apua,kauhea päänsärky,onko muilla??
mulla on sellanen toisella puolella oleva särky..yskästessä tuntuu jotain ja jos laskee päätä alas.muuten ei särje..mitä tää on? nyt rv 25+3
Kommentit (3)
korkea verenpaine. Jos sulla ei ole kotona verenpainemittaria ja kipu jatkuu huomenna, soita neuvolaan jos pääset sinne nopsasti mittauttaa paineet.
Mulle tuli ekassa odotuksessa rv38+ jotain aivan järjetön päänsärky. Mulla on migreeni, mutta se kipu oli varmaan kymmenkertainen, käsitti koko pään alueen. Kotona mittasin huimat paineet 115/175. Sairaalaanhan siitä tuli lähtö, koska kipulääkkeeti ei olis auttaneet. Jäin sinne yöksi ja verenpainelääkkeellä lähti paineet alas ja kipu poistui. Raskaudessa, varsinkin loppuraskaudessa, seurataan paineita koska korkea paine voi olla yksi merkki raskausmyrkytyksestä. Mulla ei tästä ollut kuitenkaan kyse, koska muita oireita ei ollut. Tyttö syntyi parin päivän päästä, eli oli ehkä vain merkki lähestyvästä synnytyksestä.
Toispuoleisuus voi tosiaan olla merkki migreenistä. Migreenissä on usein myös auravaihe, eli silmissä (näkökentän sivussa tai keskellä) näkyy joko revontulia tai joku kohta näkökentästä häviää. Kovat äänet ja kirkkaat valot sattuu kovasti. Ja kuten edellinen vastaajakin sanoi, myös huonossa asennossa nukkuminen voi tehdä ko. särkyä, koska toinen puoli niskoista saattaa jumittaa.
Seuraile tilannetta ja jos yltyy/ei mene pois, soita neuvolaan varmuuden vuoksi.
FITmamma rv 14:
Kärsin koko alkuraskauden pääsärystä, joka tuli aina iltapäivää ja iltaa kohden voimakkaana ja kaatoi sängyn pohjalle. Otin tähän FitLine Activize oxy+:aa 2 kukkura tl, joka lievitti hetkellisesti oloa. Otin siis noin tunnin kahden välein ison annoksen FitLine Activize oxy+:aa.
Tänään lisäsin Activizen sekaan FitLinen stabilisoitua happea 10-15 tippaa ja yksi annos on riittänyt kokopäiväksi.Eikä vieläkään merkkiäkään pääsärystä!Eikä sen jälkeen muinakaan päivinä!
Raskaus pääsärkyyn voin siis lämpimästi suositella Activize oxy+:n ja happiveden yhdistelmää, joka on luonnollinen vaihtoehto lääkkeille. Kysy lisää: ravinto@ohjaus.fi
Itse juuri kärsin kaksi päivää samanlaisesta toispuoleisesta päänsärystä. Meni ohi kun vihdoin otin kaksi panadolia ja menin lepäämään. Kaksi panadolia a 500mg voi ottaa kerralla (Naistenklinikan ohje sekä neuvolalääkärin) tai sitten jos sulla on panacodia (reseptillä) voi ottaa yhden tabletin.
Mulla tuo toispuoleinen päänsärky esiintyy aina tietyssä vaiheessa kuukautiskiertoa ja onkin luokiteltu migreeniksi. Nyt raskausaikana ei sitä ole ollut paitsi nyt (Nyt olisi menkkojen aika mulla). Oletko tehnyt jotain että sulla vois olla hartiat jumissa tai oletko juonut ja syönyt kunnolla tänään? Syitä päänsärkyyn voi olla monia. Toivottavasti menee sulla pian ohi!
t. Hermione02 ja 11+4