Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ENSKAT TORSTAINA

29.06.2006 |

Hei!

Nopsaan tässä yökyöpelinä kirjoittelen siitä meidän 4D:stä. Vauvalla oli kaikki ok eli ihan terve vauva pitäisi olla tulossa :) Brunon mukaan vauva syntyisi lokakkun puolella vastasi kooltaan päivää vaille viikkoa isompaa kuin tämänhetkisten laskujen mukaan. Painoa oli jo kertynyt päälle puoli kiloa. Sukupuolikin nähtiin, mutta jääköön se nyt vielä minun ja miehen sekä " Otson" väliseksi salaisuudeksi ;) Kasvokuvia vauva ei halunnut niin antaa vaan veti koko ajan käsiä ja jalkoja eteen. Muutama puolikas potretti kuitenkin saatiin. Vauva oli jo ihan vauvan näköinen vaikka ruipelohan se vielä on. Ihanan rakas ruipelo kuitenkin! Miehelle ultra oli myös mieluinen kokemus eikä kaduttu siihen sijoitettuja rahoja. Nyt voi hyvillä mielin lähteä reissuunkin, kun tietää vaavilla olevan kaiken hyvin.

Hyvää loppuviikkoa ja ensi viikkoa vaan kaikille enskoille! Pitäkäähän pinot virkeänä!

Ensi viikkoon,

Terkuin Mörötin ja " Otso" rv 21+5 (22+4)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei vaan kaikille. Täällä siis lomalta palanneena takaisin sorvin ääreen. Oli niin rentouttava loma, etten edes tietokonetta avannut. Joten tästä syystä olen aivan ulkona kaikista teille tapahtuneista asioista. Toivottavasti kaikilla on kaikki hyvin ja onnea uusille plussanneilla.

Omassa navassa kaikki on ennallaan. Käytiin viime viikolla rakenne ultrassa ja vauvalla oli kaikki hyvin. Kasvotkin nähtiin ja pieni kieli kun meidän toukka suutaan availi. Eilen pohdittiin nimiä ja todettiin yksi hassu seikka kuinka joistain nimistä on jo valmiiksi mielikuvia siitä, minkälainen henkilöä voi sitä nimeä käyttää.

Nyt siis taas muutama viikko olisi töitä ja heinäkuun lopussa saisi taas vaihtaa parin viikon lomalle.

heidi <3 toukka 20+ 4 (eli reilusti yli puolen välin :)

Vierailija
2/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vain sanoa, että onnea jo nyyttiinsä kotiin saaneille enskoille :)

heidi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kurkistus eilisen pinoon:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7666861&p=1&tmode=1&smode…

[color=cd00cd]Jälleen aamiaisella täälä tietokoneen ääressä:) voi että lomailu on ihanaa kun saa aamiaisenkin nauttia ihan pitemmän kaavan kautta! Tuli eilen valvottua pitkäle tämän vuorokauden puolelle, mutta siltikään ei kyllä ihmeemmin väsytä. Hyvä niin.[/color]

[color=00ffff]Apua.. eilisessä pinossa oli ihan varmasti jotain, mitä ajattelin kommentoida, muttakun pää lyö tyhjää.. pitäisi näköjään aina avata erikseen tekstille ikkuna:/

Neuvolatäti oli ainakin jollain ollut aika idiootti, muistan hyvin vielä sen ensiavun lääkärin ja voin kuvitella miltä sinusta tuntuu.. että pitääkin olla tuollaisia!

Olikos mörötinkin lähdössä reissuun?? Täälähän tulee pian hiljaista jos kaikki meinaa lähteä reissun päälle.. joutuu pian ihan yksin palstailemaan;)

En todella muista pitikö minun vielä jotain kommentoida, noh, palailen myöhemmin kuitenkin, niin kommentoin sitten![/color]

[color=cd00cd]Omaan napaan ei kertakaikkiaan yhtään mitään!! Voi että tämä vaihe osaa olla sitten tylsä. Noh, kai minun täytyy alkaa odottamaan tuota rv 12, että on edes jotain mitä odottaa!! Hei, nyt voisin pistää vähän galluppia pystyyn.. eli, millä viikoilla vauva-maha alkoi näkyä???

Sitä tässä itse kuumeisesti odotan, että tulisi edes jotain!! Mutta ei, vatsa on muutenvaan kuin turvonnut ilmapallo:/

Sellaista.. nyt vielä hetkeksi köllöttelemään tuon miekkosen viereen!!

Siru ja tiituli rv 11+2[/color]

Vierailija
4/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD00CD]Tänään onkin vaihteeksi kaunis päivä täällä Turussa..On pakko kyllä lähteä autolla kauemmaksi kauppoihin. Mä mielelläni huristelen pikku-Wilmalla, mutta täällä kaupungissa on aina niin vaikeaa noiden pysäköintipaikkojen kanssa..Oon onnekkaasti saanut pidettyä sitä nyt noissa harvoissa ilmasissa paikoissa ja tiedän, että kun istunkin autoon niin joku jo vilkuttaa tullakseen mun paikalle ja se potuttaa NIIN kovasti =D Raskaana olevien pitäis mun mielestä saada pysäköidä mihin haluaa ilman sakonpelkoa XD[/color]

[color=3A5FCD]Eilen soittivat koruliikkeestä, että mun timantit oli saapuneet! Niitä pitää mennä valkkaamaan heti kun saa tän kahvin juotua ja suihkussa käytyä..Etsittiin sormusta miehen kanssa, mutta mikään ei miellyttänyt joten nyt teetän ihan omannäköisen =)[/color]

[color=CD00CD]Mä oon kyllä sirun kanssa samaa mieltä, että kovin on ' tylsä' vaihe meneillä..Mäkin odotan vaan sitä 12:sta viikkoa kun on samana päivänä np-ultra ku se tulee täyteen. Ja kun en vieläkään tiedä mitään kun ei sitten päätetty mennä yksityiseen ultraan..Piuh.Sitten kun on varmaa, että joku siellä köhköttää niin keksin jonkun tekonimenkin pikkuselle =)[/color]

[color=3A5FCD]Tähän hätään ei ole taas muuta asiaa..Mukavaa päivää kaikille!

t. poppis rv10+1

Vierailija
5/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä unikeko pääsi sängystä vasta nyt ylös ja vieläkin simmut menossa väkisin kiinni.. Inhottavaa kun iltaisin ei meinaa uni tulla millään ja sitten kun se tulee niin venyy tietenkin tänne puolille päivin :/

Eilen oli moni käynyt ostoksilla ja ostellut varmasti kaikkea yli-ihanaa tulevalle beibille! mä en oo vielä uskaltanut oikein edes vilkasta mitään, kun en oo vielä neuvolassakaan käyny..

Jännä että välillä on niiiiin epävarma tästä raskaudesta ja sitten toisinaan taas tosi varma kun nuo oireet kiusaa :)

Mittailin eilen rinnan ympärystä ja huomasin että se on kasvanut yli 10cm normaaleista mitoista!! onko muilla kasvanut tuota vauhtia?

Njoo..taidan tästä lähteä lenkittämään tuota koiruuttamme, raukka varmaan odottaa jo tassut ristissä..

Kaunista torstai päivää kaikille!

-Sussu rv 6+1 (omien laskujen mukaan)

Vierailija
6/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensimmäisenä pakko sanoo et ihana kun tuulee!! mä en oo koskaan aikaisemmin tuulesta tykänny mut nyt se on maailman ihanin tunne!:D meinaan ois melko tukala ilma muuten..

meillä kaikki hyvin.. kipeitä suppareita sillon tällön ilmaantuu, mut yksittäisiksi jää. mies alkaa jo olla melko kärsimätön tähän odottamiseen..:) reppana niin toivoo jo näkevänsä pikkusen. ei valitettavasti päässyt töiden puolesta kumpaankaan ultraan.

mä pakkasin jo sairaalalaukunki eilen illalla kun uni ei maistunu. tuntuu niin hullulta et lähtö voi tulla koska vaan.

tätä kirjoittaessa tuossa oik pyörii lasten oman kirjakerhon mainos.. aattelin et josko sitten liityttäis johonkin kirjakerhoon, kun muistaa kuinka ihana oli kun lapsena joku luki itselle kirjoja! et haluaa antaa saman sit omalle pienelle..

nyt päiväunille! jaksellaan!

ninni&sirkka 38+1

Vierailija
7/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolasta just kotiuduin ja kaikki oli hyvin:) ..Paitsi että uus terkka oli tosi kovakourainen kun kopeloi mahaa,auts!

Paino: +438/vk (huh ja helpotus;)) yhteensä tullu nyt 11.6kg

RR:112/73

HB:120

SF:32cm

Pissa puhdas

Kopeloi tosiaan pitkään ja sanoi että nyt vauva on raivotarjonnassa, mutta lapsivettä on kuulemma tosi reilusti mikä selittääkin tuon mahdottoman pyörimisen ees taas,,eli voi vieläkin kuulemma pyörähdellä ihan miten päin vaan..terkan piti käsin pitää vauvaa paikallaan kun metsästi sydänääniä:)

Seuraavaks onki sitte 2viikon päästä lääkäri ja ultra, sain varmuuden vuoks lähetteen labraan pissa ym. kokeisiin kun on supistellut..ettei sitte oo mitään tulehduksia..

Näin omanapaista tällä kertaa!:)

Queen ja Pulla rv 34+1

Vierailija
8/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on taas sellainen päivä, kun pitkän tauon jälkeen treffaan monta kaveria. Yhden kanssa oltiin jo lounaalla, toisen tapaan myöhemmin iltapäivällä kahvitellen ja kolmannen kanssa lupailin lähteä kävelylenkille iltasella. Ei siis tuu lomailijan aika pitkäks... ;o)

Vointi on edelleen hyvä. EkaVekara jumppailee aamuin illoin ja välillä päivälläkin. Tänään se keksi potkia tuonne virtsarakon tietämille - ei vallan mukava tunne. Päänsärkyjä edelleen silloin tällöin, mutta vähenemään päin. Ja massu kasvaa mukavaa vauhtia. Siru kyselikin, että koska masu alkoi näkyä, niin itsehän sen huomas jossain 12-13 viikoilla viimeistään vaatteiden kiristämisenä, mutta töissä sanoivat tuossa rv 18-19, et nyt näkyy. Toki silloin sain sen hyvin peittoon isolla paidalla, mutta jos piukan paidan pisti, niin näkyi. Nyt alkaa olla jo vaikee piilottaa lainkaan, sellainen kumpu jo on. Ja tuntuu, että katsoo mihin vain ulkona niin aina näkee odottavia ja just vauvan saaneita äitejä. Mut johtuiskohan näistä keleisä, että kaikkien masut näkyy hellevaatteista...

Kiva kuulla Fiostakin! Sulla on oikea meininki: kun väsyttää, niin silloin huilataan! =D Se on meidän etuoikeus!

Helmikuu, olipas teillä ikävä terkka. Just tollaiset pitäis saada pois neuvoloista! Ihan turhaa on edes puhua mistään 20 viikon keskenmenoista, ihan varmaan jokainen odottaja saa paniikin moisista. Ja näköjään muutenkin virkaintoinen terkka, kun noin pienestä ylipainosta sokerirasitukseen pistää. Mulla oli sama juttu, mutta terkka laittoi koneelle pikkuisen alemman lähtöpainon, kun sanoi, ettei noin pienestä tartte välittää. Ja kun sitten kuitenkin noita sokereita seurataan odotuksen aikana, niin huomataan kyllä, joss alkaa nousta turhaan.

Larsku, se on se murphyn laki: jos jotain alkaa mennä pieleen, niin varmasti jatkoa seuraa. Toivottavasti tänään jo parempi mieli!

Kandi, oli tosiaan ihanai ne Adams Kidsin vaatteet. Kun vaan tietäis kummalle ostaa, niin tekis vaikka mitä löytöjä!

JoJokin pistäytyi vaihteeks - kiva nähdä! Varmaan vie nuo raksahomat tosi paljon aikaa, mutta kyllähän ne sit aikanaan palkitseekin. Mutta ota huoletta noita " rokulipäiviä" ja hoida itseäsi ja viiviä välillä!

Niamey, vai meinaa se tiiti yrittää pylly eellä -ei sentään puuhun- ulos. Josko se nyt kuitenkin ois terkka ollut väärässä, tai kaveri ennättäis kääntyä ilman sitä kääntämistä. Olen ymmärtänyt, ettei se ole mikään kauheen mukava toimenpide.

Hienot ultrakuulumiset möröttimellä. Kiva, että otso ei ollut niin ujo kuin meidän tyyppi. Hyvää matkaa teille!

Heidikin oli päässy rakenneultraan jo. Hienoa, että kaikki hyvin! Mä oon kyllä samanlainen tuossa, että on nimiä, joita ei voi todellakaan antaa lapselle, kun on niin vahva käsitys, millainen sen niminen ihminen on. Eikä ne aina ole kovin positiivisia ne mielleyhtymät.

vai, että timanttejä lähti poppis tarkastelemaan. Aika mahtavaa, että saat ihan uniikin sormuksen! Mites muuten sen sun hammaslääkärin tilauksen kanssa kävi? Meillä täällä on sellainen käytäntö, että odottavat pääsevät odotusaikana tarkastukseen. Ei ihan jonon ohi, mutta muuten saattais tarkastusajan saaminen viedä vaikka kuinka kauan, eli väliin johonkin meidät tuupataan. Ja sitten kyllä hoidotkin saadaan odotusaikana. Mulla siis hammaskiven poisto ensi viikolla. Ei kuitenkaan mitenkään ilmaiseksi saada, vaan ihan niillä terkkarin hinnoilla, mitkä on kuitenkin ykstyistä halvemmat.

Voi, että alkaa käydä ninnin päivät vähiin. Huikeeta! Meillä kyllä kans varmasti liitytään kirjakerhoon, itsellä kun on ihan samanlaiset muistot lapsuudesta, kuin sullakin. Ja kun kerran äitikin kuuluu kirjakerhoon, kun on innokas lukija, niin ainakin yritän saada myös tulokkaan samoille tavoille.

Queen, miks sulla on ultra vielä lopussa? Kuuluuko se synnytystapa-arvioon vai ihan muten vaan?

No niin, jos taas jättäis muillekin tilaa... Voikaahan hyvin kaikki!

-Amy ja EkaVekara rv 23+0

Vierailija
9/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niamey: Mulle sano yks kätilö/refleksologi, että vauvaa voi koittaa kääntää raivotarjontaa vyöhyketerapialla... se näyttikin sen paikan mistä pitäis painaa/hieroo, mutta en enää muista sitä. Se sano, että sillä on jotku välttäny sen polilla tehtävän käännöksen.

Larskulla oli ollu eilen kurja päivä... Mikä siinä onkin, että kun yks juttu menee pieleen, niin kaikki muutkin menee?! =/ Ja niistä veetin karvanpoisto jutuista... Yläaste-ikäsenä kerran kokeilin ja oli niin huijaustavaraa, että sen jälkeen en oo kokeillu. =S

Kauheesti oli taas kaikilla kaikkee, mutta en nyt muista mitä... =)

Kirja asiaan sen verran, että mä oon ollu Mauri Kunnaksen kirjakerhossa jo varmaan vuoden... (se jäsenyys kestää 3v) Mä tykkään ihan hirveesti sen kirjoista ja niitä meillä sitten tullaan lukemaan Pennarille etu-ja takaperin. =) Muutenkin mulla on jo aika paljon kaikkia satu- ym. lastenkirjoja... Oon kans muksuna saanu kuunnella satuja ja sit isompana ite lukenu paljon kirjoja.

Lopuks sit ne neuvolakuulumiset... eli tänään oli lääkärineuvola ja siellä (tai siis täällä =)) kaikki hyvin:

RR 106/73

hb 134

sf 25cm

paino/vko +590g (eli yhteensä tähän mennessä tullu n.7kg)

syke 145-155

raivotarjonta

cx 3cm, sulj.

Seuraava neuvola on 3vkon päästä... Huomenna mulla onki sit se sokerirasitus... =(

Pitää mennä -> lähdetään ukon serkulle...

T: Burde & Penni-Enni 26+4

Vierailija
10/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mörötin olikin ollut 4D.ssä... Hitsi kun itsekin pääsisi joskus tuohon vaiheeseen, varmaan aika ihanaa nähdä kunnolla pikkuinen ja kasvonpiirteet ym.. =)

Kun mulla sitä vihlontaa ja kipua alavatsalla ollut, niin varasin nyt sit kuitenkin lääkärin ja kävinkin tänään yksityisellä. Vikojen menkkojen mukaan viikkoja ois 6+4, muttaultrassa siellä näkyikin vain 1,8mm kokoinen " pikkuinen" . Elikkäs vastaa jotain rv5 tai vajaata kooltaan. Tein raskaustestinkin jo 2½ viikkoa sitten, eli miten tämä on mahdollista. Onko se lakannut kasvamasta, muuten vain pienikokoinen vai onko hedelmöittyminen tapahtunut suht myöhään ja raskaustesti näyttänyt ihan extra aikaisin plussan?!?! Kun ei tunnu mitenkään ajateltuna nuo viikot täsmäävän. Kauhea huoli tuli, että onko se lakannut kasvamasta ja jotain sattunut:( Kertokaahan onko muilla tällaista ollut alussa että viikot heittäneet tosi paljon! Lääkärikin sanoi että raskaustestin ois vasta pitänyt plussaa näyttää koon perusteella, ja mulla testi näytti jo 2½ viikkoa sit sen +++ .

Piti kommentoida vaikka mitä, mutta taas tyhjeni ajatukset. Palailen siis illalla paremmalla muistilla varustettuna. Nyt ajatukset pyörii vain tuossa pikkuisessa, että onko kaikki hyvin vai ei.. Sori siis omanapaisuus.

Huolestunut A + törriäinen

Vierailija
11/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks Auroralle kommentteja. Voi että kun ei se lääkäri osannut sulle sitten mitään sanoa, että olosi olisi helpompi! Ei kai tuossa tilanteessa auta kuin kuulostella omaa oloa eteen päin, yrittää olla ja mennä uudestaan ultraan parin viikon päästä!

Kyllä kai on ihan mahdollista, että kaikki on ok ja pikkuinen vaan kovin pikkuinen vielä ja sulla sattui herkkä testi jne. mut jatkossa sen vasta varmuudella näkee! :-( Toisaalta sä olet joka tapauksessa vielä niin varhaisilla viikoilla... Joskus viikolla 7-8 vois jo ne sydänäänet näkyä, että tietäis paremmin pikkuisen kunnon! Me käytiin alkuraskauden ultrassa, kun viikkoja oli muistaakseni mun laskujen mukaan pitänyt olla 10+2, mut möttönen vastas vasta viikkoja 9+5 eli neljä päivää tuli takaisin päin siitä, missä olin menkkojen mukaan. Mut silloin sydämensyke näkyi jo tosi hyvin ja pieni liikkuikin ihan hurjasti!

Mut siis en oikein muuta osaa sanoa, kuin että toivottavasti kaikki on hyvin ja odotellaan vielä vähän!

Möröttimellä sitä vastoin oli ihania ultrakuulumisia. Mä olen kyllä vähän kade teille pääkaupunkiseutulaisille, kun pääsette hyvälle lääkärille 4D-ultraan. Täällä JKL:ssä sellaista ei ole varmaan missään, ja lääkäritkin vähän mitä sattuu ja vielä suurimmaks osaks lomalla silloin kun meille osuu rakenneultraviikot. :-( Mut siis joka tapauksessa oli tosi kiva kuulla teidän ultrakuulumisia, Mörötin! :-)

Muutkin oli käyneet neuvolassa. Niamey taisi kirjoitella jo eilen siitä pepputarjonnasta. Tuo Burden ehdottama vyöhyketerapiajuttu kannattaa kokeilla, jos onnistuisit saamaan siitä jostain tietoa! Toivotaan, että Tiiti tajuaa kääntyä itse ennen kääntämistä. :-/ Jos sitä yrittäis jotenkin taputella... Et varmaan ole yrittänyt. :-P Paras minä neuvomaan. Queen, onko se 2 viikon päästä oleva ultra synnytystapaultra?

Mulla on nyt verensokerit niin alhaalla, että ei tahdo juttua syntyä. Naputtelin just reilut pätkät gradua, ja siitä isot kehut itselleni! =) Kun saa jotain kunnolla aikaan, niin tuntuu, ettei jatkokaan ole niin vaikeaa.

Mut viettäkää tuulisen lämmintä päivää rauhallisesti ja muistakaa nautiskella kesästä! :-)

Terkuin Ladie ja möttis, rv. 17+0!

Vierailija
12/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä huomasiko tätä mun viestiä kukaan enää eilisestä pinosta, niin kopsaan sen vielä tähänkin:

" Niamey

etkös säkin ollut rautakuurilla? Miten sun masu on kestänyt sitä? Mä oon nyt syönyt joka päivä yhden kapselin kaks viikkoa, ja vatsaa on alkanut korventaa ihan armottomasti! :( Huomisaamuna ajattelin jättää koko napin välistä, kun ei tätä oloa kestä. Vatsa ei ole sekaisin, mutta sitä vain kivistää... Miten teillä muilla rautakuurilaisilla? Onko mitään vinkkejä, mitä kannattaisi syödä/ei kannattaisi syödä samalla kun syö rautaa?"

Möröttimellä oli ihania ultrakuulumisia, onneksi olkoon! :) Vai oli teidänkin Otso isompi kuin luulittekaan? Meillä sama juttu, pikkuquu ei olekaan niin pikkuinen. :)

Aurora@79:lle tsemppiä! Tosi kurjaa, kun joutuu elämään tuollaisessa epätietoisuudessa. Mutta toisaalta, ihan oikeesti tossa vaiheessa ei näy ultrassa vielä yhtään mitään, saatika sitten sykettä. Nyt odottelet rauhassa pari viikkoa ja käyt vaikka sitten uudelleen kurkkaamassa ultrassa. Halauksia!

Sirulle ja Poppikselle toivottelen pitkää pinnaa! Kyllä ne viikot siitä alkaa kerääntyä, ja eipä aikaakaan kun huomaatte, että kohta on teidän vuoro lähteä hakemaan omaa nyyttiä! Siru, mulla alkoi masu näkyä joskus viikolla 14 tai 15, itse tunsin turvotuksen jo aikaisemmin, viikolla 12 muistaakseni. Silloin ostin ensimmäiset äippähousutkin.

Miten pepsis voi???

Mä lähden huomenna suoraan töistä mökille (ja äippälomalle - jee!) ja oonkin sitten 1,5 viikkoa nettipimennossa. Joten koittakaahan pitää pinoja pystyssä ja viihdyttää mm. Ninniä, jolla alkaakin olla ihan viimehetket käsillä! :)

-Q- ja -q- 32+3

Vierailija
13/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan nopeesti vaan ultrakuulumiset ja menen sitten kunnon lomalaisen tavoin ulos makaamaan...

Eli oltiin tänään ultrassa, neuvolan laskujen mukaan rv6+5. Sydämen syke näkyi hyvin, ja kädenalkuakin :) Kokoa oli sen verran, että nyt onkin jo kuulemma rv7+3 ja la siirtyi siis melkein viikon aikaisemmaksi. Kokemus oli mahtava, ja olen erittäin onnellinen että menimme nyt kun siihen oli yhdessä mahdollisuus (ekan kunnallisen ultran aikaan mieheni asuu vielä ulkomailla).

Anteeksi omanapaisuuteni - lupaan loman jälkeen ryhdistäytyä ja uhrata enemmän aikaa myös kommentointiin!

SS

Vierailija
14/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olekaan päässyt pitkään aikaan koneelle kunnolla, kun ollaan oltu jo useampi viikko evakossa minun vanhempien luona. Jos joku nyt siis enää muistaakaan minua :D

Yllättävän nopeasti on viikot kertyneet, tai ainakin tuntuu siltä. Vastahan sitä teki plussatestin ja nyt jo viikkoja 9+0! Vaikka alussa sitä vielä silti ollaan.

Täällä on varmaan tapahtunut vaikka ja mitä, menisi kyllä henki ja elämä jos alkaisin lukea muutaman viikon ajalta juttuja. Pahoittelen :/ Yritän tässä päästä kärryille sen mitä kykenen.

Ensimmäinen neuvola lähestyy ja aamupahointointikin on helpottanut. Piti pitää vähän saikkuakin töistä, kun meinasi aamuisin olla sen verran hutera olo. Se meni onneksi ohi, ainakin se pahin vaihe. Välillä kyllä vieläkin vähän yököttää, mutta se on pientä.

Han ja Pööpö 9+0

Vierailija
15/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä istun toimistossa ja hikoilen - lupasin tehdä vähän paperitöitä yhden järjestön lehteä varten, ja nyt sitten joudun istumaan koko illan kuumassa toimistossa koneen ääressä... Onneksi netti toimii ;)

Tigger, taidan tosiaan pinoutua vähän aktiivisemmin täällä kuin tammikuisissa. Käyn kyllä joka päivä lukemassa tammikuisten kuulumiset, mutta harvemmin jaksan kirjoitella sinne... Me mennään tosiaan samoissa viikoissa - kiva, kun vihdoin on joku ihan samassa vaiheessa!

Möröttimellä ihana 4D-ultra takana! Tekisi kyllä mieli varata siihen aika, mutta toisaalta rahaa ei ole liikaa.. No, kerkiää tässä vielä pähkäilemään asiaa muutaman viikon ajan.

SillyS:llakin hyviä ultrakuulumisia, kiva! Tuollainen viikon eteenpäin harppaus tuntuu kyllä kivalta. Itsellänihän ei virallisesti muutettu la:ta eteenpäin, mutta koska kohtu & sikiö ovat koko ajan vastanneet hieman viikkoja isompaa, otin käyttöön lääkärin arvion sikiön koosta, eli neljä päivää alkuperäistä arviota pitemmälle päästiin. Sekin jo tuntuu joltain :)

Aurora, älä vielä kehittele mitään kauhuskenaarioita. Raskaustesti on voinut näyttää tosi aikaisin plussaa, tai pikkuinen ei ole vaan vielä saanut kasvuspurttia. Sulla on varmaan toinen ultra tulossa, ja se varmasti selventää asioita suuntaan tai toiseen.. Toivotaan, että kaikki on hyvin! Pikkuinen on kuitenkin oikeassa paikassa, se on jo ihana tieto.

Burdelle tsemppiä sokerirasitukseen! Mullekin sitä oltaisiin laittamassa, mutta en kyllä halua mennä. Mun BMI oli 27 ekassa punnituksessa, ja siinä vaiheessa kiloja oli tullut 5-7. Raskautta edeltävän painon perusteella (BMI tod. näk. 25) en olisi joutunut menemään sokerirasitukseen, joten aion kyllä sanoa, etten halua mennä sinne " turhaan" .

Siru, mulla nyt 14+2 sikiön koon mukaan (13+5 kiekon mukaan), eikä vielä juurikaan näy mitään. Tosin tänään oli ensimmäinen päivä, kun toukokuussa kokoa liian isoina ostamani housut kiristivät vyötäisiltä niin paljon, että piti napin lisäksi löysätä vetskaria! Johtui kyllä pääosin turvotuksesta. Mutta siis, ei musta kukaan mitään vielä päälle päin näe. Elättelen kyllä toivoa, että viikon päästä jo vähän pömpöttäisi, kun menen sukulaisvisiitille omien isovanhempieni luokse.. :)

Nyt takaisin hommien pariin..

Kandi + vaavi 14+2

Vierailija
16/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas päivä mennyt kuin siivillä!!

Olen ommellut päivän kastemekkoa kaverin tyttövauvalle :) Harjoitusta ennen oman mekon tekoa.. Aika suloinen tulee mekosta!!

Juttelin tuoreen maman kanssa pitkään puhelimessa ja hyviä vinkkejä tuli roppakaupalla ja synnytyksestä sain aika hyvän kuvan :)

Äsken tuossa otin nokoset taas :) Kovin meinaa väsyä helposti..

Kiitos vyöhyketrapia vinkistä tyttöset :) Täytyy koittaa löytää tietoa siitä!

Se ulkoinen kääntäminen ei varmaankaan tunnu mitenkään hyvälle :(

quero3. Ihan hyvin on maha kestänyt.. Alussa oli vähän ummetusta,mutta tasoittui ajan kanssa! Oon yleensä ottanut tabun yöllä vessareissulla.. kun jotenkin tuntunut vaikealta sovittaa syömis rytmin kanssa!

Pinaattikeittoa ja ruispuuroa kuuluu mun rautakuuriin lisäksi! Just kaverini joka synnytti pariviikkoa sitten sanoi että tomaatissa on paljon rautaa :)

Han_ ollaankin oltu jo huolissaan missä oikein olet!! Hyvä että olo on parantunut :)

Mutta nyt meen miehen kanssa suihkuun!!

Huomenna taas paremmalla ajalla :)

Niamey ja tiiti rv 35+0

Vierailija
17/18 |
29.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja SUURI kiitos tsemppauksesta kaikille:) Huoli on suuri ja olen koittanut etsiä tietoa netistä, mutta aika huonolla menestyksellä. Te, kenellä tehty alkuraskauden ultra vkolla 5-9 niin onko antaa pääperämittaa?? Jos ois jotain vertailupohjaa.. Ja jos puhutaan esim. seitsemännestä raskausviikosta, niin onko se 6+ vai 7+ viikko??

Makkara, Ihanaa kun sulla oli kaikki kunnossa ja sydänkin tykytti siellä:) Mulla menkkojen mukaan nyt 6+4 mutta koko näyttääkin nyt toista sitten. Eli minkäs kokoinen tiitiäinen teillä siellä ultrassa näkyi tolla uudella 7+3 (muistinkohan oikein) viikolla??

Varmasti marssin jo ensi viikon lopulla ultraan, en pysty kahta viikkoa odottamaan. Maksan mielellään sen noin 70¿ mielenrauhasta että pikkuinen on kasvanut siellä edes vähän. No, katsotaan kuinka käy... maltanko odottaa.

Mukavia odotuspäiviä kaikille ja kauniita unia!

Vierailija
18/18 |
30.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs meillä oli aika sama tilanne. menin ultraan vkolla 8+ jotain, mutta ultrassa sitten pikkuinen vastasi vain viikkoja 6+0, ja oli vaan 3,5 mm pitkä, vaikka lääkäri kirjoittikin tietoihin 3,5 cm. :D omasta mielestä viikot 6+0 ei voi pitää paikkaa, hedelmöittyminen olisi tapahtunut vain viikkoa ennen positiivista raskaustestiä. joten voin vain odottaa että tiistaina kun on toinen ultra , nin raskausviikot vaihtuu takaisin mitä ne oli :) kyllähän ne lääkäritkin ' mokia' tekee. saa nyt nähdä :)

voimia sinulle ! toivottavasti kaikki käy yhtä hyvin kuin meillä.

onpas sekava selostus , toivottavasti ymmärrät jotain =)

domino06 rv.11+2 ??