Apteekin nainen ei meinannut myydä
Mulle 2x 10 tablettia sisältävää särkylääkettä. Sanoin että taloudessa 2 niin siteen vähän aikaa jahkaili ja myi kuitenkin
Kommentit (18)
Montako tablettia ajattelit vetää päivässä?
Mä ostin eilen paketin buranaa, 30 tabua. Ei ongelmia.
Nyt joudutaan rajoittamaan että lääkkeet eivät lopu.
Kannattaa ostaa parasetamolia, ibuprofeeni ei tehoa koronaan.
Pointti on varmaan siinä että yksi ihminen ei osta paniikissa koko hyllyä tyhjäksi.
Josko ap: n ostamassa särkylääkemerkissä suurin käsikauppapakkaus oli tuo kymmenen, niin silloin se oli sitten siinä.
Tais olla niin, että myydään suurin itsehoitopakkaus lääkettä mikä ilman reseptiä myynnissä tai sitten sitä vastaava määrä pienempiä pakkauksia.
Ap:n lääkkeestä taisi suurin pakkaus olla tuo 10 kpl pakkaus. Monessa se on 30 kpl.
Eikä ne ole kyllä ennenkään myyneet 30 kpl pakkauksia kuin yhden kerrallaan. Ainakaan mulle. Edes allergialääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Pointti on varmaan siinä että yksi ihminen ei osta paniikissa koko hyllyä tyhjäksi.
Luuletko että parasetamoli tehoaa koronaan? Kyse oli siitä ettei ibuprofeiiniä pidä ikinä ottaa keuhkoperäisissä taudeissa koska se aiheuttaa haittoja. Sama koskee ihan normaalia influenssaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että parasetamoli tehoaa koronaan? Kyse oli siitä ettei ibuprofeiiniä pidä ikinä ottaa keuhkoperäisissä taudeissa koska se aiheuttaa haittoja. Sama koskee ihan normaalia influenssaa.
Tänään oli Hesarissakin juttua siitä, että myös ibuprofeenia voi ottaa koronaoireisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko että parasetamoli tehoaa koronaan?
Parasetamolia nimenomaan kehotetaan käyttämään kuumeoireiden helpottamiseen.
Sairaalassa tulee vain parasetamolia.
Mutta jos kuumetta on 40 astetta ja on kotona, kannattaa sitä ennemmin alentaa buranalla kuin olla alentamatta ollenkaan, että pysyy tolpillaan edes ruokailun ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, se auttaa oireisiin, mutta ei itse tautiin. Muistakaakan sitten että kuumeen pitää antaa hetki jyllätä, se on kehon oma parannuskeino! Lääkettä vasta jos alkaa mennä liian korkeaksi tai kestää liian kauan.
Ei kai se apteekin vika ole jos noudattavat lakia.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö nyt taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin koska ibuprofeeni voi olla haitaksi munuaisille, jos on esim. jokin muu lääkitys, jos on juonut huonosti tai on iäkäs.
Mulle myivät kanssa vain yhden paketin. Lähden sitten korona sairaana hakemaan toista pakettia apteekista, kun eivät antaneet ostaa 2 viikon varastoa. Tämä sitten selvä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle myivät kanssa vain yhden paketin. Lähden sitten korona sairaana hakemaan toista pakettia apteekista, kun eivät antaneet ostaa 2 viikon varastoa. Tämä sitten selvä.
Ja teidän lähistöllä on vain yksi apteekki?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja teidän lähistöllä on vain yksi apteekki?
28 km on tuohonkin ja ainoa paikkakunnalla.
Meilläkin on yksi apteekki. Satuin noin toista kuukautta sitten olemaan siellä viereisessä kaupassa niin että apteekki oli auki. Päätin sitten hakea ibujotain, menkkakipuihin ja päänsärkyyn. Olisi se kassa ehkä myynyt, mutta erehdyin kysymään saanko 2 pakettia kerralla.
Jolloin sitten kysyi toiselta myyjältä ja vastaus oli kieltävä.
Kyseltiin ostanko jollekin toiselle. Olisi pitänyt osata valehdella! Mutta kun en osaa. En viitsi kyydittäjää ajeluttaa sen kaupan kautta kun yleensä asioin muualla, enkä muutenkaan useimmiten ole 6 aikaan asioilla.
No, olenhan mä selvinnyt 10 vuotta kituen noissa kivuissani, joten kai se yksi paketti kestää. Mutta ottaa se päähän kun pitäisi tehdä asiaa juuri sen apteekin rajallisina aikoina, ja se k-kauppa vieressä on kallis.
Jaha. Ja mikä oli tuon avauksen syy? Luuletko, että tuo oli mielenkiintoinen sattumus?