Koronan aikaan ei olekkaan enää niin noloa olla kaupankassa!
Varmasti ihmiset arvostaa erilailla kun aiemmin.
Kommentit (20)
Kyllä, arvostan teitä kyllä suuresti kaupankassat. Arvostin ennen koronaakin, mutta nyt toki asiaa miettii eri kantilta.
Ei ole mitään noloa todellakin respect. Sanna Marin on nolo.
Kyllä mä olen aina arvostanut rehellistä työtä tekeviä ihmisiä.
Toivottavasti myös k ja s ryhmä antaa nyt palkankorotuksen kassoilleen. Nytkin jos tilanne jatkuu pitkään niin kaikki pienyrittäjät on konkurssissa. Lisäksi muistakaa olla kassoille kohteliaita myös kun tilanne loppuu.
Olen kyllä aina arvostanut kassatyöläisiä, vaatii sellaista rehtiä luonnetta kun kohtaa kaikenlaisia ihmisiä. Ehkä tasa-arsoisin työ mitä erilaisten ihmisten kohtaamiseen tulee. Ovat yleensä ystävällisiä kaikille, itse rähisisin monille ja huutelisin mimmille perään.
Kaupan kassoista tuli hetkessä sankareita.
Onko jotenkin noloa olla kaupan kassa? Outo aloitus. Kaupoissa on vaikka kuinka paljon eri töiden tekijöitä. Onko siivooja se kaikista noloin vaiko hyllyttäjä? Mitä ap tarkoittaa?
Työ pelkkänä viivakoodinlukijana pitäisi poistaa, ei kenenkään mielenterveys sitä kestä päivästä toiseen.
En ikinä ymmärtänyt kassahalveksuntaa tällä palstalla. Tai siivoojahalveksuntaa.
Mielestäni jokaisen tulisi olla asiakaspalvelu- ja siivoushommissa ja muissa "halveksituissa" duuneissa 1 kk joka viides vuosi. Olisi pakko kuten armeija, ei väliä vaikka oikea homma olis pääministeri. Huomaisi ehkä että on aivan lahjaton vaikka siivoojana, ei siihenkään kuka vaan sovi.
Ja firman matalapalkkaisin taas olis pakotettu työharjotteluun jollekin "pomo-osastolle". Voisi huomata että on kykyä, tai että haluaa todella vaan työskennellä rauhassa siellä varastossa.
mitä kaupan kassa tienaa bruttona? minusta ok työ, kauppojahan tarvitaan, ja mieluummin asioin ihmisen kanssa kuin itsepalvelupäätteen kanssa.
Kaupan kassana tms. oleminen oli noloa (muka) viimeksi joskus 2000-luvun alkupuolella kun asiat olivat hyvin ja työpaikkoja oli paljon. Viime aikoina on ollut nousussa jos ylipäätään on joku työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Olen ennen koronakin huomioinut kaupankassat tervehtimällä ainakin päätä nyökkäämällä ja sanomalla muutaman sanan sen maksusuorituksen yhteydessä. Minua ärsyttää semmoiset ihmiset, joiden on muka pakko puhua kännykkään kassajonossakin eivätkä he ota minkäänlaista kontaktia kassaneitiin tai -herran koko aikana.
Hyvissä työpaikkoissa koko henkilökunta mahtuu sopuisasti saman pyödän ääreen kahvitauon aikana olipa sitten paikan pääkiho, nuori työharjoitteliija tai vanha siivooja. Ei silloin tarvitse puhua työasioista.
Vierailija kirjoitti:
Onko jotenkin noloa olla kaupan kassa? Outo aloitus. Kaupoissa on vaikka kuinka paljon eri töiden tekijöitä. Onko siivooja se kaikista noloin vaiko hyllyttäjä? Mitä ap tarkoittaa?
Siivooja on joo noloin. Sitten kaupankassa ja kolmantena hyllyttäjä. Itseä ainekin nolotti kun jouduin opiskeluaikana olemaan töissä kassana ja äitini aina jaksoi minua siitä vielä morkata.
Sinänsä ihan sama mitä muut ihmiset työkseen tekevät, mutta itse kyllä pystyisi olemaan kaupassa töissä häpeäsyistä. Ehkä menettelisi jossain vieraalla paikkakunnalla, jossa ei olisi pelkoa tavata tuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ennen koronakin huomioinut kaupankassat tervehtimällä ainakin päätä nyökkäämällä ja sanomalla muutaman sanan sen maksusuorituksen yhteydessä. Minua ärsyttää semmoiset ihmiset, joiden on muka pakko puhua kännykkään kassajonossakin eivätkä he ota minkäänlaista kontaktia kassaneitiin tai -herran koko aikana.
Hyvissä työpaikkoissa koko henkilökunta mahtuu sopuisasti saman pyödän ääreen kahvitauon aikana olipa sitten paikan pääkiho, nuori työharjoitteliija tai vanha siivooja. Ei silloin tarvitse puhua työasioista.
Ja minua kaupankassana ärsyttää ihmiset joiden tarvitsee väen väkisin heittää jotain ylimäärästä läppää ja puujalkavitsiä. Pelkkä ystävällinen tervehdys ja kiitos riittää paremmin kun hyvin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivooja on joo noloin. Sitten kaupankassa ja kolmantena hyllyttäjä. Itseä ainekin nolotti kun jouduin opiskeluaikana olemaan töissä kassana ja äitini aina jaksoi minua siitä vielä morkata.
Älä nyt, hyvä ettei siivouskäryjä koristella tällä hetkellä kukkasin. Kyllä satelee kiitosta, valitettavasti se ei auta huutavaan käsiparien puutteeseen. - Kohta entinen, sairaalasta.
Koska se muka erityisen noloa on ollut.
Hatunnosto kaikille kaupan kassoille ja muulle kaupan väelle. Minä en kassalla pärjäisi puolta päivää.
Ei kai siinä ammatissa muuta noloa ole kun palkka💱