Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Lomautusuhan alla jo 200 000 ihmistä, määrä nousi 50 000:lla vuorokaudessa

Vierailija
26.03.2020 |

Kiva.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoittaa sitä että kaikki koronarajoitukset on pakko poistaa muutaman viikon sisällä

Vierailija
2/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tarkoittaa sitä että kaikki koronarajoitukset on pakko poistaa muutaman viikon sisällä

Kun suuri osa on jo muutenkin työttöminä, voidaan pitää neljän viikon totaaliulkonaliikkumiskielto esim. ensi kuussa. Tai sitten heinäkuussa, itse mieluummin ottaisin huhtikuun, pliis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saapa useampikin sitten ihan itse kokea, millaista hekkua se työttömyys on. Ehkä jopa joku asennevammainen kokoomusporsas ottaa opikseen.

Vierailija
4/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putin päästää kaikki venäläiset ylimääräiselle palkalliselle lomalle.

Suurvallalla on varaa.

Vierailija
5/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen väliä. Meillähän on ex-presidenttikin kipeänä, ei sille voi panna hintaa.

Vierailija
6/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valtion kassa montaa viikkoa kestä, kun pitää maksaa tuhansien ansiosidonnaiset per lärvi ja lopuille normityöttömyyskorvaukset. Liitot on käytännössä jo konkurssissa.

Vierailija
7/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että kohta kaduilla tosiaan tarvitaan niitä sotilaita yhteiskuntarauhaa valvomassa. Kun rahat loppuu, tulee nälkä ja tyhminkin tajuaa korttitalon kaatuvan ympäriltä, alkaa tapahtua.

Vierailija
8/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan, että kohta kaduilla tosiaan tarvitaan niitä sotilaita yhteiskuntarauhaa valvomassa. Kun rahat loppuu, tulee nälkä ja tyhminkin tajuaa korttitalon kaatuvan ympäriltä, alkaa tapahtua.

Ja tämä kaikki flunssan takia.

Vierailija
9/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusimaa ja raflat kiinni, niin siinä yrittäjien reaktio.

Vierailija
10/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saapa useampikin sitten ihan itse kokea, millaista hekkua se työttömyys on. Ehkä jopa joku asennevammainen kokoomusporsas ottaa opikseen.

Ihme pässi. Olisit perustanut oman firman. Enemmän minä yrittäjiä puolustan, kuin työttömyydestään vinkuvia.

Vierailija
11/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen näkee usasta, brasiliasta ja venäjältä miten käy kun myöhästeltiin rajoitusten kanssa. Tautia ei saada talttumaan toisin kuin suomessa, norjassa, virossa, tanskassa. Jopa Ruotsissa, jossa ei ole mitään rajoitteita vienti ja talous sakkaa. Ihmiset ei vaan kuluta kun on mahdollisuus saada samalla tappava tauti. Sama on ihan jokapuolella.

Vierailija
13/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii kuin millä aloilla nää työttömät ja lomautetut on. Siis vielä.

Vierailija
14/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus on varoittanut tästä vassariporsas. On sanonut, että suuryitykset alkavat olla siinä vaiheessa, että tarvitsevat tukea, ettei tarvitse mennä näihin lomautuksiin.. Suomen lomautukset ovat tällä hetkellä tämän vihervassarihallituksen aikaansaamaa, olkaa joskus tasapuolisempia ton haukkumisenne kanssa. 

Tämän hallituksen viivyttelyjen takia talous on päässyt taantumaan. Jos rajoitukset olisi tehty ajoissa, kuten kokoomus yritti ajoissa hallitusta patistaa, mutta kun apu ei kelvannut. Että kyllä se on nyt tämä teidän hallituksenne, jonka ansiosta näitä lomautuksia nyt alkaa tulla. Ymmärrät tai et.  

Vierailija
15/15 |
11.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitusta on myös yritetty patistaa uusimaan hansa-sopimuksen muiden Pohjoismaiden kanssa, taisi kuulua muutamaa muu maa lisäksi, olisiko yhteensä 7 maata. Keskinäistä kauppaa ovat tehneet, ja se on poikinut hyvin niitä töitä, sieltä sitä kaivattua rahaa kai tulisi.

Ei EUta kaataa kannata, mutta totuus on se, ettei Suomesta tuonne Keski-Eurooppaan kai kauheasti viedä, että missä menee se raja, kuinka paljon meidän kannattaa niitä maita siellä avittaa

Muutamia kommentteja, jossa tiedetään joitain näistä asioista, itse en väitä tietäväni tarpeeksi, mutta on hyvä lukea näistä talouskuvioista useammasta lähteestä:

"Suomi on saanut itse velkaa negatiivisellakin korolla. Tässä uudessa ehdotuksessa ollaan käyttämässä Suomen hyviä luottotietoja ja luottokapasiteettia niiden maiden hyväksi, jotka eivät talouskurista piittaa, ei Suomen hyväksi."

"Suomen talous on tässä heittopussina. Parempi olisi pitää suhteellisen terve taloutemme edelleen terveenä, ja välttää tällaisiin konkeloihin mukaan menemistä. Taloudellista yhteistyötä voi harrastaa myös ilman tällaisia uusia ”kreikkapaketteja”.

"Se nyt sitten on varsin omituinen ajatusrakennelma; että jos Suomi lähettää rahaa Italialle, Espanjalle, Saksalle, Ranskalle, Puolalle, Kreikalle ja Romanialle ja Portugalille ym. niin nuo maat alkavat tilata valtavasti enemmän Suomalaisilta yrityksiltä tavaraa? Heps kukkuu; ne yritykset, jotka ovat niitä vähiä tilauksia tehneet Suomesta, eivät tule saamaan euron euroa ja Saksa joka sentään tilaa Suomesta tavaraa, ei tuollaisia tukipaketteja tarvitsisi – Saksa pystyy itse nostamaan yrityksensä. Tuossa tukipaketissa on kyseessä Ranskan ja Saksan pankkien pelastusoperaatiosta, jotta pankit saavat lainojaan takaisin noilta ’konkurssimailta’. Suomen vientiä sillä ei nosteta Euron Euroa."