Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kokoisia kesävaatteita uskaltaisin ostaa ensi kesäksi?

28.06.2006 |

Siis tytölle nyt sopivia ovat 80 cm vaatteet, osin voi käyttää jo 86cm vaatteita. Kesävaatteissa on alet menossa, ja ajattelin ostaa ensi kesälle edullista vaatetta jo valmiiksi, mutta mikä olisi oikea koko? Kasvuhan on yksilöllistä, mutta kokeneemmat osaisitteko kertoa paljonko tässä vaiheessa voisi olla vuodessa senttejä tulossa?

Tyttö nyt siis 1v 4kk ja pituus noin 78 cm. Pituus ollut vähän koko ajan miinuskäyrällä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttääkö tyttösi vaippoja ensi kesänä :)

Eli meillä ainakin niin, että kun 1,5-vuotiaana oli n. 86 cm vaatteet käytössä, niin seuraavana kesänä menin osin samat vaatteet, kun vaipat jäi alta pois!

Suhteessa ainakaan vaatekoko ei kasva tuossa iässä yhtä nopeasti kuin tähän asti, sinuna ostaisin 86-92 vaatteita. Ja voi luottaa että shortsit, hameet ja monet t-paidat menee ensi kesänäkin, samoin varmaan monet housut, kun se vaippa jää alta pois.

Vierailija
2/11 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muutaman sentin pidempi ja olen ostanut alesta 86 ja 92 cm vaatetta. Pitkähihasia paitoja oon ostanu molempia kokoja, mut t-paitoja 92-senttisenä, jotta sitten sopis varmasti vielä ens kesänä. Housuja oon ostanut 86-senttisiä, kun meillä vielä käytössä 80-senttiset housut ja tyttö tuntuu lyhytjalkaiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt vanhempi tyttö on 2v 11kk ja käyttää 90, 92 ja 98 koon vaatteita.

Vierailija
4/11 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim.shortseissa ja trikoopaidoissa ostaa 92cm.Samoin joustovyötäröisissä puolihameissa ja lyhytmallisissa mekoissa.

Pitkien housujen kanssa on vaikeampi tuo pituus arvioida ja ei voi olla niin " vähän sinnepäin" .Tietysti jos käännettävä lahkeinen farrkumalli tms.

86-92 kuitenkin voisi olla tuo kokohaarukka.

Vierailija
5/11 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vaatekoko 92 on aika sopiva. Vaippaa ei enää käytetä, joten jotkut housut ovat liian väljiä jopa 86 kokoisina. Osta vain housuja, joissa on säädettävä vyötärökuminauha!

Aika hyvä kasvuennuste on neuvolan kasvukäyrä. Meidän tyttö menee aika tarkalleen 0-käyrällä.

Vierailija
6/11 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä käynyt mielessäkään tuokaan asia, että vaippakin siellä vaatteissa sitä tilaa vie. Kaikkea ei näköjään itse hoksaa, joten olipa hyvä että täällä kyselin. Olisin nimittäin itse lähtenyt ostamaan jo jotain 98cm vaatetta tytölle, mutta enpä taidakkaan. On vain niin tottunut hamstraamaan koko ajan isompaa ja isompaa vaatetta, mutta totta on ettei tuo voi koko aikaa kasvaa yhtä vauhdilla. :)

Kasvusta puheenollen sattuisiko kukaan tietämään olisiko netissä jossain sitä neuvolan kasvukäyrää? Pikaisella googlettamisella en sitä itse ainakaan löytänyt...

Ei muuta kuin shoppaamaan!

Vierailija
7/11 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nyt 2v3kk ja ilman vaippaa, käyttää 92-98 senttisiä vaatteita. Itse ajattelin ostaa 104 senttisiä ensi kesäksi, jos tulee kivoja ja edullisia vastaan.

Vierailija
9/11 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Housut pienempää kokoa ja paidat saavat ollakin vähän väljiä. Poika on noin 95 cm pitkä.

Vierailija
10/11 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytössä on 86-92cm kesävaatteet, jotka lähes kaikki ostin viime kesän alesta. Ihan sopivia ovat, noi 92cm vähän reiluja, muttei haittaa. Tytön pituus nyt 85cm.

Nyt meinasin ostaa ensi kesää varten 98cm vaatteita ja varmaan jotkut noista tämän kesän 92cm vaatteistakin mahtuu vielä silloin.

Vierailija
11/11 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö oli viime kesänä 1v 7kk samanpituinen kuin sinun, eli 78cm.

Nyt ikää 2v 7kk ja pituutta 86cm.

Viime kesäiset vaatteet eli 80-86cm ovat hyvänkokoisia, samaa kokoa olen nytkin ostanut täksi kesäksi. Kun vaippaa ei enää ole niin 80cm sortsit ovat tosi hyviä, varsinkin kun meillä on tosi hoikka tyttö niin 86cm ei pysy jalassa jollei ole säädettävää vyötäröä.

Ensi kesää varten aion ostaa 92cm, tyttö silloin 3v 7kk.