Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso ei noudata korona-ohjeita

Vierailija
25.03.2020 |

Kuulun itse riskiryhmään ja toimin niin kuin riskiryhmiä on ohjeistettu toimimaan. Puoliso laittaa itsensä alituiseen tilanteisiin, joissa korona voi tarttua. Hän ei lopeta vaarallista käytöstään, vaikka olen vedonnut häneen henkeni puolesta. Hänen ei olisi mitenkään pakko altistaa itseään; työt hoituvat sohvalta ja ruoka tulee kotiin kaupasta. Silti riennetään vähäpätöisiin menoihin ja paikkoihin, joihin ei olisi näinä päivinä mitään asiaa. Ulkomaillekin lähtisi, jos pääsisi. Mitä voin tehdä? Muuten on ollut järkevä ihminen. En olisi uskonut, että käyttäytyy tällaisessa tilanteessa näin.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se (siksi aikaa kunnes tilanne rauhoittuu)

Vierailija
2/15 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä tilanteet tuovat ihmisen todellisen luonteen ja kyvyt esiin. Tulee yllätyksiä molempiin suuntiin. Osasta kuoriutuu jopa sankareita ja osasta sitten niitä toisen laidan hyypiöitä. Osa on kuin aina ovat olleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mahdollista eristäytyä hänestä?

Vierailija
4/15 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa on vain yksi ratkaisu, ja se on ero. Kiinnostais kuulla mitä puoliso sanoo kun huomautat että hän voi tekemisillään aiheuttaa sun kuoleman. Kiinnostaako sitä edes?

ps. kyllä toi sama kussipäisyys on ollut nähtävissä koko ajan, olet vain katsonut tilannetta ruusunpunaisten lasien läpi. 

Vierailija
5/15 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä tilanteet tuovat ihmisen todellisen luonteen ja kyvyt esiin. Tulee yllätyksiä molempiin suuntiin. Osasta kuoriutuu jopa sankareita ja osasta sitten niitä toisen laidan hyypiöitä. Osa on kuin aina ovat olleet.

Näin on. Aivan takuulla avioerot lisääntyvät, kun tästä kriisistä päästään. Itse en ole parisuhteessa, mutta minulla on hankala isä huolehdittavana. Hänellä menee kalja kaiken muun edelle :( Olenkin nyt tehnyt sen päätöksen, että jos tästä selvitään, niin mulla alkaa oma elämä. Aion toki pitää yhteyttä ja auttaa mikäli mahdollista, mutta omia opiskelujani, työmahdollisuuksiani, ihmissuhteitani jne. en enää uhraa. En vain jaksa. Ehkä joku ammatti-ihminen saa häneen paremmin otteen, jos sellaista tarvitaan.

Ap, et tarvitse elämääsi ihmistä, jolle omat huvit ovat tärkeämpiä kuin sinun terveytesi. En osaa neuvoa, miten selvitä juuri nyt, jos joudut kuitenkin elämään ihmisen kanssa joka ei välitä? Onko mahdollista muuttaa juuri nyt? Joka tapauksessa, tämän kriisin jälkeen kannattaa aloittaa uusi elämä.

Vierailija
6/15 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt ainakin tiedät kuinka vakavana puolisosi pitää tilannetta ja terveydentilaasi. Näyttää kuuluvan ihmisryhmään nimeltä "ei koske minua, ei ole mun ongelma".

Voitko mennä muualle kotoa kunnes epidemia rauhoittuu?

Vierailija
7/15 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin, että Suomessakin tulisi samanlainen rajoitus-meininki kuin esim. Ranskassa. Päästäisiin elämässä eteenpäin.

Vierailija
8/15 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tossa on vain yksi ratkaisu, ja se on ero. Kiinnostais kuulla mitä puoliso sanoo kun huomautat että hän voi tekemisillään aiheuttaa sun kuoleman. Kiinnostaako sitä edes?

ps. kyllä toi sama kussipäisyys on ollut nähtävissä koko ajan, olet vain katsonut tilannetta ruusunpunaisten lasien läpi. 

Kysyin, kiinnostaako, ja kuulemma kiinnostaa. En vain saa irti selitystä, miksi toimii, kuten toimii muuten kuin että hän pitää näitä menojaan "pakollisina" menoina. Menot eivät liity töihin, terveyteen tms. pakolliseen mitenkään. Ehkä hänen on sosiaalisena ihmisenä pakko päästä ihmisten ilmoille, eikä vain käsitä, että jokainen joutuu nyt luopumaan asioista eikä elämä voi nyt olla normaalia. Tämä ei ole mikään ylimääräinen loma, jonka aikana voi puuhastella kaikkea "kivaa". 

Pohdin, voiko kyseessä olla se, että ihminen ei vain usko mitään pahaa tapahtuvan omalle kohdalleen. Voihan sekin olla jokin puolustusreaktio tähän kamalaan tilanteeseen. Psykologeja paikalla?

ap

Vierailija
9/15 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt ainakin tiedät kuinka vakavana puolisosi pitää tilannetta ja terveydentilaasi. Näyttää kuuluvan ihmisryhmään nimeltä "ei koske minua, ei ole mun ongelma".

Voitko mennä muualle kotoa kunnes epidemia rauhoittuu?

Ei ole mitään paikkaa, mihin mennä. Olen nyt ilmoittanut, että elämme toistaiseksi eri puolilla asuntoa. 

ap

Vierailija
10/15 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mieheni on kanssa sitä mieltä että voi mennä minne vain. Onneksi olen saanut hänet tajuamaan lapsemme kautta että ei saa ottaa mitään riskejä. Sekö mulla että lapsella epäillään astmaa, mutta tuntuu että vasta lapsen terveyteen vetoamalla ymmärsi.

Vierailija
11/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni käy vanhempiensa luona syömässä ja hengailemassa. Ei siinä mitään, mutta kun nämä vanhemmat ovat juuri sellaisia iäkkäämpiä, jotka remuavat kaikkialla. Eli miehen mielestä ne ovat vain vanhemmat, ja eihän nyt omalta perheeltä voi tartuntaa saada. Minun silmissäni hänen vanhempansa ovat huolettomimpia ihmisiä, joita tiedän. En tietenkään voi kieltää mieheltä perhehetkiä, mutta riepoo. Mies on hyvin läheinen vanhempien kanssa ja perhe haluaa aina tehdä kaiken yhdessä, siksi näin.

Vierailija
12/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion erota miehestäni, kun tämä on ohi. 

Vierailija
13/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teot ratkaisee, ei puheet. Voit ap pitää tätä ohjenuorana, kun mietit minkä verran puoliso sinun terveydestä välittää.

Vierailija
14/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellit ovat koronan takia tyhjentyneet. Löytyisiköhän sellainen johon pääsisi alehinnalla ottamaan koronaeroa välinpitämättömästä puolisostaan?

Vierailija
15/15 |
26.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion erota miehestäni, kun tämä on ohi. 

Miksi pitää odottaa sinne asti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän