Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Allergiakausi alkaa ja samalla meidän heinänuhaisten noitavaino!

Vierailija
25.03.2020 |

Ihmiset tuijottavat kun kaivat nenäliinaa esiin ja tyrskit siihen antaumuksella. Silmätkin vuotaa solkenaan. Lääkitys on, mutta ei tätä saa täysin oireettomaksi ja katupöly pahentaa tilannetta entisestään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kaikkein pahin on juuri tuo katupöly, joka laittaa lähinnä yskimään. Jo nyt alkaa olla viitteitä allergiaoireista, kun osa teistä on jo sulanut ja kuivunut (suurimmalla osalla kuitekin vielä vähintään kosteutta onneksi).

Vierailija
2/12 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen töissä kaupassa ja pelkään ettei kukaan kohta uskalla tulla kassalleni kun niiskutan ja ryvin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ei tää aika koskaan mitään juhlaa oo ollut, mutta nyt tää on jo normaalia kamalampaa. Kaikki ne mulkoilut 😱

T. Aivasteleva, niiskuttava ja yskivä allergikko.

Vierailija
4/12 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa jo valmiiksi... :( Lääkitys on aloitettu, oireita jo on. Kevät on aina raskas fyysisesti, mutta tänä vuonna taitaa olla vielä raskaampi henkisesti.

Vierailija
5/12 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenä alkanut jo vuotamaan, eikä kehtaisi julkisilla paikoilla niistää. Olen kahden vaiheilla hakisinko lääkäriltä vahvempaa reseptilääkettä vaivaani, mutta ei oikein viitsisi tällaisella asialla kuormittaa terveyskeskusta.

Vierailija
6/12 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin saada lääkäriaikaa mehiläiseen allergiatroppien takia niin eivät ota vastaan mitään hengitystieoirepotilaita.

Vierailija
7/12 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on allergista nuhaa ihan ympäri vuoden. Kyllä, olen ravannut lääkärissä koko ikäni eikä tähän ole oikein keksitty mitään apua, kun allergialääkkeetkään eivät oikein auta. En menisi minnekään tällä hetkellä, jos tuntisin oloni vähänkään kipeäksi, mutta tämä nuha minulla on aina ja voi luoja niitä mulkoiluja. Hygieniasta olen kyllä aina tosi tarkka, en koskaan ryi, yski tai aivasta kehenkään muuhun päin. 

Vierailija
8/12 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, varsinkin kun allergia aiheuttaa myös yskää, äänenmenoa ja hengenahdistusta/hengen vinkumista. Itselleni ihan tuttuja ja olen aivan varma että johtuvat allergiasta, mutta ei oikein nyt uskalla ilmapiirin vuoksi liikkua ulkona.

Vierailija
9/12 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin saada lääkäriaikaa mehiläiseen allergiatroppien takia niin eivät ota vastaan mitään hengitystieoirepotilaita.

Minulla työterveyshuolto keskeytti työperäisen astmaepäilyn tutkimuksen. Kiva juttu.

Vierailija
10/12 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zyrtec/Histec/yms saa apteekista ilman reseptiä.

Lepän siitepölyä on ollut pari viikkoa ilmassa ja noita pitäisi alkaa syömään ennen siitepölykauden alkua, eli hopi hopi.

Vierailija
11/12 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on allergia menny niin pahaksi että kurkussa kokoajan limaa ja vaikea hengittää, kokoajan saa yskiä ja niiskuttaa. Keuhkot tulehtuvat helposti ja tuntuu taas niitä oireita joten tarvitsisin vahvempaa lääkitystä kuin mitä saa apteekista. Mutta nyt en päässyt tutkimuksiin eivätkä suostuneet uusimaan astmalääkereseptiä ilman lääkärikäyntiä, laitoin pyynnön omakannasta. Että mitäs nyt :(

Vierailija
12/12 |
25.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä on aikaa (ja viitseliäisyyttä) havainnoida muita ihmisiä? Itse yskin, niiskutan ja tursauttelen nenäliinaan juurikin siitepölyn/katupölyn takia jatkuvasti.

Ehkä saankin niskaani murhaavia katseita, who knows? Mutta yhtäkään en ole havainnut. Miksi ihmeessä seuraatte vieraiden ihmisten reaktioita, mitä väliä? Tai jos satutte havaitsemaan ilman aktiivista havainnointia, niin miksi piittaisitte?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi