Miksi meidän perhe ei ole saanut tartuntaa tai sairastunut ?
No, yksinkertaisesti siitä syystä, että käyty kaupassa 3 viikkoa sitten, pesty silti käsiä ja ovenpieliä, meillä ei ole käynyt ketään ja me ei olla käyty missään. Omalla pihalla vain ja ei naapureita ihan lähistöllä.
Nyt vois sanoa, että täällä ollaan ja täällä viihdytään.
Kommentit (15)
Ei meidänkään perhe ole saanut tartuntaa. Molemmat olemme terveydenhuoltoalalla ja töissä käymme joka päivä ja nuorin päiväkodissa.
Toistaiseksi en ole saanut minäkään tartuntaa enkä tiedä yhtään ihmistä joka olisi saanut lähistöllä. Olen kuitenkin käynyt töissä (sairaalassa), käynyt kaupassa, lapset ovat vielä alkuviikosta olleet koulussa, olen käynyt lenkillä, mutta en ole ehtinyt kovinkaan paljoa siivota.
Ei tauti ole vielä ohi. Toivottavasti ette saakaan sitä.
Miten nyt jotenkin tuntuu siltä, että kun vain pysyttelee terveenä, niin kaikki muu elämässä järjestyy kyllä. Ja tuntuu vähäpätöiseltä se että naapuri osti uuden auton. So what.
Mä voin ajaa vaikka polkupyörällä jos vain henkikulta säilyis.
Ehkä teidän perhettä suojelee Jeesus. Ehkä olet positiivisesti ajatteleva, vetovoiman lain (The Secret) oikein käyttäjä.
Ei nyt kannatta tuulettaa etukäteen. Olette toki toimineet esimerkillisesti, mutta koita ymmärtää ettei kaikkien ole madollista jäädä kotiin, vaikka haluaisi. Tai sitten lähtee työpaikka.
Itsekin käymme vain Ruokakaupassa ja töissä, lopun ajan olemme kotona.
Sitä minäkin olen tässä pähkäillyt, että miten noi sinne teholle on joutunut ja mistä noi altistuneet on sen saaneet. Tietääkö ne kaikki itsekään.
Ei mekään olla vielä sairastuttu. Asutaan pk-seudun lähellä. Mies käy töissä (satoja työntekijöitä), itse olen sotealalla. Lapsi päiväkodissa, siellä tosi vähän lapsia. Kaupoilla käydään tarpeen mukaan.
Sohasin ihan tarkoituksella muurahaispesää. Mutta kaikki toi mitä kirjoitin on totta.
Pointti oli se, että jos tässä nyt sairastutaan, niin kaikkemme olemme tehneet että emme sairastuisi.
Mutta jos se sitten iskee niin sitten se iskee.
-ap
Ap, mistä tiedätte, että ette ole saaneet tartuntaa? Koronanhan voi sairastaa myös täysin oireettomasti.
Todennäköisestihin tartuntoja on Suomessa moninkertaisesti virallisten lukemien määrä, koska läheskään kaikkia ei testata. Tosin valtaosa sairastaa lievillä oireilla tai oireettomasti (joten ihan hyvin olette ap voineet jo sairastaa ja ehkä parantuakin edes tietämättä sitä).
Vaikee sanoa oonko sairastanut ton vai enkö. Pari viikkoa sitten oli vähän kurkkukarheutta, yöhikoilua, väsymystä ja lievää yskää. Sitä sit on tullut ja mennyt. Onko korona, vai joku muu, en osaa sanoa. Toisaalta vuosi sitten oli myös joku mysteeritauti joka oli kuin flunssa, mutta ei sitten kuitenkaan. Mistä näitä tietää jos ei testata?
Vierailija kirjoitti:
Sohasin ihan tarkoituksella muurahaispesää. Mutta kaikki toi mitä kirjoitin on totta.
Pointti oli se, että jos tässä nyt sairastutaan, niin kaikkemme olemme tehneet että emme sairastuisi.
Mutta jos se sitten iskee niin sitten se iskee.-ap
Mihin muurahaispesään kuvittelet sohaisseesi?
Ei kukaan voi vielä tässä vaiheessa rehvastella sillä, ettei ole saanut tartuntaa. Varsinkaan kehä III:n ulkopuolella, mutta ei täälläkään. Tauti itää 2-14 päivää, joten moni meista saa vielä tartunnan. Lieviä ei välttämättä edes huomaa.
Työkaverini on luultavasti nyt koronassa (flunssan ekojen päivien alkanut voimakas hengenahdistus), mutta ei testata kun ei ole niin vakava. Itselläni on viidettä päivää hyvin lievää polttelua keuhkojen yläosassa (vrt. närästys). Tämä voi olla joko ihan itse aiheutettua pakkasessa liikkuen - tai sitten lievä korona, jonka varomaton henkilö olisi saattanut tartuttaa ympäri kylää.
no sehän on oikein hyvä.