Joskus sitä katkeroituu. T. Ammattivalittaja
Mun kouluaikojen paras kaveri tekee etätöitä. Hän pääsi merkantiksi ja on saanut hyviä työpaikkoja. Hönen äitinsä ei heittänyt 16v pihalle ja hän pystyi opiskelemaan. Nyt hän saa yksin elää sinkkuna unelmaelämää omassa asunnossaan. Harmittaa oma tilanne.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Minua ei heitetty 16 v, vaan lähdin itse. Elätin itseni tekemällä erilaisia duunarien hommia ja opiskelin ammatin ja myöhemmin jatkotutkinnon. En ottanut edes opintolainaa, koska sain työtä opintojen oheen. Olen poiminut jopa mansikoita;)
Minäkin hain esim mansikanpoimintaa. En päässyt mihinkään. Luultavasti ontumiseni sitten katsottiin haitaksi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta tuollainen. Moni on selvinnyt omin nokkinensa. Muuttanut pois kotoa 16-vuotiaana tai jäänyt orvoksi.
Niin minäkin muutin. Mieheltä toiselle ja 18v sain oman vuokra-asunnon. Toki hain asuntoa jo 16v asti. Ap
Samoin minä. Tein ilta- ja viikonlopputöitä. Palkan lisäksi opintotuki ja-raha. Valmistuin ja olen ollut monissa hyvissä työpaikoissa. Olen nytkin.
Itse valitsit tiesi. Keskityit miehiin ja siihen, että töitä ei tarvitse tehdä. Ja onnistuit, myöhäistä valittaa. Sait mitä halusit.Minä kyllä hain nuorena vaikka mitätöitä. Mitään en vaan koskaan saanut. Vihasin miehiä silloin, mutta jossain oli asuttuva. Yritin myös opiskella. En vaan pärjännyt. Ap
Olisit pärjännyt esim. ammattikoulussa. Keksityit kaikkeen muuhun eli miehiin ja hauskan pitoon.
En ole pärjännyt. Olen yrittänyt käydä esim erityisammattikoulussa useampaan kertaan. Ap
Tiedän että ei sinua jaksanut kiinnostaa.
Miten niin muka? Tosissani olen yrittänyt. Ap
Viikon verran.
Minä sain mansikanpomintaduunia vain soittamalla mansikkatilalle. Ei ne minua entuudestaan tunteneet. Kysyivät ikää ja halua pysyä vähintään kaksi viikkoa töissä! Lupasin pysyä!
Olin jonain kesänä jopa ainut suomalainen poimija, koska työ on raskasta ja palkka on pieni!
21.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ainakaan koe tätä nykyistä elämääni itselleni lainkaan sopivaksi. Ap
Et tietenkään, kun miehesi yritys kaatuu koronan takia. Rahat loppu, niin tietenkin lähdet.
Ei se mihinkään kaadu. Niitä töitä on vaan siirretty. Ap
No sittenhän kaikki on hyvin, jos yhden miehen yritys pysyy pystyssä ilman tuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tietenkään, kun miehesi yritys kaatuu koronan takia. Rahat loppu, niin tietenkin lähdet.
No sittenhän kaikki on hyvin, jos yhden miehen yritys pysyy pystyssä ilman tuloja.
Käyhän se töissä koko ajan ja otetaan taas vanhaan tyyliin asiakkaita. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, se keskusliiton kielto meni ohi jo. Nopein karanteeni maailmassa, kesti viikonlopun yli.
Sanoit, että töitä ei saa nyt tehdä, kun joutuu olemaan asiakkaiden kanssa tekemisissä. Että maanantaina soittelet asiakkaille ja perut kaikki työt. Sun jutut on täyttä hölynpölyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, se keskusliiton kielto meni ohi jo. Nopein karanteeni maailmassa, kesti viikonlopun yli.
Sanoit, että töitä ei saa nyt tehdä, kun joutuu olemaan asiakkaiden kanssa tekemisissä. Että maanantaina soittelet asiakkaille ja perut kaikki työt. Sun jutut on täyttä hölynpölyä.
Yli 70v asiakkaille ei saa mennä. Ne asiakkaat on siirretty. Nuoremmille saa mennä ihan normaalisti. Se keskusliiton asia koski sitä ettei yli 70v saa nyt mennä. Ap
Minua ei heitetty 16 v, vaan lähdin itse. Elätin itseni tekemällä erilaisia duunarien hommia ja opiskelin ammatin ja myöhemmin jatkotutkinnon. En ottanut edes opintolainaa, koska sain työtä opintojen oheen. Olen poiminut jopa mansikoita;)