
voimistaa sydäntä
auttaa suojaamaan ruoansulatusta
estää verihiutaleita muodostamasta hyytymiä, kun veri muuttuu sakeak
xDDDD