HUS:n alueella todettu yli 70 uutta koronavirustartuntaa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006448622.html
suurin luku koskaan
nyt pidelkää hatustanne kiinni!
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki, Espoo ja Vantaa ovat eristettävä muusta maailmasta. Mistään mitään välttämättömät pk ihmiset ajattelivat tehdä sen mihin Stalin ei 80 v sitten pystynyt eli suorittaa kansanmurhan suomalaisille. Nyt ulkonaliikkumiskielto Espanjan tyyliin. Juttelin juuri eilen ystäväni kanssa joka asuu Espanjassa ja siellä poliisi antaa 600€ sakon jos et pysty pitävästi todistamaan että olet menossa esim. kauppaan. Ja jos vähänkin pullikoit niin sakko nousee 900€. Näin pitäisi toimia myös pk seudulla.
miten voi todistaa pitävästi että on menossa kauppaan?
Ottaa puhelimella kuvan tyhjästä jääkaapista? :D
En usko että ollaan samalla tiellä kuin Italia, mutta ainoa mikä sen näyttää on aika. Ihan turha panikoida, koska se ei auta mitään. Jäitä hattuun kaikille nyt, ja pyritään itse tekemään mahd. paljon, eli pysyttelemään sisällä/välttelemään turhia kontakteja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hävitty sota. Italian tiellä ollaan. Osa nyt ilmi tulevista tartunnoista on kahden viikon takaa.
Näin on. Peli on menetetty tänä viikonloppuna täysin, kun helsinkiläisten on annettu mennä Lappiin levittämään tautia.
Joka päivä tapauksia tulee olemaan enemmän ja enemmän, kunnes epidemia huippu on saavutettu (joskus huhti-toukokuun vaihteessa).
Nyt voisi taudin vielä saada ehkä rajattua HUS:n alueelle, jos se eristettäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusimaa pitää eristää muusta Suomesta, että saadaan tartunnat kuriin
Ja se järjestely voidaan jättää pysyväksi.
Pidetään myös Uudenmaan rahat Uudenmaan alueella! Talouskriisi tulossa.
Koronatestiin pääsee nykyään monen päivän viiveellä (jos pääsee ollenkaan) ja testin tuloksessa on myös 1-2 päivän viive.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on hävitty sota. Italian tiellä ollaan. Osa nyt ilmi tulevista tartunnoista on kahden viikon takaa.
Näin on. Peli on menetetty tänä viikonloppuna täysin, kun helsinkiläisten on annettu mennä Lappiin levittämään tautia.
Vai oululaisten? Ei täältä äkkiseltään autolla Lappiin lähdetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki, Espoo ja Vantaa ovat eristettävä muusta maailmasta. Mistään mitään välttämättömät pk ihmiset ajattelivat tehdä sen mihin Stalin ei 80 v sitten pystynyt eli suorittaa kansanmurhan suomalaisille. Nyt ulkonaliikkumiskielto Espanjan tyyliin. Juttelin juuri eilen ystäväni kanssa joka asuu Espanjassa ja siellä poliisi antaa 600€ sakon jos et pysty pitävästi todistamaan että olet menossa esim. kauppaan. Ja jos vähänkin pullikoit niin sakko nousee 900€. Näin pitäisi toimia myös pk seudulla.
miten voi todistaa pitävästi että on menossa kauppaan?
Näytät ostoslistan :D
Parasta että tulee ulkonaliikkumiskielto. Ihan näiden itsekkäiden ihmisten takia joiden mielestä millään ei ole mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
En usko että ollaan samalla tiellä kuin Italia, mutta ainoa mikä sen näyttää on aika. Ihan turha panikoida, koska se ei auta mitään. Jäitä hattuun kaikille nyt, ja pyritään itse tekemään mahd. paljon, eli pysyttelemään sisällä/välttelemään turhia kontakteja.
Uudenmaan rajan olisi pitänyt mennä jo ennen perjantaita kiinni. Kyllähän tästä kaikki voivat lukea uutisista, että osaa suomalaisista nyt vaan ei joko kiinnosta koronan leviäminen tai sitten eivät edelleenkään vaan ymmärrä suomalaisen terveydenhuollon resursseja.
