Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kristitty, miksi sinun Jumalasi on se oikea?

Vierailija
21.03.2020 |

Eikä vaikkapa monet hindujen jumalat, Allah tai vaikkapa intiaanien palvomat henkiolennot tai avaruusolennot? Enkä kysy tätä mitenkään vähättelevästi, kiinnostaa vain tietää, että miten olette päätyneet tähän johtopäätöksen. Monet perustelevat, että koska Raamattu sanoo näin, mutta jälleen voisi kysyä, miksi Raamattu on just se totuuden lähde?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös jumalan (tai jumalien) idea ole juuri se että uskotaan vailla mitään oikeaa todistuaineistoa?

Vierailija
2/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös jumalan (tai jumalien) idea ole juuri se että uskotaan vailla mitään oikeaa todistuaineistoa?

Onhan se tavallaan juuri näin, mutta mikä on just se asia mikä saa uskomaan, että asia A on totta eikä asia B, jos kummastakaan ei ole varsinaista todistetta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Jeesuksen nimessä rukoilin ja vastauksen sain, niin sillä tiellä olen.

Vierailija
4/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koin DMT-näyn ja tunnustan nyt Kosmista Kristusta joka On Yksi Ja Jakamaton.

Vierailija
5/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään ole. Tämä polku on yksi monista, henkisiä polkuja on useita. Ja samaa ”jumalaa” me kaikki olemme.

Vierailija
6/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista mahdollisista vaihtoehdoista ja selityksistä maailmansynnylle ym. on kristinusko kaikkein uskottavin vaihtoehto, sen lisäksi usein kristityillä on sellaista iloa kasvoissaan jota harvoin muualla näkee.

Vierailija
7/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmuus jonka saa kun joku vastaa vuoropuhelussa rukouksiin.

Vierailija
8/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä rukoilit ja miten vastattiin?

Vierailija
9/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allah on sama kuin Raamatun Jumala. Kristinusko, islam ja juutalaisuus ovat saman uskonnon eri haaroja, mutta sitähän ei useimmat tykkää myöntää.

Vierailija
10/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista mahdollisista vaihtoehdoista ja selityksistä maailmansynnylle ym. on kristinusko kaikkein uskottavin vaihtoehto, sen lisäksi usein kristityillä on sellaista iloa kasvoissaan jota harvoin muualla näkee.

Buddhalaiset näyttää kaikista onnellisimmilta mun silmään.

Vierailija
11/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Kun sen kerran sydämessään tuntea saa, sen tietää ja tajuaa, ettei mikään ole maailmassa valtavampaa, ei mikään, ei mikään.”

En muista laulun nimeä, mutta aika hyvät sanat. Kun tuntee sen yhteyden ja rukouksiin vastaamisen, ei siitä jää epäilyksiä.

Vierailija
12/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kotosalla olin, ja pyysin Jeesusta elämääni jonkun netistä löytyneen lyhyen rukouksen avulla. Kyyneleet alkoi valua valtoimenaan jo puolessa välissä tuota muutaman lauseen rukousta. Ei näin kirjoitettuna ja kerrottuna varmaan tunnu miltään ihmeelliseltä, mutta itse koettuna se oli täysin käsittämätön tunnetila ja reaktio.

Vierailija
13/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allah on sama kuin Raamatun Jumala. Kristinusko, islam ja juutalaisuus ovat saman uskonnon eri haaroja, mutta sitähän ei useimmat tykkää myöntää.

Meinasin tulla samaa kommentoimaan, allah tarkoittaa jumalaa ei se ole jumalan nimi.

Vierailija
14/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan 7 on täydellisyyden luku. Ja sateenkaaressa on seitsemän väriä.

Vierailija
15/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään ole. Tämä polku on yksi monista, henkisiä polkuja on useita. Ja samaa ”jumalaa” me kaikki olemme.

Tämä itsellennikin tuntuu loogisimmalta vaihtoehdolta... T. AP

Vierailija
16/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kristinuskossa palvotaan jeesusta joka ei ole jumala?

Vierailija
17/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska onhan se nyt vaan kaikista magein ja coolein. Katolilaisuus rocks!

Non nobis, Domine, non nobis, sed nomini Tuo da gloriam.

Deus vult!

Vierailija
18/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Raamattu on luotettava, niin historiallisesti kuin psykologisesti. Se kertoo totuuden ihmiskunnasta ja ihmisestä. Lisäksi olen kokenut monesti että Jumala on puhunut ja auttanut yliluonnollisesti. Olen lukenut ja kuunnellut myös muiden vastaavia kokemuksia.

Koitapa jos saisit jotain irti TV7-kanavasta.

Vierailija
19/41 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kotosalla olin, ja pyysin Jeesusta elämääni jonkun netistä löytyneen lyhyen rukouksen avulla. Kyyneleet alkoi valua valtoimenaan jo puolessa välissä tuota muutaman lauseen rukousta. Ei näin kirjoitettuna ja kerrottuna varmaan tunnu miltään ihmeelliseltä, mutta itse koettuna se oli täysin käsittämätön tunnetila ja reaktio.

Mulla on tullut samankaltaisia voimakkaita tunteita meditoidessa. Uskon, että voit kokeilla jumaluuden läsnäolon uskonnosta riippumatta ja ihmiset uskovat lähinnä siihen jumalaan mikä on heidän kulttuuritaustansa mukainen, jumaluus itse on kuitenkin kaikille se sama.

Vierailija
20/41 |
22.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään "minun Jumalani". Vaan yksi ainoa Jumala, josta meillä ihmisillä vain on erilaisia käsityksiä.

Hindulaisuuteen en ole perehtynyt sanoakseni siitä yhtään mitään, mutta kyllä minä uskon että muslimien Jumala on ihan se sama kuin minun. Me vain ajattelemme Jumalasta eri tavoin. Niin ja ei se Allah ole mikään Jumalan erisnimi edes, vaan tarkoittaa ihan vain - Jumala. Arabiankieliset kristityt käyttävät Jumalasta samaa sanaa.

Oman käsitykseni olettaisin olevan oikeampi kuin jonkun muslimin tai juutalaisen, mutta tiedän että jossakin kohtaa varmasti erehdyn. Ei minun ymmärrykseni Jumalan käsittämiseen riitä. Onneksi oman ymmärrykseni varassa ei mikään olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi