Epätietoisuus kalvaa..
Moikka,
plussasin viikko sitten, nyt on jo arviolta vko 6. Olin lekurissa ultrassa maanantaina, ja lekuri ilmoitti että ei saa selvyyttä, mutta että jotain siellä kohdussa on. Tehtiin verikoe, hcg tulos 15800 eli hyvin korkea. Raskausoireita on. Huomenna uudestaan verikokeeseen ja vielä perjantaina ultraan. Eli siis ei nähnyt selvästi edes ruskuaispussia, jotain mittoja kuitenkin, jotain siellä on. Voi olla kuulemma normaali alkava raskaus, mutta voi olla ihan muutakin. Entäs jos on kohdun ulkoinen raskaus...Olen itse ihan ihmeissäni? Onko kokemusta?
Kommentit (6)
Hei!
Ymmärrän epätietoisuutesi. Huomattavan korkea HCG taso voi olla merkki rypäleraskaudesta, mutta voi merkitä myös jotain ihan muuta. Käyppäs katsomassa tästä linkistä, mitä sanotaan HCG:n arvoista milläkin viikoilla: http://www.vshp.fi/medserv/klkemi/fi/ohjekirja/2122.htm
Toivotaan, että kaikki onkin ihan normaalisti ja hyvin. Voihan tosiaan olla, että lääkäri ei voinut varmaksi sanoa, että mitä näki. Varmistus on siis varmasti tarpeen.
Tuisku ja masukki rv13
Ajattelin vain et jos siellä kohdussa jotain näkyi...eihän se silloin voi olla kohdun ulkopuolinen mun käsityksen mukaan. Kyllähän lääkäri sen olisi sanonut. Eiks ne tapaa nähdä missä se jokin on? Tuli vaan mieleen, jos lohduttaaa:)
Mulla oli saman tyyppinen tilanne, kun odottelin ensimmäistä lastani.
Silloin kävin alkuaikoina ultrassa eikä mitään näkynyt, viikon päästä tehtiin uusinta ultra ja silloin näkyi pieni ihmeisen alku sykivine sydämineen.
Pidän peukkuja, että sinä saat perjantaina nähdä saman kun minä silloin näin.
T:Äititobe
Verikokeissa arvot nousivat normaalisti ja tänään lekuri ultrasi pienen sikiöpussin, ruskuaispussin ja sikiön... eli diagnoosi normaali raskaus. Onhan tässä veilä ne 12 viikkoa, mutta anyway! Kylläpä sai hikoilla... yksi keskenmeno kun on takana (kaksoset vko 12) ja yksi pieni poika joka on nyt 3-v. Tsemppiä muille odottajille!
Onnellista odotusaikaa bdbdbdbdbd ja hyvää kesää :)
Zatu ja Säde 11+4
Minä jäin miettimään miksi kävit lääkärillä?
Koska kohtu on kasvanut niin ei silloin mielestäni voi olla kyse kohdunulkoisesta ja sen lääkäri olisi voinut jo nähdä. Ultrissa on eroja ja jos raskaus on vielä niin alussa niin senkään takia ei ehkä näy vielä mitään.
Itse kävin neuvolassa rv:lla 8 ja hahmon pystyi näkemään ja neuvolatäti epäili näkevänsä sykkeen. Eli kyseessä tosi rupu ultra ;)
bdbdbdbdbd ja malta mielesi. :)