Tuleeko yrittäjille kuluja, jos asiakas maksaa käteisen sijasta Smartumilla tai Lounasseteleillä?
Jos käyn Smartumilla maksamassa kuntosalijäsenyyttäni nyt etukäteen vaikka vuoden loppuun asti (siitäkin huolimatta, että kuntosali kohta varmasti suljetaan), niin tuleeko Smartumilla maksaessa jotain ylimääräisiä kuluja? Olisiko järkevämpää maksaa ihan rahalla? Entä tuo Lounasseteli? Sama juttu?
Kommentit (3)
Olen ymmärtänyt asian niin, että palvelun tarjoaja perii rahat Smartumilta. En tiedä onko yrittäjä joutunut maksamaan siitä, että pääsee Smartumin asiakkaaksi, vai maksaako Smartum heille? Mutta sinä et asiakkaana sikäli aiheuta heille mitään kuluja, vaan sen summan, jolla palveluita ostat pulitetaan yritykselle.
Vierailija kirjoitti:
Olen ymmärtänyt asian niin, että palvelun tarjoaja perii rahat Smartumilta. En tiedä onko yrittäjä joutunut maksamaan siitä, että pääsee Smartumin asiakkaaksi, vai maksaako Smartum heille? Mutta sinä et asiakkaana sikäli aiheuta heille mitään kuluja, vaan sen summan, jolla palveluita ostat pulitetaan yritykselle.
Mutta saako yrittäjä esim. lounassetelistä koko summan perittyä, vaikka ostoksen summa olisikin jäänyt alle lounassetelin arvon? Eli voiko yrittäjä laskuttaa 10,50 edestä, vaikka lounas maksaisi 8,90?
Up