Muilla tällaista flunssaa
Mulla kestänyt melkein kaksi viikkoa. Alkoi kurkkukivulla, lämpö vähän koholla, maha kipeä ja kurisee, päänsärkyä välillä, väsynyt ja vetämätön olo. Eilen oli vähän parempi olo, mutta taas tänään kurkku ja pää kipeä.
Tämä voisi olla Coronaa, koska sukulainen kävi kylässä ja hän on ollut matkalla Euroopassa. Vai onko tämä tavallista flunssaa?
Muita flunssaisia?
Kommentit (19)
Mulla ja lapsella nyt 10 päivää ollut flunssa, vähän yskää, kurkku/keuhkoputkessa tuntuu raskaalta hengittää. Äänihuulissa jotain vikaa kun molemmilla ääni koko tämän ajan ollut jännä, meinaa ääni lähteä.. Vähäsen nuhaa. Ei kuumetta.. Humisee päässä kun varmaan limakalvot turvoksissa.
Mutta ohi on jo menossa ja muutenkin tosi lieväoireinen. Minä vaan en yleensä mitään tautia sairasta, streptokokki angiinakin pahimmillaan tuntui pari päivää kurkku karhealta... Niin siksi epäilen koronaa kun näin pitkään kestää.. Ja töiden vuoksi kuljen lentoaseman ohi lähes päivittäin ja työskentelen kansainvälisessä yrityksessä. Nyt tietysti kotona sairastamassa.
Ap jatkaa. Lisäksi vähän kuivaa yskää ja välillä raskas hengittää.
Voi kun menis jo ohi.
AP, mites maku- ja hajuaisti, toimiiko normaalisti?
11 päivää takana, aluksi kurkku kipeä, sitten nousi kuume, nenä tukkoon, yskää, aivan voimat loppu. Oli hetken menossa parempaan suuntaan, nyt taas kurkku kipeä ja voimat vähissä. Tuntuu aaltoilevan..
Vierailija kirjoitti:
Piti laittaa käsirasvaa ja testata. Mielestäni hajuaisti on normaali ja kyllä suklaakin maistui.
Vierailija kirjoitti:
11 päivää takana, aluksi kurkku kipeä, sitten nousi kuume, nenä tukkoon, yskää, aivan voimat loppu. Oli hetken menossa parempaan suuntaan, nyt taas kurkku kipeä ja voimat vähissä. Tuntuu aaltoilevan..
Tätä samaa mulla
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti laittaa käsirasvaa ja testata. Mielestäni hajuaisti on normaali ja kyllä suklaakin maistui.
Ei tätä oiretta toki kaikilla ole, mutta tähän viittasin: https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006449552.html
Kuinkas paljon ootte liikkuneet kodin ulkopuolella tänä aikana? Mielenkiinnosta kyselen, en syyllistäen.
Minulla samanlaista nyt toista viikkoa. Kurkku vähän kipeä, lihaksia särkee hieman, kuumeesta en tiedä, kun en sitä mittaa, kuivaa yskää ja äänen käheyttä. Eilen iski 2 tunnin vatsakipu kesken pihahommien, oli pakko mennä lepäämään.
Kahden viikon aikana olen poistunut kotoa kerran kauppaan, muuten olen etätöissä.
Minulla oli suunnilleen tuollaista viikon verran. Olo oli jotenkin tosi kehno ja vetämätön verrattuna siihen, miten pienet oireet oli. Yskää, limaista kurkkukipua, ihan pientä lämpöilyä (37), päässä huminaa. Sitä ennen oli about viikon ihan mieletöntä huimausta. Nyt ei ole oikeastaan mitään oireita enää, ja kehno olo on poissa.
Muuten voisin uskoa, että oli lievä korona - sillä kotikaupungissani on kyllä koronaa - mutta en tiedä sopiiko tuo limainen kurkku oirekuvaan.
Asun maaseudulla ja kotona töissä niin en ole ihmisten kanssa tekemisissä ja välttelen muutenkin ihmiskontakteja tällä hetkellä.
Kaupassa olen käynyt kaksi kertaa ja viimeksi ostin niin paljon että pitäisi pärjätä ensi viikkoon.
Ap
Ihan kamalaa! Elämme p*skinta vuotta ikinä!
Mua muuten närästääkin. Oliko se kanssa Koronan oire? Ihan kun olisin lukenut niin jostakin. Tai sitten muistan väärin.
Ap
Samat oireet. Hengenahdistuksesta luulin sen olevan korona, mutta mistä näistä oikeasti tietää.
Onhan nyt toki muitakin pöpöjä liikkeellä. Mullekin tuli tänään pieni nuha ja kurkussa tuntuu olevan kuin vähän limaa. Ei vielä mitään muuta.
En ole viikkoon liikkunut missään,, mies on käynyt töissä ja kaupassa.
Ensin pelottaa että se on korona. Sitten pelottaa ettei se ehkä ollutkaan korona.
Minulla on ollut samanlaista. Se alkoi kurkkukivulla ja rinnan/keuhkojen alueen polttelulla. Olo oli kuumeinen, mutta ei ollut nuhaa, yskää eikä kuumetta. Sitten alkoi ripuli, jota kesti 3 päivää. Maha oli kipeä ja laihduin monta kiloa. Väsymys ja uupumus oli ihan hirveä verrattuna näinkin lieviin oireisiin.
Tätä ennen olin ihan kunnon flunssassa kaksi viikkoa sitten, josta ehdin parantua. Siksi olenkin ihmetellyt näitä uudestaan ilmaantuneita oireita.
Olen ollut lyhyen aikaa (muutaman minuutin) samassa huoneessa henkilön kanssa, joka on altistunut koronavirukselle. Tavatessamme hän ei tiennyt sitä itsekään vielä. Soitin työterveyteen, mutta vastaus oli, että tavallinen flunssa ja ota uudestaan yhteyttä, jos pahenee.
Olis Korona niin olis sekin sitten sairastettu. Kait tämä on jotakin tavallista flunssaa vain.
Muuten ollut samanlaista, mutta kuumetta ei ole ollut. Ja olotila vsihtelee edestakaisin.