Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisystä (pco ja korkea verenpaine)

28.06.2006 |

Moro!

Imetys loppui ja nyt olis aika miettiä sopivaa ehkäisyä. Olisin kysellyt mitä teille, joilla jonkinasteista pcota ja/tai korkeaa verenpainetta, mitä teille on suositeltu ja mitä käytätte? Ennen mulla ollut ehkäisyrengas, pillereitä ei vissiin kauheasti tässä tapauksessa suositella. Kierukkaa taas ei sen puoleen kannata laittaa, että toinen lapsi haaveissa kuitenkin " jonkun ajan kuluttua" .

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nostan

Vierailija
2/3 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytössä MiniPill-merkkiset pillerit. Nämä siis myös imetysajan pillerit. Aion kyllä itse jatkaa näillä pillereillä imetyksen jälkeekin, jotta näen minkälainen kierto tulee kun tässä samalla laihdutan. Laihduttaminenhan voi auttaa pco:ssa ja lyhentää kiertojakin. Mutta tuo siis on ainakin hyvä pillerimerkki jos on pco:ta. Neuvolasta mulle katsottiin mitä hormonia pillerit saa sisältää. En kyllä enää muista mitä hormonia ei saanut olla, mutta kolme oli jotain vähemmän suositeltua jos on pco.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli erittäin paha raskausmyrkytys, minkä seurauksena mulle jäi verenpainelääkitys (josta tosin pääsin eroon lasten ollessa reilu 5kk), joten mitään hormonaalista ehkäisyä en voinut valita. Käytännössä vaihtoehdot ovat aikalailla kondomit tai kierrukka ja koska meilläkin on jossain vaiheessa toiveissa lisää lapsia, en innostunut kierukan laitosta. Minipillerit, ehkäisyrenkaat yms sisältävät kaikki hormoneita, joita ei " verenpainepotilaille" määrätä.

Mia79 ja touhukaksikko 7kk