Vastuun antaminen yksilölle ei toimi tässä asiassa. Yksilö ei ymmärrä mitä tapahtuu, kun vaikka kymmenen koronavirustapausta tarvitsee pienellä paikkakunnalla tehohoitoa yhtä aikaa.
Mistä tunnistaa aidon kunnon maalaisjuntin? Siitä kun se haukkuu pk-seutulaisia.
Siis mitä ne helsinkiläiset tekee siellä??? Elävät normaalisti kun muualla istutaan kotona??
70 on todella vähän itse asiassa. Ei mitään logaritmista tartuntamäärien nousua lähelläkään kuten monissa muissa Euroopan maissa. Näyttää, että Suomen ajoitus torjuntatoimille oli riittävän oikea että Italian tyyppinen kriisi vältetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai oululaisten? Ei täältä äkkiseltään autolla Lappiin lähdetä.
Kyllä somessa niitä hiihtokeskuskuvia tulee eniten vastaan juurikin helsinkiläisiltä.
Ja ihan tuttu ilmiö Lapin hiihtokeskuksissa tuo, että suurin asiakaskunta on etelästä.
Vierailija kirjoitti:
Parasta että tulee ulkonaliikkumiskielto. Ihan näiden itsekkäiden ihmisten takia joiden mielestä millään ei ole mitään väliä.
Turha alapekuttaa. Kaltaisenne aiheuttavat äärimmäistä kärsimystä ihmiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudenmaan rajan olisi pitänyt mennä jo ennen perjantaita kiinni. Kyllähän tästä kaikki voivat lukea uutisista, että osaa suomalaisista nyt vaan ei joko kiinnosta koronan leviäminen tai sitten eivät edelleenkään vaan ymmärrä suomalaisen terveydenhuollon resursseja.
Vastuun antaminen yksilölle ei toimi tässä asiassa. Yksilö ei ymmärrä mitä tapahtuu, kun vaikka kymmenen koronavirustapausta tarvitsee pienellä paikkakunnalla tehohoitoa yhtä aikaa.
Koska sitä ymmärrystä ei ole, muuta ratkaisua ei ole enää kuin ulkonaliikkumiskielto. Ei uskoisi että on niin paljon yksinkertaisia ihmisiä. Tyhmyydestä sakotetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä tämänhetkiset tartuntaluvut vielä edellytä mitään Uudenmaan kiinni laittamista. Suosituksen tarpeettoman matkustuksen välttämisestä alueelle ja sieltä pois kyllä voisi antaa. Mutta talous ja vienti halvaantuvat todella pahasti jos kaikki kulku estetään, siihen ei pidä ryhtyä tämän nyt esiintyvän varsin maltillisen ja odotettua pienemmän tartuntamäärän lisääntymisen takia.
Ja sitten talouden lisäksi inhimilliset syyt. Monella meistä on iäkkäitä omaisia Uudenmaan ulkopuolella, joista on nyt kriisin myötä pidettävä huoli. Itse olen 78-vuotiaan äitini ainoa apu, käyn viemässä hänelle 129 km päähän 2 kertaa viikossa oven taakse ruokaostoksia yms. Maalla ei kaupan tai ravintolan kotiinkuljetusta ole, joten jos minä en voisi enää käydä auttamassa, äidin olisi pakko lähteä ajamaan 30 km päähän Saloon ostoksille.
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä ne helsinkiläiset tekee siellä??? Elävät normaalisti kun muualla istutaan kotona??
Voi h*lvetti tule itse katsomaan!!!! Autiona koko kaupunki. Ihmiset on töissä, kotona, ruokakaupassa ja lenkkipoluilla. Ei missään muualla! Täällä on todellakin aivan autiota. Että ottaa päähän tommoset typerät ihmiset. Senkus tulet tänne itse toteamaan, ettei Helsinki ole aivan normaalitilassa tällä hetkellä.
Koska pitää käydä töissä huolehtimassa sairaista ihmisistä.