Mitenköhän käy hoitajien kesälomien ?
Kommentit (161)
Toivottavasti ovat niinku olemme suunnitelleet. Kukaan hullu jaksa, jos ei pääse lomailemaan tällaisen järjettömän kevään jälkeen. T. Sairaanhoitaja
Sinä itse olisit varmaan omassa työssäsi valmis tuohon?
Eiköhän moni hoitaja joudu jäämään pitkälle saikulle, kun pahin on ohi. Tämä heille sallittakoon.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ovat niinku olemme suunnitelleet. Kukaan hullu jaksa, jos ei pääse lomailemaan tällaisen järjettömän kevään jälkeen. T. Sairaanhoitaja
Poikkeuksellista olotilaa on kestänyt viikon. VIIKON.
Ja jo nyt olette "uupuneita". Ei teille voi kun nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän moni hoitaja joudu jäämään pitkälle saikulle, kun pahin on ohi. Tämä heille sallittakoon.
Toivotaan kädet ristissä, että väki tosiaan pysyy kotona, ettei niiden saikkujen syynä ple PTSD.
HUS:in diagnostiikkakeskuksen johtajahan jo sanoi, että terveydenhuoltohenkilökunnalta kesä on peruttu.
Itsekin kyseisellä alalla töissä, huhtikuussa pitäisi olla viikon loma. Olen jo asennoitunut, että lomat on peruttu. Kesälomatkin. Sama tuo, pääasia, että itse pysyisi terveenä.
Siirretään jos siihen kotonaan vuoksi on perusteltu tarve.
t: lomaileva hoitaja
Kyllä uskon, että lomat on. Se nyt vaan on fakta, että hoitajia lähtee yksi toisensa jälkeen jos ei lomalle pääse. Aivan varmasti saa hoitajat lomailla, lomat vaan täytyy suunnitella fiksusti ja voihan niihin vähän muutoksia tulla. Kesällä on sitten sijaisia yms.
Vierailija kirjoitti:
Jos siinä vaiheessa sairasloma on palkatonta ainakin julkisella niin minun puolesta saikkuilkoon vaikka loppuikänsä. En ole lääkärissä käynyt varmaan kymmeneen vuoteen ja sapettaa maksaa joka kuukausi järkyttävän suuruisia veroja joilla myöskin tätä valtavaa sosiaali- ja terveysimperiumia tässä maassa ylläpidetään.
Mua pelottaa se jos tehojen hoitajat ja lääkärit saa tän koronan.... Se on tosi paha juttu.
Luulis, että vaikka opettajat, joilla on pitkät lomat, voisivat osallistua jotenkin. Mut eihän ne voi. Tuolla toinen ketju, jossa opet hyökkäävät, kun joku ehdottaa sellaista...
Terveydenhuolto pitää palkita ruhtinaallisesti kun tämä on ohi. Samoin muut avainasemassa olleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siinä vaiheessa sairasloma on palkatonta ainakin julkisella niin minun puolesta saikkuilkoon vaikka loppuikänsä. En ole lääkärissä käynyt varmaan kymmeneen vuoteen ja sapettaa maksaa joka kuukausi järkyttävän suuruisia veroja joilla myöskin tätä valtavaa sosiaali- ja terveysimperiumia tässä maassa ylläpidetään.
Siellä taas joku joka kuvittelee itse maksavansa koko Suomen terveydenhuollon 😂 hah hah.
Kaikki maksaa veroja. Ihan samalla tavalla ne hoitajat, lääkärit yms. Maksavat myös veroja. Älä viitsi itkeä noin nautettavasta asiasta kuin verojen maksu. Ole aikuinen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä uskon, että lomat on. Se nyt vaan on fakta, että hoitajia lähtee yksi toisensa jälkeen jos ei lomalle pääse. Aivan varmasti saa hoitajat lomailla, lomat vaan täytyy suunnitella fiksusti ja voihan niihin vähän muutoksia tulla. Kesällä on sitten sijaisia yms.
Hoitajien itsekkyydellä ei ole mitään rajaa.
Maailma on kaaoksessa ja hoitajalla ei ole hajuakaan omasta vastuustaan.
Kyllä saatte lomailla siinä vaiheessa, kun korona on ohi ja teidät pakkolomautetaan koska yhteiskunnan taikaseinä on tyhjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen. En ole hoitaja, mutta liian riskialttiissa työssä. Kuulun riskiryhmään, joten irtisanoin itseni. Voin kertoa, että vuosien säästöt ovat saaneet aikaiseksi sen, että sairaalassa painetaan sadan prosentin teholla joka jumalan päivä. Poikkeustilavalmistelut tulevat siihen normaalin sairaala-arjen päälle, eivät tilalle. Tilannetta ei helpota ainainen henkilökuntapula ja uudet ohjeet, joiden mukaan jäädään pienistäkin oireista sairaslomalle. Siinä sairaalassa, jossa olen hetken vielä töissä, yksi hupsistakeikkaa-positiivinen potilas sai parikymmentä hoitajaa ja muutaman muun karanteeniin. Toivo kaikki apu niille, jotka siellä painavat, omalla riskillään ja näköjään ilman armoa.
Porukkaa on saikulla aivan varmasti pitkiä aikoja tämän jälkeen. Niin hoitajissa kuin lääkäreissäkin. Onhan siellä jo nyt vajaamiehitys, koska työntekijöitä saikulla tai muista syistä poissa kokoajan.
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuolto pitää palkita ruhtinaallisesti kun tämä on ohi. Samoin muut avainasemassa olleet.
Millä rahalla? Suomi on jo nyt konkurssissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin lasten puolella alkuvuodesta jylläsi ennätyspaha rs-virus. Osastolla paikkoja n.20, mutta potilaita oli 30, n.30% lapsista oli happiviiksissä ja teholla oli yhteensä kymmenkunta lasta hengityskoneessa tämän epidemian aikana. Tätä kesti tammikuun alusta helmikuun loppuun. Tuli painettua aika paljon ylitöitä ja oli päiviä ilman taukoja (sisälsi toki vessassa käynnin ettei housuun tarvinnut pis*iä).
Niin kyllä, aika lopussa oon ollut tuosta helmikuun lopusta lähtien, siirsin talvilomani työnantajan pyynnöstä loppukevääksi (huhtikuun lopulle kun piti olla helmikuussa) ja nyt on uhkana että sekin siirtyy/perutaan.
Ja meille valitetaan ettemme jousta... Haluaisin nähdä toisen alan missä joustetaan omasta hyvinvoinnista ja jaksamisesta yhtä paljon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitajien itsekkyydellä ei ole mitään rajaa.
Maailma on kaaoksessa ja hoitajalla ei ole hajuakaan omasta vastuustaan.
Kyllä saatte lomailla siinä vaiheessa, kun korona on ohi ja teidät pakkolomautetaan koska yhteiskunnan taikaseinä on tyhjä
Miksi sinä minua hoitajana pidän? Ihan kaupan myyjä vaan olen 😁
Ne on jo peruttu. Ongelma siinä että päikyn tädit ei suostu hoitamaan hoitajien lapsia kesällä.