Onko muita uusmaalaisia, jotka eivät juuri koskaan käy muualla Suomessa?
Itse ihan hätkähdin kun tajusin, että olen viimeksi käynyt muualla Suomessa v. 2018.
Muutoin elämäni pyörii kaupungin ja maaseudun välillä kyllä mutta mökkimme on myös Uudellamaalla. Kaikki sukulaiset asuvat myös täällä.
Jos olen poistunut Uudeltamaalta, niin se on tapahtunut aina Helsingin satamien tai lentoaseman kautta.
Kun tämä poikkeusaika on ohi, niin aion matkustaa myös muualla Suomessa. Onhan se ekologisempaakin.
Kommentit (16)
Uusimaa on paljon muutakin kuin Hesa...
On sukuja, jotka ovat asuneet aina Uudellamaalla. Vanha sukulaiseni ei eläessään poistunut edes oman pitäjänsä alueelta.
Kerran vuodessa olen käynyt veljen perheen luona Pirkanmaalla ja mies on käynyt äidillään E-Karjalassa.
Tänä kesänä ei siis luultavasti mennä, mutta se ei haittaa yhtään. Olen vähän salaa tyytyväinen, olisi nimittäin rippi-ja yo-juhlat tiedossa, eikä kiinnostaisi yhtään.
En kuulu tähän ryhmään, mutta toisaalta Uudenmaan saarto ei nyt vaikuta, koska emme kuitenkaan olisi matkustaneet minnekään nyt epidemia-aikaan.
Eniten harmittaa, jos emme voi nähdä veljentytärtä nyt epidemian aikaan.
No en ole poistunut stadin ab-vyöhykkeeltä varmaan viiteen vuoteen.
Todella harvoin on asiaa muualle. Kerran jonkunhan vuosi takaperin oli yksi koulutus Tampereella. Taitaa olla ihan sormilla laskettavissa ne kerrat kuin olen 50-v ikäni aikana Uudeltamaalta poistunut. Suomen rajojen sisällä siis. Ulkomailla olen käynyt paljon enemmän kuin muualla Suomessa.
Jos ei ole sukulaisia muualla, eikä mökkiä, niin mitä asiaa olisi muualle? Meillä kyllä on mökki, mutta Uudellamaalla, Raaseporissa sekin...
En ole koskaan käynyt edes helsingissä. Oulussa olen..
Vierailija kirjoitti:
Niitähän tuntuu olevan ainakin puheiden perusteella tosi paljon, niitäkin jotka eivät käy Hesan ulkopuolella paitsi Berliinissä ym.
Poikkeusolot paljastavat mullan sormien alta monelta... ;)
Eipä tuohon taida paljon olla tarvetta jos ei esim. harrasta intohimoisesti hiihtoa.
No eihän kaikki tietysti käy koskaan esimerkiksi Lapissa laskettelemassa. Aika moni uusmaalainen (heh, miten monimerkityksellinen sana 😀) kuitenkin käy.
Itse en ole vuosiin käynyt muualla Suomessa, mutta rajoitusten tultua aion kyllä mennä! (tai ainakin yrittää, jostain metsätien kautta)
Minä en koskaan. Helsinki-Vantaa lentoasema kutsuu heti, kun lennot taas alkavat ja määränpäässä ei joudu karanteeniin.
Minä en käy, enkä myöskään ole käynyt ulkomailla vuosiin. Ei ole mökkiä, autoa, sukulaisia eikä rahaa. Ei tarvitse miettiä muuta kuin kuinka maksaa vuokra ja ruokkia perhe.
Eipä ole tullut käytyä yli kymmeneen vuoteen. Sedät ja tädit ovat jo kuolleet , serkuista olen tekemisissä ollut vain niiden kanssa, jotka asuvat Uudellamaalla. Kummisedän hautajaiset olivat vuonna 2007 ja silloin kävin Akaalla. Mökkiä en omista.
On mun vanhemmilla mökki Lahden lähellä. Siellä voin joskus käydä, mutta en montaa päivää.
Niitähän tuntuu olevan ainakin puheiden perusteella tosi paljon, niitäkin jotka eivät käy Hesan ulkopuolella paitsi Berliinissä ym.