Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hus: Uuden lastensairaalan syöpäosastolla uusia koronavirustartuntoja – myös potilaita ja perheitä altistunut

Vierailija
21.03.2020 |

IL:” Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri on tiedottanut, että Uuden lastensairaalan henkilökunnalla on todettu uusia koronavirustartuntoja. Kyseessä on sairaalan Taika-osasto, eli lasten syöpä- ja elinsiirto-osasto”.

Kommentit (152)

Vierailija
81/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla riittää ymmärrystä vain, jos nämä työntekijät sai koronansa kollegalta normaaleissa päivittäistöissään, mutta jos se saatiin matkalta, seminaarista tms. jotka on kaikki kielletty meiltä muiltakin, koska ne altistaa koronalle ja koska tekee oireettomistakin levittäjiä, niin..

Stana. Miksi näiden kriittisten osastojen työntekijöitä ei testata riittävästi? Jos yksi testi ei riitä, pitää testata useammin.

Siksi koska Suomessa ei ole varauduttu tähänkään.

Ei testata jos ei ole oireita. Ja ohje on että jos ei ole oireita tullaan suoraan matkaltakin töihin. Kyllä se vika nyt on ihan muualla kuin hoitajissa ja lääkäreissä. Ei tässä heidän mielipidettään kysytä, käskyt tulee ylhäältä.

No mikä on sinun mielestä se vaihtoehto jos kaikki testataan, suurella osalla on korona ja matkaltakin tulleet määrätään karanteeniin, pyhällä hengelläkö se sairaala ilman henkilökuntaa sitten pyörii?

Mitä helv...! Munko tää jotenkin pitäisi ratkaista? Minä vaan kerroin miten asia on. Ja voin kertoa vielä senkin että lisää vastaavaa tulee tapahtumaan jos HUS ei muuta linjauksiaan. Osastoja suljetaan kuin sieniä sateella kun näitä mahdollisesti altistuneita hoitajia ja lääkäreitä vaaditaan ilman testejä töihin. Luulisi olevan halvempaa pitää yksittäinen työntekijä poissa varmuuden vuoksi kaksi viikkoa, kuin ottaa riski ja jos sillä sattuukin olemaan korona kaikki jää karanteeniin. Mutta eihän se nyt mun päätettävissä ole!

Vierailija
82/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko alkaa tilailemaan amerikkalaiselta firmalta koronapikatestejä hoitsuille ja lääkäreille ?

Myyvät ainoastaan viranomaisille tällä hetkellä, yksi testi maksaa 20 dollaria. Minimiostos 25 testiä.

Tippa verta sormesta ja 10 minuutin päästä noin 94% tod.näk. oikea tulos siitä onko korona vasta-aineita kropassa vai ei.

Firma valmistaa 200 000 testiä per päivä myyntiin. Ensimmäinen erä lähtee maailmalle tulevan viikon keskiviikkona - perjantaina.

Tietysti jos on sokeasti uskottu THL:n Salmista ja kumppaneita, niin mitä näitä nyt etukäteen tilailemaan ja asioihin varautumaan.

Kausiflunssa se vain, joka ei tule aiheuttamaan mitään ongelmia eurooppalaisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos mode kehtaa poistaa tämänkin ketjun..

Vierailija
84/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia hoitajille ja lääkäreille. Ehkäpä tämä vaan oli liian suuri opetus niille muutamille ylimielisille, jotka pilaavat koko alan maineen.

Vierailija
85/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla riittää ymmärrystä vain, jos nämä työntekijät sai koronansa kollegalta normaaleissa päivittäistöissään, mutta jos se saatiin matkalta, seminaarista tms. jotka on kaikki kielletty meiltä muiltakin, koska ne altistaa koronalle ja koska tekee oireettomistakin levittäjiä, niin..

Stana. Miksi näiden kriittisten osastojen työntekijöitä ei testata riittävästi? Jos yksi testi ei riitä, pitää testata useammin.

Ei testata jos ei ole oireita. Ja ohje on että jos ei ole oireita tullaan suoraan matkaltakin töihin. Kyllä se vika nyt on ihan muualla kuin hoitajissa ja lääkäreissä. Ei tässä heidän mielipidettään kysytä, käskyt tulee ylhäältä.

Juuri tästä tein oman aloituksen, mutta t h l värväänmä demarihörhö vänkäsi senkin kuoliaaksi.

Hallitus antaa oireettomien levittää tautia, jos HUS saa poiketa karanteenisäännöstä. Eikä tämä koske pelkästään teitä th-sektorilla. Kaikki jotka epäilee altistumista pitäisi testata. Maailmalla on ihan riittävästi näyttöä siitä, että vain niin tautiketju katkaistaan ajoissa. Nyt se katkaistaan liian myöhään.

Vain se on WHO suositusten mukaista.

Kaikki nää hallituksen toimet on vaan kosmeettista peliä. Pelkkää räpiköintiä, kun varoja ei suunnata oikeisiin asioihin.

