Ensi viikolla Uudenmaan rajat kiinni?
Armeija on ilmeisesti kutsumassa reserviläisiä palvelukseen. Valistunut veikkaus, että kyseessä on sotilaspoliisi- ja rajakoulutuksen saaneita reserviläisiä. Tarkoittaa toisin sanoen sitä, että Uusimaa on menossa kiinni ja liikkumista rajoitetaan. Piti tämäkin päivä nähdä.
Kommentit (195)
Pakkohan se on kun emme muuten usko. Toivottavasti rajat menevät kiinni ennalta ilmoittamatta esimerkiksi huomenna klo 00:00.
Miehet, muistakaa että sotavankina teidän ei tarvitse sanoa kuuta kuin nimi, hetu ja sotilasarvo.
näin on ja ilmeisesti tapahtuu ensi viikolla
Vierailija kirjoitti:
Jännä nähdä mihin raja vedetään, kehä 3 vai Hyvinkää?
Jos koko Uudenmaan maakunta suljetaan, se merkitsee aluetta Hangosta ja Raaseporista lännessä Loviisaan ja Lapinjärvelle idässä.
Niin kuin näissä keskusteluissa on jo monta kertaa mainittu, Uusimaa on paljon muutakin kuin pääkaupunkiseutu lähiympäristöineen. Ja suuri osa maakunnasta on ihan täyttä landea, ei mitään metropolia.
Olen onnellinen jos näin tehdään. Itsenäisiä ihmisiä jotka saatava kuriin.
Taitaa mökkireissu pitkittyä parilla viikolla...
Vierailija kirjoitti:
Ajele kotias vain, kyllähän sinne sisään pääsee. Ulos ei.
Olen Pohjois-Suomessa (asun Helsingissä) mutta eipä tuo haittaa jos vain nettiyhteydet toimii.... Jos Uusimaa eristetään voi se kuukauden toki kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, eritystys olis todennäköisesti vain toiseen suuntaan. Ja rahti + posti tietysti kulkisi eristyksestä huolimatta.
Ajattelin ensi viikolla mennä naapurimaakuntaan metsätöihin. Innolla odotan, tuleeko sotilaspoliisi minua sieltä häätämään. Siinä me sitten seisomme tilojen, kuntien ja maakuntien rajalla ja mietimme, kumpi jalkani on väärällä puolella.
Mikä helvetin järki enää, kun Uusimaa kävi jo levittämässä koronansa ympäri Suomea?
Aika moni lahtelainen käy Helsingissä töissä, kuka mahtaa korvata työpanoksensa?
Vierailija kirjoitti:
näin on ja ilmeisesti tapahtuu ensi viikolla
Jep, olen tästä ihan varma. Loppu- tai keskiviikosta alkaa kunhan kutsuvat reserviläiset palvelukseen. Siihen ei kauaa mene, koska nykyään sitoumuksen antaneet reserviläiset on kutsuttavissa parin päivän varoajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti raja olisi kiinni molempiin suuntiin, eihän sen sulkemisessa olisi mitään järkeä jos maalaiset kulkisivat kokoajan edestakaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin järki enää, kun Uusimaa kävi jo levittämässä koronansa ympäri Suomea?
Ihan vaikka kostoksi, jos ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Olen onnellinen jos näin tehdään. Itsenäisiä ihmisiä jotka saatava kuriin.
Siis itsepäisiä.
Vierailija kirjoitti:
käsittääkseni joukko-osastoja lähetetään hakemaan mökkiläiset takaisin helsinkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti raja olisi kiinni molempiin suuntiin, eihän sen sulkemisessa olisi mitään järkeä jos maalaiset kulkisivat kokoajan edestakaisin.
Ei voisi kulkea edestakaisin. Varmaan Uudellemaalle pääsisi sisäänpäin kuitenkin ainakin jos vakituinen asuinpaikka on siellä.
Jännä nähdä mihin raja vedetään, kehä 3 vai Hyvinkää?