Imetän vauvaani ja himona on lakritsi. Pitääkö mun luopua lakritsista jos aiheuttaa vauvalle jotakin oireita?
Tyttö ollut tyytyväinen tähän asti, mut mietittyttää mun herkkuhetket.
Kommentit (15)
Tietenkin kannattaa luopua, jos se aiheuttaa oireita. Omituinen kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2009 tehdyn tutkimuksen mukaan liika lakritsin/salmiakin syönti voi altistaa adhd:lle. Muistaakseni Oulun yliopistossa tehty tutkimus. Mua oikein käskettiin syödä salmiakkia alhaisen verenpaineen vuoksi. Sain lapset ennen tuota 2009 tutkimusta.
Kappas. Raskausaikana (2002) himoitsin salmiakkia, mitä väkevämpää sen parempi.. Pojalla on todettu ADHD.
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 2009 tehdyn tutkimuksen mukaan liika lakritsin/salmiakin syönti voi altistaa adhd:lle. Muistaakseni Oulun yliopistossa tehty tutkimus. Mua oikein käskettiin syödä salmiakkia alhaisen verenpaineen vuoksi. Sain lapset ennen tuota 2009 tutkimusta.
Tämä koskee raskausaikaa, ei imetystä.
Pitääkö luopua jos aiheuttaa oireita? Et kai tosissasi kysy?
Raskausaikana on vältettävä, imetyksen aikana ei tarvitse välttää.
Minä huomasin, että kun söin paljon lakritsia (en syönyt joka päivä, mutta vaikka kerran parissa viikossa pussin) niin sitten vauvan vatsa toimi nopeammin. Toimi siis maidon kautta laksatiivina vauvalle.
Eikös lakritsin välttely koske lähinnä raskausaikaa? Voin toki olla väärässäkin.
Nosto. Ilmeisesti imettäessä saa lakritsia ja salmiakkia jo syödä?
Lakritsin himo on yleensä suolojen puutetta.
Keskity, etä ruokavaliossa on riittävästi natriumia, kaliumia yms
Vaikuttaakohan se samoin, kuin porkkana. Jos söin porkkanaa, niin lapsen kakki oli ihan oranssi. Ei tullu testattua lakulla.
Ilmeisesti saa syödä imettäessä ihan normaalisti salmiakkia ja lakritsia. Koskee kai vain raskausaikaa niiden välttely.
Huomioitavaa olisi että lakritsi ja salmiakki nostaa verenpainetta
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti saa syödä imettäessä ihan normaalisti salmiakkia ja lakritsia. Koskee kai vain raskausaikaa niiden välttely.
Ei saa.
Vierailija kirjoitti:
Huomioitavaa olisi että lakritsi ja salmiakki nostaa verenpainetta
Nyt ilmestyi se oikea tieto.👍
Käsket miehesi syömään paljon lakritsia ja salmiakkia ja sitten imet kassit tyhjiksi niin saat suodatettua lakritsi- ja salmiakkiaromia.