Juotteko nestettä tietyn määrän päivässä vai janon mukaan?
Paljonko juot päivässä?
En tiedä olenko normaali, kun en tunne janoa, vaikka joisin vain muutaman vesilasin päivässä. Syön vaihtelevasti, en mitenkään erityisen nestemäistä ruokaa kuitenkaan.
Pitäisikö minun juoda väkisin se 1,5 - 2 litraa päivässä vaikka ei tee mieli?
Pissa ei ole tummaa.
En juo kahvia.
Kommentit (13)
Janon mukaan. Varmaan noin 4-8dl päivässä vettä, kahvia puolisen litraa.
Nykyään janon mukaan. Mulla oli nuorempana/lapsena sama ongelma kuin sulla, etten tuntenut janoa. Silloin joinkin ihan liian vähän ja piti opetella juomaan tietty määrä päivittäin. Nykyään on vedentarve kai lisääntynyt sen takia. Juon arviolta 1,5-3,5 litraa päivässä. Siis toi 3,5, jos on töissä kesähelteillä. Mulla on taipumusta virtsatietulehduksiin ja lisäksi hyvin matala verenpaine, niin mun pitääkin muistaa juoda reippaasti.
Kastan kurkkua aina välillä, ehkä 1 - 1½ litraa.
Virtsan mukaan. Eli netissä näkyy asteikko, millaista sen pitäisi olla. Haalean keltaista, muttei liian haaleaa tai väritöntä eikä liian tummaa kuten hunajan tai meripihkan väristä.
Pyrin juomaan n. 3 litraa päivässsä, lenkkeilen tunnin. Joskus vaihtelee. Mulla on semmoinen ilmainen sovellus joka muistuttaa vedenjuonnista päivän aikana. Painaa vain symbolia, niin se on siinä. Se laskee painon mukaan sopivan vesimäärän päivässä. Mulla se on vähintään 2.3 litraa.
Nesteitä pitäisi juoda eri muodoissa, ei pelkkää kahvia/teetä (diureetteja, kuivattavat), ei pelkkää vettä (suolatasapaino), ei pelkkää mehua (sokeri). Vuorotellen näitä. Ei kerralla liikaa nestettä vaan pitkin päivää.
Jos jano niin silloin nestettä on jo jäänyt saamatta..
Liikaakaan ei tarvi juoda eikä kannata. Jos liikut niin yleensä 1l/tunti. Helteillä nestettö voi mennä paljon, juo silloin kivennäisvesiä tai syö pikkuisen kinkkua jos juot tavallista vettä liika vedensaanti voi kerryttää nestettä aivoihin, mutta nestevajaus on huono juttu mm. munuaisille.
Virtsan väristä ja hajusta huomaa kyllä! Jos haiser tujulle ja on tummaa, hopihopi juomaan!
Vain todelliseen janoon ja ruuan kanssa eli n 2 lasillista (4 dl) päivässä
Veden enempi lipittäminen alkaa yököttämään ja muita juomia en voi edes ajatella. Kahvia kyllä juon reilusti ja viiniä joskus. Mitään siidereitä tms ei ikinä, mielummin sitten joku pieni drinkki
Janoon yleensä juon, joskus saatan juoda lasin kahvin päälle, jos monta kuppia mennyt. Kokeilin juoda suositusten mukaan sen n. 2l vettä päivässä jokunen kesä sitten. Tuloksena karmea turvotus ja yleiskunnon heikkeneminen.
Juon vettä ruoan kanssa ja janoon. Luulen n 1,5l päivässä. Muuta en oikeestaan juokaan, paitsi kupin kahvia aamulla ja tuorepuristettua mehua lasin pari kertaa viikossa. Näin siis arkisin ja pääsääntöisesti.
Juon tarkoituksella aika paljon vettä.
Juon aamulla usein tuopillisen vettä, työpäivän aikana juon 0,7-1,5 litraa vettä. Illalla vielä n. tuopillinen vettä. Lisäksi pari kuppia kahvia. Usein on jano kun on raskas työ. Viikonlopuisin juon paljon alkoholia.
Janoon juon. Mutta totuuden nimissä, juon tosi paljon. En tiedä mistä johtuu. Mutta on aina jano.
Harvoin on jano. Jano kun on merkki elimistön kuivuudesta, jota elimistö yrittää paikata janontunteella että se ihminen tajuaisi että nestettä tarvitaan. En koskaan juo huvikseni (paitsi alkoholia ;) ) Eli juon silloin kun syönkin, ja tarvitsen palanpainiketta. Tottakai jos hiihdän, tai teen muuta raskasta hommaa, niin juon, mutta en silloinkaan koe janoa. Varmaan juon tarpeeksi, koska janoa en koe. Ikinä ei 40 vuoteen ole ollut veilä ongelmia.