Yksityinen pk perii maksun, vaikka lapsi kotona
Ihan kevyesti ottaa päähän. Alueella, jossa asumme, ei riitä kunnallisia paikkoja kaikille hoitoa tarvitseville. Otettiin lapsi pois pk:sta, koska tehdään etänä ja näin kehotettiin tekemään. Eilen tuli tieto, että 280e maksut pyörivät normaalisti. Onko tarkoitus, että lapset saataisi sinne hoitoon?
Kommentit (26)
No teillä on sopimus hoidosta PK; n kanssa, ja kun se on yksityinen niin.... peru hoitopaikka kokonaan niin säästyt tulevilta maksuilta.
Haluatko että lapsella on päiväkotipaikka vielä epidemian jälkeenkin vai että paikka on mennyt konkurssiin?
Jos lapsi viihtyy siellä ja on kivat hoitajat niin kannattaa maksaa. Jos päiväkoti ei saa maksuja niin tulee lomautuksia ja irtisanomisia tai konkurssi.
Laskuttaa se julkinenkin vaikka lapsi on kotona. Oma päätöshän se vanhemmilta on pitää kotona. Halpa muuten päivähoito. Omani oli kielipäiväkodissa, yksityisessä ja se oli 475/kk.
Lapsenne silti vie paikan ja se on hänellä siellä odottamassa, sitä ei anneta toiselle.
Nyt on tosi noloa päiväkodeilta laskuttaa palvelusta jota ei käytetä. Päiväkoti voi anoa rahaa valtiolta tms. taholta jälkikäteen mutta muutenkin ahtaalla olevilta perheiltä ei pidä periä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsenne silti vie paikan ja se on hänellä siellä odottamassa, sitä ei anneta toiselle.
Mitä helkkaria, ei sitä maksua paikasta makseta vaan palvelusta. Ei sitä palvelua kellekään muullekaan voi tarjota tällä hetkellä.
Maksatte lapsen hoidosta. Tulkoot hoitamaan teille.
Minulla on periaatteena se että jos joku on tekevinään niin minäkin olen maksavinaan.
Tosiaan peru paikka ja ilmoita asiamiehelle. Tosin konkkapaikasta ei rahojaan enää saa.
En tekemättömästä työstä maksa.
T. Jääräpää
6, hoitosopimus yksityisen kanssa on sitova, pitää senkin yrityksen pysyä tuotollisena jos meinaa että on vielä hoitopaikka. ja SUOSITUS on eriasia kuin MÄÄRÄYS.
Mikä ongelma? Sä saat palkkaa normaalisti, lapselta menee hoitomaksu normaalisti? Olisit tyytyväinen kun tää epidemia ei oo vaikuttanut teidän talouteen.
Niin, kunnan on meille se hoito hankittava, jotta voidaan tehdä töitä ja maksaa veroja. Ei sillä mulle ole niin väliä, onko se tuo pk vai joku muu. Tuonne oli mentävä, kun kunnalliselle ei mahtunut. Tuo 480e kuussa on kyllä ollut melko erikoinen. Täällä ihan laki rajaa, että maksimi maksu on 280e ja siihen päästään, kun kumpikin tienaa noin 2500 liikunta-alalla. Ilmeisesti saan mennä hakemaan sieltä päivällä ruuan lapselle, sehän tulee valmistaa, jos maksunkin ottaa🤔
Vierailija kirjoitti:
Minulla on periaatteena se että jos joku on tekevinään niin minäkin olen maksavinaan.
Tosiaan peru paikka ja ilmoita asiamiehelle. Tosin konkkapaikasta ei rahojaan enää saa.
T. Jääräpää
Ei tässä ole "tekemätöntä työtä". Siellä ne hoitajat on päiväkodissa tekemässä työtään. Kyllä sä voit lapsesi sinne viedä jos haluat ei sitä kielletty ole. Jos et halua niin oma päätös. Jos lähdette matkalle tai pidät vapaapäivän lapsen kanssa niin luuletko että silloinkin saisit vähennettyä sen maksusta, ei todellakaan.
Tämä "väliaikainen" tilannehan jatkuu sitten pitkälle tulevaisuuteen.
Ainakin päiväkotiruuat voitte vaatia kotiinne. Niin koululaisetkin tekee.
Onhan se kivaa hoitajien juoda kahvia ja heilutella jalkoja kun tyhmät maksaa.
Jos menee konkkaronkka konkkaan, eiköhän uusia jostain järjesty.
Vähän kuin maksaisi mafioosoille "suojelurahaa".
Meillä kunta ei olisi millään suostunut siihen, että lapsi on kunnallisessa hoidossa. Silloin kun täytyy löytyä kesälläkin hoitopaikka. Yksityinen voi ilmoittaa, että heinäkuussa suljettu, mutta maksu pitää silti maksaa.
Meillä lapset on hoidossa, koska vanhemmat on töissä. Joka kerta hoitaja lapsia viedessä muistuttaa, että päiväkoti ei ole nyt turvallinen paikka ja minä sanon, että on se turvallisempi kuin koti, jos 2v ja 4v on siellä 8 tuntia keskenään.
Vantaan kaupunki ei peri päivähoitomaksua poissaolon ajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Jääräpää
Ei tässä ole "tekemätöntä työtä". Siellä ne hoitajat on päiväkodissa tekemässä työtään. Kyllä sä voit lapsesi sinne viedä jos haluat ei sitä kielletty ole. Jos et halua niin oma päätös. Jos lähdette matkalle tai pidät vapaapäivän lapsen kanssa niin luuletko että silloinkin saisit vähennettyä sen maksusta, ei todellakaan.
Lässyn lää. Oma lapseni on jo tarhaiän ylittänyt. Viihdymme oikein hyvin kotonamme, kiitoksia vain sinä tarhamyyntihenkilö.
Yhteiskunta muuttuu. Ota selvää.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kunnan on meille se hoito hankittava, jotta voidaan tehdä töitä ja maksaa veroja. Ei sillä mulle ole niin väliä, onko se tuo pk vai joku muu. Tuonne oli mentävä, kun kunnalliselle ei mahtunut. Tuo 480e kuussa on kyllä ollut melko erikoinen. Täällä ihan laki rajaa, että maksimi maksu on 280e ja siihen päästään, kun kumpikin tienaa noin 2500 liikunta-alalla. Ilmeisesti saan mennä hakemaan sieltä päivällä ruuan lapselle, sehän tulee valmistaa, jos maksunkin ottaa🤔
Kyllä rahalla saa ostettua palvelua. Erinomainen yksilöllinen hoito pienpäiväkodissa englannin kielellä. Eri asia, jos on joku palveluseteli kunnalta, joka ei kykene tarjoamaan lakisääteistä palvelua. Sellainen varmaan noudattaa samaa linjaa kuin kunnan omatkin päiväkodit. t: Se 475/kk maksanut
Vierailija kirjoitti:
Tuohon hintaan ruoka tuodaan kotiin. Jätetään nätisti oven ulkopuolelle. Ettei tule viirustus.
Thl
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Jääräpää
Päiväkotiko on täynnä lapsia tällä hetkellä? Miksi ei lomauteta?
Valitat myöhemmin kuluttaja-asiamiehelle