Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista apua annatte nyt koronaviruksen aikana esim. yli 70-vuotiaille?

Vierailija
18.03.2020 |

Eli ihan mielenkiinnosta kysyn, että autatteko jotain lähipiiriä, naapuria tms. nyt ja jos niin millä tavalla? Sujuvatko nämä ihan hyvin?

Minä kysyin naapurilta +70v autoton, että onko hänellä kauppa-apua, että voin tarvittaessa auttaa. Olemme siis ihan hyvissä väleissä naapurin kanssa. Olen tässä seurannut, että naapuri käy hyvinkin ahkeraan kaupassa ja muualla menoissa, vaikka lukee uutisia ja paljon ollaan juteltukin aiheesta.

Naapurini ottaisi mielellään nyt kauppa-apua vastaan, mutta niin että minä ottaisin hänet autoon kyytiin ja hän saisi kyydillä käydä kaupassa. Itse ajattelin enemmän sellaista, että kävisin hänelle kaupassa ja toisin ovelle ruuat. Omalta tililtä vaikka maksaisin, luotan naapuriin, ei ole siitä kyse ollenkaan. Mielestäni se avun idea nyt vaan menee, jos kuskaan hänet ruuhkaprismaan ostoksille. Olen sanonut hänelle kyllä, että voisin ihan tuoda ovelle ostokset, että jos virustilanne pahenee ja hän haluaa välttää kaupassa käynnin.

Noh tässä on vielä kyllä sekin, että omalla puolisollani on diabetes ja mietin tuota automatkaakin yhdessä, kun naapuri näköjään edelleen ahkerasti käy menoissaan, niin jos itse saan suljetussa ilmastoidussa tilassa häneltä taudin ja tuon sen kotiini puolisolleni? En halua perua avunantotarjousta, mutta miten itse toimisitte kun ei yhtään kohtaa se ajatus siitä avunannosta? Jotenkin en halua loukata ja varmaan teidänkin mielestäni ihan tyhmiä mietin, mutta miten itse toimisitte? Ihan mielelläni kävisin naapurille kaupassa heti aamulla kun ei ole ruuhkaa, mutta hän haluaa itse mukaan ja itse en nyt halua välttämättä ketään autollani kuskata.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just kävin isälläni jolla oli tietokoneongelmia eipä muuta apua tarvitse.

Vierailija
2/4 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuriin on ilmoitettu, että voidaan käydä kaupalla/apteekissa/tms. heidän puolestaan. Ja jos nyt ei apua niin ilahdutusta kun lapset kirjoittaa kirjeitä isomummolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, ettet voi tarjota kyytiä, koska perheessä on perussairaus, vaan tarkoitit, että voit käydä hänelle kaupassa hänen puolestaan.

Voit myös vedota määräyksiin etteivät ihmiset lisää yhdessäoloa nyt.

En tarjoa minkäänlaista apua, koska en tunne perheettömiä 7-kymppisiä.

Vierailija
4/4 |
18.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano, ettet voi tarjota kyytiä, koska perheessä on perussairaus, vaan tarkoitit, että voit käydä hänelle kaupassa hänen puolestaan.

Voit myös vedota määräyksiin etteivät ihmiset lisää yhdessäoloa nyt.

En tarjoa minkäänlaista apua, koska en tunne perheettömiä 7-kymppisiä.

Hei kiitos vastauksesta. Olen huono sanomaan suoraan kun en halua jotenkin loukata muita. Siksi varmasti tänne kirjoitin ja oli hyvä saada vahvistus ajatuksille muualta. Näin teen seuraavan kerran kun nähdään pihalla, eli sanon että mietin tarkemmin ja en voi kyytiä tarjota puolison perussairauden vuoksi, mutta edelleen voin heille käydä kaupassa.

Kiitos!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan