Lopetan tämän kotoilun tähän ja alan elämään normaalia elämää. Kuka mukana?!
Riskiryhmät voivat eristäytyä niin halutessaan. Samoin kaikki muut halukkaat.
Kommentit (14)
Miksi kutsut minua mäntiksi? Oletko tutustunut tähän täydellisen eristäytymisen toiseen puoleen? Tautihan tarttuu lähes kaikkiin joka tapauksessa ja se on tarkoituskin. Muuten laumasuojaa ei tule.
Itse lähden nyt kauppakeskukseen ostoksille ja sitten vielä ulos syömään.
Itse sairastin koronan jo tammikuussa niin on melko tylsää nyt kun ei ole enää kuolemanpelkoa.
Minä sairastin koronan kolme viikkoa sitten. minulla ei ole enää mitään syytä eristäytymiseen.
Minun pitää olla joka päivä töissä, en pysty eristäytymään vaikka haluaisin!
Mä olen elänyt koko ajan ihan normaalisti. Haluaisin sairastaa sen koronan alta pois, tulee joskus kumminkin. Kannatan muutenkin sitä että riskiryhmät (ja halukkaat kuolemanpelkoiset) suojautuvat ja muut jatkaa elämää, niin että laumauoja muodostuu vähitellen. Sairaanhoidon resursseja en tule kuluttamaan, en käytä lainkaan terveydenhuollon palveluja ja minulla on hoitotahto ettei saa elvyttää eikä tehohoitoa. Kotiini aion ketään häiritsemättä kuolla jos korona tulee ja vie siihen kuntoon. Ehkä laitan vanhemmille tekstarin siinä vaiheessa, että nyt taitaa tulla lähtö, raato täytyisi korjata pois ennen kuin alkaa rappuun haisemaan.
Itsellä loppuu ulkomaanmatkan karanteeni huomenna joten sitten pääsen kauppaan ja ehkä ostan jonkun kivan vaatteen :)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen elänyt koko ajan ihan normaalisti. Haluaisin sairastaa sen koronan alta pois, tulee joskus kumminkin. Kannatan muutenkin sitä että riskiryhmät (ja halukkaat kuolemanpelkoiset) suojautuvat ja muut jatkaa elämää, niin että laumauoja muodostuu vähitellen. Sairaanhoidon resursseja en tule kuluttamaan, en käytä lainkaan terveydenhuollon palveluja ja minulla on hoitotahto ettei saa elvyttää eikä tehohoitoa. Kotiini aion ketään häiritsemättä kuolla jos korona tulee ja vie siihen kuntoon. Ehkä laitan vanhemmille tekstarin siinä vaiheessa, että nyt taitaa tulla lähtö, raato täytyisi korjata pois ennen kuin alkaa rappuun haisemaan.
Niin varmaan:D Se on helppo soittaa suutaan kun henki kulkee. Tukehtumis vaiheessa rupee apu kelpaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kutsut minua mäntiksi? Oletko tutustunut tähän täydellisen eristäytymisen toiseen puoleen? Tautihan tarttuu lähes kaikkiin joka tapauksessa ja se on tarkoituskin. Muuten laumasuojaa ei tule.
Kyllä se laumasuoja tulee, mutta hitaammin. Jos ei varotoimia noudateta, niin ruumita tulee enemmän ja nopeammalla tahdilla, koska kaikkia sairaalahoitoa tarvitsevia ei kyetä hoitamaan.
Olen käynyt normaalisti kaupassa tähän asti. Nähnyt kavereita, käynyt työasioilla. Teinit on nähneet kavereitaan. Sama jatkuu.
Olisi kiva saada kyllä kattavampaa tietoa siitä, mikä tilanne koronan suhteen oikeasti on. Alkaa rajoitusten koventuessa ja pitkittyessä motivaatio noudattaa niitä laskea, ellei ole tiedossa että rajoituksille on olemassa oikeasti välttämättömät perusteet.
Esim. hesarin seurannan mukaan todettujen koronatartuntojen määrä on nyt laskenut 4 päivää peräkkäin. Se ja yhä tiukentuvat rajoitukset ei oikein sovi yhteen. Olisi myös kiva tietää tarkemmin, että kuinka suuri osa noista tartunnoista on Suomeen palanneiden tartuntoja, ja mikä on tilanne heidän karanteenin suhteen. Eli leviääkö tauti nyt hullun lailla väestössä vai purevatko suosituksiin perustuvat toimet?
Ole mäntti ihan keskenäsi.