Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saan 1v11kk:n lapsen hampaidenpesun onnistumaan?

Vierailija
28.06.2006 |

Yhtä tappelua joka kerta :( Vaikka kuinka olen koittanut keksiä loruja, joilla se sujuisi niin ei.

Homma paheni vielä, kun lapsi oli sairaalassa, jossa joutui väkisin avaamaan suuta, että ottaisi lääkkeen :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna hammastahnapurkki käteen ja oma hammasharja.

Vierailija
2/5 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kiva hammasharja ja lasten tahna (esim. imukuppiharja on kiva). Älä hermoile, lapsi hermostuu enemmän.

Reilu 1,5-vuotiaana käytiin samaa taistelua. En antanut lapsen voittaa vaan pesin hampaat puoliväkisin. Hampaiden pesu ei minusta ole asia, josta lapsi voi päättää, vaikka tiedän toisten ' asiantuntijoiden' suosittelevan toisin. Vapaaehtoisuutta odotellessa saattaa kuitenkin mennä pitkään ja hampaiden hoito on tärkeää.

Nykyään ei ole mitään ongelmia, on osa rutiineja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin ei harjattu koskaan. Nyt tosi harvoin on hankalaa, iltaisin haluan että hampaat pestään huolellisemmin, aamulla tyttö saa pestä itse aika pitkälti kun pesu tehdään ennenkö ollaan syöty mitään. Meillä ei loruilla, käytössä on " hurja tiikerinsuu" jolla saadaan suu auki... ;) Ja aamuisin tietysti näkee esimerkkiäkin (matkimisvaihe menossa), kun pestään hampaat samaan aikaan, sekin tuntuu innostavan niin että kylppäriin ihan juostaan kun sanoo että hampaidenpesulle. Sekin auttoi että hankittiin pieni peili altaan yläpuolelle niin alas, että tyttö näkee itsensä kun pesee hampaitaan.

Vierailija
4/5 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon myös että alkaa helpottamaan tuo peseminen, kun alkaa olemaan " mäkin" vaihe, eli kaikkea pitää matkia/saada.

Kiva hammasharja on jo ja oma hammastahna. Harjaa kyllä itse, mutta kun se ei riitä kunnolliseen puhdistukseen.

Täytyy koittaa tuota " tiikerinsuuta" :)

Esikoisen kanssa hampaidenpesut sujuivat alusta asti hienosti, mutta tämä nuorempi on vähän räväkämpi tapaus.

AP

Vierailija
5/5 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin se, että saa pestä aikuiselta samalla (aikuisen harjalla, tietty). Meillä toimii joskus se, että lupaa, että kun aikuinen ensin harjaa vähän, saa sitten itse " harjata loppuun" .

Jotain leikkejä voi yrittää, vaikka leijonan karjumista jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä