Lääkäri haluaisi sairastuttaa hoitohenkilöstön koronaan – Hus: Epäeettistä
Kommentit (9)
Toisaalta ymmärrettävää, kun siihen kuitenkin suurin osa sairastuu. Sitten olis sekin ohi. Suurimmalla osalla lievää kuitenkin. Jos jollakin pahempi niin varmaan saisi nyt vielä hoitoa?
Joo, kyllä nyt ymmärrän vihdoinkin miksi terveydenhuollosta on niin paskoja kokemuksia tässä maassa...
Vesirokkokutsutkin on varmaan kohta epäeettisiä...
Sairasta! Kuinka joku edes kehtaa! Lääkärilupa pois tuollaiselta!
Vierailija kirjoitti:
Vesirokkokutsutkin on varmaan kohta epäeettisiä...
Todellakin ovat.
Itseasiassa olen miettinyt hieman samaa.
Kun nyt on melko selvää, että tämä virus painelee läpi yhteiskunnan, niin tavallaan toivoisin, että jos (kun) se minulle tai läheisilleni tulee, niin se tulisi sitten ensimmäisten joukossa, sillä kun se nyt esimerkiksi tulisi ja jos se sairaalahoitoa vaatisi, niin sitä myöskin erittäin suurella todennäköisyydellä saisi.
Sitten kun virus on kunnolla päällänsä ja kaikki sairaalat täynnä, niin silloin aletaan priorisoimaan esimerkiksi niitä, jotka hengityskoneeseen pääsee. Vielä varmaan pääsee ihan jokainen tehohoitoon joka sitä tarvitsee, mutta jo kuukauden päästä voi asiat olla jo toisin.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa olen miettinyt hieman samaa.
Kun nyt on melko selvää, että tämä virus painelee läpi yhteiskunnan, niin tavallaan toivoisin, että jos (kun) se minulle tai läheisilleni tulee, niin se tulisi sitten ensimmäisten joukossa, sillä kun se nyt esimerkiksi tulisi ja jos se sairaalahoitoa vaatisi, niin sitä myöskin erittäin suurella todennäköisyydellä saisi.
Sitten kun virus on kunnolla päällänsä ja kaikki sairaalat täynnä, niin silloin aletaan priorisoimaan esimerkiksi niitä, jotka hengityskoneeseen pääsee. Vielä varmaan pääsee ihan jokainen tehohoitoon joka sitä tarvitsee, mutta jo kuukauden päästä voi asiat olla jo toisin.
Näinhän se tietenkin on. Itse olen myös tuota miettinyt.
Omien vanhempieni kohdalla vaan riski olisi valtava, koska ovat yli 80 vuotiaita monisairaita ja listalla vieläpä juuri niitä sairauksia, jotka ovat erityisen vaarallisia koronaviruksen kannalta. On ollut äärimmäisen haastellista saada heidät pysymään kotona. Sinänsä ironista, sillä heitä on normitilanteessa saanut hieman potkia pihalle ja kävelylle. Nyt sitten olisi kova halu mennä pihalle, kun se ei ole turvallista. Erityisesti kauppareissuista on ollut kova vääntö, mutta onneksi sain taisteltua heidät ymmärtämään, että sinne ei nyt ole mitään asiaa, eikä pienintäkään syytä, koska minä sanoin jo ennen kuin tämä homma ryöpsähti käsiin, että minä kyllä hoidan ihan kaikki heidän kauppa- ja apteekkiasiat.
Olisi siis äärimmäisen hankala tilanne kaikkinensa, jos itse sairastuisin, koska silloin en voisi hoitaa myöskään vanhempieni asioita. Niinpä tässä on ihan pakko ollut olla äärimmäisen varovainen, vaikka todella se mietityttääkin, että mitä sitten, kun minä jossain kohtaa kuitenkin erittäin suurella todennäköisyydellä sairastun. Mikä on silloin vanhempieni kohtalo?
Sairasta touhua