Ei jatkoon tämä porukka tämän sekoilun jälkeen.

Tarkoitatko että kun testipuikko on käynyt nenässä, niin koronaan ei enää sairastuta? Kerro ihmeessä logiikkasi.

Vierailija
86/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikä on sinun mielestä se vaihtoehto jos kaikki testataan, suurella osalla on korona ja matkaltakin tulleet määrätään karanteeniin, pyhällä hengelläkö se sairaala ilman henkilökuntaa sitten pyörii?

Mitä helv...! Munko tää jotenkin pitäisi ratkaista? Minä vaan kerroin miten asia on. Ja voin kertoa vielä senkin että lisää vastaavaa tulee tapahtumaan jos HUS ei muuta linjauksiaan. Osastoja suljetaan kuin sieniä sateella kun näitä mahdollisesti altistuneita hoitajia ja lääkäreitä vaaditaan ilman testejä töihin. Luulisi olevan halvempaa pitää yksittäinen työntekijä poissa varmuuden vuoksi kaksi viikkoa, kuin ottaa riski ja jos sillä sattuukin olemaan korona kaikki jää karanteeniin. Mutta eihän se nyt mun päätettävissä ole!

THL ja HUS johto on sitä varten, että tällaista ei tapahdu. Sitä kutsutaan johtamiseksi. Vai onko tämäkin kansalaisten oman vastuun varassa ?

Vierailija
87/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja tiedän, että suojavarusteista ja käsidesistä on jo pulaa. Ei meitä hoitajia suojaa kukaan. Johdolta on ilmoitettu, että nyt liikkuu kaikenlaista flunssa että töihin vain. Hyssytellään tilannetta. Itse olen kyllä vielä terveenä, toki kantaja voi olla kuka vain.

Töihin menen kun en voi jättää potilaita, se on velvollisuuteni. Itse olen ammattini valinnut ja riskin olen valmis ottamaan. En olisi voinut uskoa miten huono kriisivalmius tässä "hyvinvointi" valtiossa on. Tällä hetkellä en luota THL:ään piiruakaan.

Ulkonaliikkumiskielto nyt päälle!

Vierailija
88/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä tein oman aloituksen, mutta t h l värväänmä demarihörhö vänkäsi senkin kuoliaaksi.

Hallitus antaa oireettomien levittää tautia, jos HUS saa poiketa karanteenisäännöstä. Eikä tämä koske pelkästään teitä th-sektorilla. Kaikki jotka epäilee altistumista pitäisi testata. Maailmalla on ihan riittävästi näyttöä siitä, että vain niin tautiketju katkaistaan ajoissa. Nyt se katkaistaan liian myöhään.

Vain se on WHO suositusten mukaista.

Kaikki nää hallituksen toimet on vaan kosmeettista peliä. Pelkkää räpiköintiä, kun varoja ei suunnata oikeisiin asioihin.

Ei jatkoon tämä porukka tämän sekoilun jälkeen.

Tarkoitatko että kun testipuikko on käynyt nenässä, niin koronaan ei enää sairastuta? Kerro ihmeessä logiikkasi.

Ai munko sen sulle pitää selittää? WHO ei sulle riitä? Jos vähän käytät googlea ja luet lehtiä, saat vastauksesi sieltä.

Vierailija
89/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia hoitajille ja lääkäreille. Ehkäpä tämä vaan oli liian suuri opetus niille muutamille ylimielisille, jotka pilaavat koko alan maineen.

Ei se niiden tartuttajienkaan vika ollut. Pakkohan niiden oli töihin mennä kun siinä vaiheessa eivät olleet sairaita ja johto niin määrää.

Vierailija
90/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sairaanhoitaja ja tiedän, että suojavarusteista ja käsidesistä on jo pulaa. Ei meitä hoitajia suojaa kukaan. Johdolta on ilmoitettu, että nyt liikkuu kaikenlaista flunssa että töihin vain. Hyssytellään tilannetta. Itse olen kyllä vielä terveenä, toki kantaja voi olla kuka vain.

Töihin menen kun en voi jättää potilaita, se on velvollisuuteni. Itse olen ammattini valinnut ja riskin olen valmis ottamaan. En olisi voinut uskoa miten huono kriisivalmius tässä "hyvinvointi" valtiossa on. Tällä hetkellä en luota THL:ään piiruakaan.

Ulkonaliikkumiskielto nyt päälle!

Kiitos että kertoit totuuden, jonka jo tiesimme. Nyt ois medioilla paikka pöyhiä HUS tilannetta kunnolla. Vain siten voidaan henkilökuntaa auttaa.

Vierailija
91/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassahan virus levisi nopeasti nimenomaan sairaalassa, mikä myös selittää suuren kuolleisuuden. Siellähän sairaalat oli täynnä vanhuksia. Täällä sitten korona pääsi siihen kaikkein ikävimpään vaihtoehtoon eli lastensairaalaan.

Todella, todella toivon, ettei tämä leviä sairaalan sisällä, kuten Italiassa. Järjetöntä huolimattomuutta, tästä voisi nostaa syytteitäkin niitä vastaan, ketkä kehtasivat vaatia hoitajat ja lääkärit töihin ilman karanteenia.

Vierailija
92/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

THL ja HUS johto on sitä varten, että tällaista ei tapahdu. Sitä kutsutaan johtamiseksi. Vai onko tämäkin kansalaisten oman vastuun varassa ?

Nimenomaan! Älkää syytelkö siis hoitajia ja lääkäreitä jotka vaan noudattavat työnantajan ohjeita!

Vierailija
93/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole työntekijöiden vika jos Husin johtoportaasta tulee käskyt. Suoraan töihin matkalta, eikä tarvitse testejä. Siinä on moni hoitaja ja lääkäri varmasti ollut raivoissaan uudesta käytännöstä. Tässä selvästi säästetään nyt niin väärässä kohtaa kuin vaan voi. Nyt asianomaisten pitäisi laittaa kaikki mahdolliset valitukset vetämään eteenpäin. Törkeää vaarantaa potilaiden ja henkilökunnan turvallisuus.

Voi kiesus näitä...

Luulisi että hoitajilla ja lääkäreillä jos kellä on uskallusta laittaa työnantajalle hanttiin kun kyseessä on näin vakava, periaatteessa koko ihmiskunnan olemassaoloa vaarantava sairaus! Kyllä työnantaja tajuaa kun kaikki jää pois töistä ja tuhansia kuolee. 

Kyllä siellä painostetaan. Siksi THL:n ja HUS:n edustajat ovat niin vihaisen denialistisia kun arvovaltaansa loukataan. 

t. tietäjä 

Vierailija
94/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa priorisointia.  

Vierailija
95/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Sanna Marin! Homma hallussa! Hyvin olitte varautuneet... eiku

Luulisi tosiaan, että siihen hyvään varautumiseen olisi kuulunut edes matkustus- ja lomakielto terveydenhuollossa työskenteleville.

Vierailija
96/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä erikoisempaa on, että suuri osa viruksen tänne tuoneista on hoitoalan ammattilaisia ja nyt vain heitä testataan ja hoidetaan, Miksi meillä muilla ei ole edes ihmisarvoa?

Heitä testataan, jotta eivät levitä virusta toisiinsa ja potilaisiin. Jos korona leviää hoitohenkilökunnan sisällä, ollaan kaikki pulassa, kun ei ole henkilökuntaa hoitamaan sairastuneita. Ihmisarvosta tuskin on kyse.

Vierailija
97/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pumpataan yrityksille rahaa jotta eivät mene kahdessa, siis luit oikein, kahdessa päivässä konkaan.

Voisikohan olla viisaampaa ostaa maailmalta laitteita, testejä ja suoja asusteita jos niitä sieltä on saatavilla. Ettei meidän selviäminen ole näistä kiinni.

Hallitus kantaa nyt huolta baarien pitäjien, ravintoloiden ja kampaajien rahavirroista. Ja ruokakaupat pärjää kyllä kun on meillä joka päivä nälkä ja kotiinkuljetus toimii. Palkatkoon niin paljon ihmisiä töihin, että saavat tilatut ruuat toimitettua perille. Yhden päivän voin minä syödä vaikka kynsiä jos toimitus tulee huomenna.

Voi että mua suututtaa että raha menee aina kaiken edelle.

Vierailija
98/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajaudutaan umpikujaan kun tämä korona nyt jyllää sairaaloissa. Kuka meitä sitten oikeesti hoitaa kun hoitohenkilöstö on karanteenissa.

Tämähän alkaa jo menemään ihan kamalaksi tämä tilanne.

No jos koronan vuoksi sairaalaan joudut niin eihän se sitten haittaa vaikka hoitohenkilökunta olisikin jo altistunut, ja mahdollisesti viruksen kantajia. Eli karanteenissa olevat hoitajat ja lääkärit voisi ihan hyvin tulla koronaosastoille tekemään työtään. 

Vierailija
99/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen linjaus on, että hoitohenkilökunta kahden viikon karanteeniin ulkomailta tultua. Krista Kiuru eilen puhui tästä. Hus on itse ohittanut linjauksen ja ohjeistanut työntekijänsä tulemaan töihin heti.

Vierailija
100/152 |
21.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos Sanna Marin! Homma hallussa! Hyvin olitte varautuneet... eiku

Luulisi tosiaan, että siihen hyvään varautumiseen olisi kuulunut edes matkustus- ja lomakielto terveydenhuollossa työskenteleville.

No.. jos nyt palataan pari viikkoa ajassa taaksepäin niin ainoastaan ihan muutamia kohteita oli julistettu epidemia alueiksi eikä muualla vielä ollut sellainen tilanne kuin nyt. Nopeastihan tilanne on tähän edennyt. Helppoa näin jälkeenpäin sanoa mitä olisi pitänyt tehdä.