Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä taisi olla korona joulukuussa

Vierailija
21.03.2020 |

Viime joulukuussa meillä oli koko perhe todella kipeänä, koskaan ennen ei olla oltu niin kipeinä. Ajateltiin, että se oli vain ensimmäinen influenssa meillä, mutta nyt jälkikäteen tajusin, että se saattoi ihan hyvin olla korona.

Kun olen puhunut tuosta influenssaa sairastaneiden kanssa, he sanovat influenssan olevan paljon lievempi kuin kuvailemani tauti. Myös terveydenhoitajat ovat jälkikäteen sanoneet samaa, että ei ole ollut influenssa, vaan jotain vakavampaa.

Meillä kävi tuuri, koska joulukuussahan koronasta ei vielä tiedetty muualla kuin Kiinassa, eikä meillä ole ollut mitään vakavia sairauksia, eikä olla riskiryhmää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good for you

Vierailija
2/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen miettinyt samaa. Sairastin joulukuun alussa elämäni pahimman flunssan, joka kesti 2viikkoa. Luulin kuolevani. Yskin niin paljon, että luulin saavani häädön. En käynyt lääkärissä. Kuukauden yskin limoja ulos taudin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkoi joulukuussa tauti niin, että lapsi sai flunssan, sitten pari päivää siitä sain minä ja seuraavana päivänä mies.

Lapsi selvisi vajaan 2 viikon taudilla, mutta minulla miehellä oli sitkeämpi. Mies tervehtyi vasta uuden vuoden aikoihin, mutta minulla kesti tammikuun puoliväliin asti. Minulla oli korkeaa kuumetta koko joulukuun, lopetin laskemasta, kun minulla oli ollut 14 päivää 39 astetta tai enemmän kuumetta. Yskä on vieläkin ja limaa irtoaa joka päivä.

Mietin vain, että mikä tuuri meillä kävi, kun koronaa kerran peiteltiin tammikuun loppuun asti.

Ap

Vierailija
4/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koko joulun korkeassa kuumeessa, kurkkukivussa ja yskässä. Mietin myös olikohohan korona?

Vierailija
5/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut teillä koronaa. Ihsn turha spekuloida tuollaisella.

Tänä vuonna on ollut tuollaista tautia paljon ainakin keski Suomessa ja kokeet otettu, mutta ei ollut influenssa vaan virus, mutta ei sentään korona

Vierailija
6/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos korona on jo joulukuussa ollut Suomessa, ja tämän ketjun perusteella useammassa taloudessa, mitä vahvasti epäilen, niin tautihan on saanut jyllätä vapaasti jo pitkään ja tartuttanut kymmeniä tai satoja kertoja enemmän ihmisiä kuin tiedetään, ja silti siihen ei ole kuollut kuin vasta ihan äsken yksi ihminen Suomessa. Eli jos teillä oli joulukuussa korona, tauti on paljon vaarattomampi kuin uskotaan. Tai sitten kyse ei ollut koronasta. Valitkaa jompi kumpi selitys.

Vierailija
7/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos korona on jo joulukuussa ollut Suomessa, ja tämän ketjun perusteella useammassa taloudessa, mitä vahvasti epäilen, niin tautihan on saanut jyllätä vapaasti jo pitkään ja tartuttanut kymmeniä tai satoja kertoja enemmän ihmisiä kuin tiedetään, ja silti siihen ei ole kuollut kuin vasta ihan äsken yksi ihminen Suomessa. Eli jos teillä oli joulukuussa korona, tauti on paljon vaarattomampi kuin uskotaan. Tai sitten kyse ei ollut koronasta. Valitkaa jompi kumpi selitys.

Tämän ketjun perusteella myös moni olisi vain pysynyt kotona sairastamassa, joten näitä ei olisi todettu. Ihan hyvin on mahdollista, että koronaa on Suomessa todella paljon enemmän kuin tiedetään.

Eikös tällä hetkellä koronaa ole virallisesti Suomessa reilu 400 tapausta? Mielestäni on ihan hyvin mahdollista, että oikea luku on monia tuhansia.

Vierailija
8/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mistähän te ne korontartunnat silloin joulukuussa mahdollisesti olitte saaneet? Kiinanpaketin mukana?

Vierailija
9/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varma, että koronavirus on levinnyt jo paljon aikaisemmin, kuin ilmoitetut tapaukset tulleet julki. Ei se yht'äkkiä ole voinut päästä irti ja levitä näin aggressiivisesti. Jossain 6kk/vuosi sitten alkanut virus levitä. Sitä ei ole osattu tunnistaa ja laitettu influenssan/flunssan piikkiin. Siksi päässyt leviämään näin laajalti.

Vierailija
10/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on voinut olla mykoplasma. Oireet on kuumetta , yskää, päänsärkyä, huonovointisuutta. Aiheuttaa myös erittäin pitkäkestoista ystää.

Vierailija
11/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Marras-joulukuun vaihteessa olin sairaampi kuin koskaan ennen, alla marraskuussa 2 ulkomaanmatkaa. Kävin lääkärissä joka epäili keuhkoputkentulehdusta/keuhkokuumetta. Kunnon särky- ja tulehduslääkityksellä tauti taittui 10:ssä päivässä. 

Oli ehdottomasti pahin kokemani tauti koskaan, ja olen nyt myös pohtinut tätä Coronan mahdollisuutta.

Vierailija
12/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonolla tuurilla olisi heti ensimmäinen Wuhanissa sairastunut matkustanut Suomeen. Sellaista on globalismi. Ties vaikka tauti olisi oikeasti lähtenyt naurusaarilta.

Vierailija
13/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista, eikö teidän verestä löytyisi vasta-aineita tms jos alettaisiin tutkia ja se olisi ollut korona?

Vierailija
14/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että koronaa on ollut ainakin alkuvuodesta asti.

Meilläkin sairastettiin jotain n. 3vk sitten. Mies ei ole vieläkään täysin terve. Viikon sairastettuaan meni sairaalaan, yskän mukana tuli jo vertakin.

Ei ollut ainakaan influenssaa. Yskää on vieläkin.

Vierailija
15/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Marras-joulukuun vaihteessa olin sairaampi kuin koskaan ennen, alla marraskuussa 2 ulkomaanmatkaa. Kävin lääkärissä joka epäili keuhkoputkentulehdusta/keuhkokuumetta. Kunnon särky- ja tulehduslääkityksellä tauti taittui 10:ssä päivässä. 

Oli ehdottomasti pahin kokemani tauti koskaan, ja olen nyt myös pohtinut tätä Coronan mahdollisuutta.

Lainaan tässä itseäni: musta otettiin verikokeet lääkärissä, mutta eihän ne tietenkään mitään coronasta vielä silloin tienneet. Ja verinäytteethän tuhotaan heti joten ei voi tietää. Syy miksi uskon että mulla saattoi olla corona on se JÄRKYTTÄVÄ horkkakipu koko kropassa noin 5 vuorokauden ajan. Siis sattui jokaikiseen lihakseen, paljon pahemmin kuin pelkässä kuumeessa. Ja kovia kuumeita olen aiemminkin sairastanut, mutta tämä oli siis ihan eri tason homma.

Vierailija
16/16 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli varmaan myös, yskää, kurkkukipua ja hengittäminen sattui, joka paikka kivisti.