Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
6601/7839 |
24.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa toistuvasti kuuluu kolahduksia ja tömähdyksiä hiljaisuuden jälkeenkin. Sitten on näitä jotka ramppaa sisään ja ulos sulkemalla ulko-oven äänekkäästi.

En oikein ymmärrä miksi ei voi huomioida muita?

Pyrin ainakin itse huomioimaan muut, erityisesti hiljaisuuden aikana niin etten häiritse toiminnallani turhaan naapureita.

Vierailija
6602/7839 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkerrasta tulee ainakin kahdesta eri asunnosta toistuvaa voimakasta töminää ja tavaroiden kolahtelua aamusta puolilleöin. Valituksista huolimatta taso ei ole muuttunut. Surkeaa kun ei huomioida lainkaan muita asukkaita. Itselle ei tulisi mieleenkään alkaa imuroimaan klo 7 viikonloppuaamuna listoja ja pattereita hakaten. En myöskään ymmärrä miksi on pakko ravata ympäri asuntoa kymmeniä minuutteja putkeen hirveää töminää pitäen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6603/7839 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallisesti mölyäjät ja heidän puolustajansa kokevat olevansa maailman keskipisteitä möykätessään. Metelöiminen ja muiden ajattelematta jättäminen on sitä oikeaa itsekkyyttä.

Mutta kun joidenkin mielestä satunnainen yöllinen WC:ssä käyntikin on sitä "mölyämistä". Pitäisi vissiin sitten vaan kiltisti tehdä tarpeensa housuun, ettei naapurin kyylä-Martta suutu. Itse ainakin olen asunut talossa, jossa patterin mäiskiminen alkoi välittömästi jos joku päästi pihauksenkin hiljaisuusajan jälkeen.

Näillä patterin mäiskijöillä on pahoja mt-ongelmia. Tai ylipäänsä ihmisillä, jotka kuuntelevat wc-käyntiin liittyviä ääniä ja hermostuvat niistä. 

Olen samaa mieltä siitä, että patterin hakkaaminen on typerää, mutta wc-äänet voivat olla myös oikeasti häiritseviä. Olen asunut megalorottajan alapuolella, ja se ääni raikui koko asunnossa ja kuului myös korvatulppien läpi. Tuo mies tietysti vielä valvoi yöt kaljaa juoden ja ramppasi puolen tunnin välein kusella. Ei siellä pystynyt nukkumaan.

Sitten se vika on talossa, koska ei kukaan voi olla käymättä tarpeillaan.

No tuossa asunnossa en kuullut aiemman naapurin vessakäynneistä koskaan yhtään mitään, joten kyllä asukaskin voi siihen vaikuttaa kuinka kovan äänen aiheuttaa. Tietysti vessassa saa käydä yölläkin, mutta onko pakko siihen aikaan lorottaa seisaaltaan keskelle vettä?

Vierailija
6604/7839 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahvistako nuo talot on rakennettu? Asumme 50-luvun kivitalossa, mistään ei kuulu mitään.

Huonoissa kantimissa rakentaminen nykyään, halvalla tehdään pientä ja huonoa.

Vierailija
6605/7839 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valittamista vessan vetämisestä yöllä. Tässä talossa kuuluu hyvin, kun naapuri vetää vessan, mutta mitä sitten. Se on vain elämää. Ja itse käytän käsisuihkuakin yöllä jos tarve vaatii.

Vierailija
6606/7839 |
25.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahvistako nuo talot on rakennettu? Asumme 50-luvun kivitalossa, mistään ei kuulu mitään.

Huonoissa kantimissa rakentaminen nykyään, halvalla tehdään pientä ja huonoa.

Höpö höpö, ääneneristys vaatimukset ovat Suomessa äärimmäisen kovat, missään muualla ei ole kovempia vaatimuksia. Itsellä on 3000W subbari, ja ei sekään kuulu juuri naapuriin. Mitään ei ole koskaan kuulunut naapurista meille, ja uudessa asutaan.

Vierailija
6607/7839 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyttääjien tulisi tiedostaa että maailma ei ole koskaan täysin hiljainen ja jos se häiritsee eikä saa unta niin siihen tulee siedättyä. Tähän saa apua ja jos et tiedä miten niin saa neuvoja ja lääkkeitä. Itsekkin olen koko elämäni ollut äänekkäässä ympäristössä ja saan aina unta koska olen tottunut siihen ja vielä tärkeämpi asia on että en suhtaudu siihen negatiivisesti kuten te enkä erityisesti kiinnitä huomiota niihin pistämällä vaikka kuuntelemalla ilmastointiaukkojen kohdalta tai laittamalla korvan kiinni seinään. Kyllä voisitte ne energiat käytää vaikka kävelyllä niin saisitte unta.

Ei se ihan noin mene, jokainen maksaa asumisestaan kalliisti ja sinun oikeutesi asua päättyvät sinun seinääsi, tasan. Kukaan ei ala maksamaan sinun aiheuttamasta metelistä. Mitä sinä oikein meuhkaat?

Vierailija
6608/7839 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku harhainen luonnehärö laittaa tänne että naapurit velvoitettuja syömään lääkkeitä että saa metelöidä joka perjantai. Annetaan palaute ettei todellakaan aleta. Ne lääkkeet kuuluvat sinulle.

Vierailija
6609/7839 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[qu8ote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Noi suihkun äänet kuuluu paperiseinistä helposti eli kun muuten täysi hiljaisuus sitten keskellä yötä herää vesiputkien kolinaan ja vedenvirtaukseen niin ketuttaahan se,lisäksi monet on näitä just kantapäätömisijöitä ja tehdään mahdollisimman kovaäänisesti kaikki.

Sitten vaan korvatulpat korviin. Kaupungissa asuessa ei muutenkaan voi olettaa olevan täysin hiljaista mihinkään kellonaikaan. Aina ulkona päristää joku moottoripyörä, joku tulee kotiin keskellä yötä kolistellen ulko-ovea, humalaiset rääkyvät kadun toisella puolella toisilleen, naapurin vauva herää ja alkaa itkemään jne jne.

Jos on niin ääniyliherkkä, että jonkun suihkussakäynti tai vessan vetäminen saavat kilahtamaan, pitäisi korvatulppien lisäksi ehkä harkita terapiaa pakkomielteisyyteen.

Ei tällaisista äänistä kukaan valita vaan tahallisesta ja jatkuvasta ovien paiskomisesta kantapääjumputtamisesta ja tavaroiden jättämisestä minne sattuu jne.

Kaikesta valitetaan valheistasi huolimatta. Sinä itse valitat täysin normaaleista äänistä tässäkin viestissäsi. Ei normaalit asumisen äänet muutu epänormaaleiksi vaikka kutsuisit esimerkiksi kävelyä kantapäätamppaukseksi. Tai vaikka kutsuisit oven sulkemista oven paiskomiseksi.

Itsellä tippui yksi kolikko lattialle, ja mieleltään sairas naapuri tuli valittamaan tahallisesta metelöinnistä. Ikävää, että tällaiset tapaukset, kuin sinä ja hän ei saa tarvitsemaansa hoitoa. Hänkin on kotiutettu suljetulta pari vuotta sitten.

Sulla on varmasti laminaattilattiat etkä tajua mikä meteli ja kaiku niistä lähtee ja kolaat kaiken pitkin lattioita, ei ihme jos naapuri on suljetulla

Vierailija
6610/7839 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[qu8ote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Noi suihkun äänet kuuluu paperiseinistä helposti eli kun muuten täysi hiljaisuus sitten keskellä yötä herää vesiputkien kolinaan ja vedenvirtaukseen niin ketuttaahan se,lisäksi monet on näitä just kantapäätömisijöitä ja tehdään mahdollisimman kovaäänisesti kaikki.

Sitten vaan korvatulpat korviin. Kaupungissa asuessa ei muutenkaan voi olettaa olevan täysin hiljaista mihinkään kellonaikaan. Aina ulkona päristää joku moottoripyörä, joku tulee kotiin keskellä yötä kolistellen ulko-ovea, humalaiset rääkyvät kadun toisella puolella toisilleen, naapurin vauva herää ja alkaa itkemään jne jne.

Jos on niin ääniyliherkkä, että jonkun suihkussakäynti tai vessan vetäminen saavat kilahtamaan, pitäisi korvatulppien lisäksi ehkä harkita terapiaa pakkomielteisyyteen.

Ei tällaisista äänistä kukaan valita vaan tahallisesta ja jatkuvasta ovien paiskomisesta kantapääjumputtamisesta ja tavaroiden jättämisestä minne sattuu jne.

Kaikesta valitetaan valheistasi huolimatta. Sinä itse valitat täysin normaaleista äänistä tässäkin viestissäsi. Ei normaalit asumisen äänet muutu epänormaaleiksi vaikka kutsuisit esimerkiksi kävelyä kantapäätamppaukseksi. Tai vaikka kutsuisit oven sulkemista oven paiskomiseksi.

Itsellä tippui yksi kolikko lattialle, ja mieleltään sairas naapuri tuli valittamaan tahallisesta metelöinnistä. Ikävää, että tällaiset tapaukset, kuin sinä ja hän ei saa tarvitsemaansa hoitoa. Hänkin on kotiutettu suljetulta pari vuotta sitten.

Sulla on varmasti laminaattilattiat etkä tajua mikä meteli ja kaiku niistä lähtee ja kolaat kaiken pitkin lattioita, ei ihme jos naapuri on suljetulla

Älkää ihmiset suostuko metelöiä kuuntelemaan kolmea keraa enempää vaan poliisi ja isännöitsijä kuluttaja-asiamies ja valitukset ellei taloyhtiöt reagoi. Nyt kun amikset etenkin alkaneet alkaa viikonloppujuhliminen. Tehkää jo alussa loppu siitä, asuinhuoneisto ei ole kapakka.

Vierailija
6611/7839 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[qu8ote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Sulla on varmasti laminaattilattiat etkä tajua mikä meteli ja kaiku niistä lähtee ja kolaat kaiken pitkin lattioita, ei ihme jos naapuri on suljetullaKai sitten jollain muullakin on tippunut kolikko lattialle ennen kuin olen asuntoon muuttanut😉 Jo ensimmäisenä päivänä muuton jälkeen kuulin naapureilta, ettei kannata välittää tuon kyseisen naapurin valituksesta, on kuulemma ollut suljetulla.

Varmaan minun vika on se sinunkin hulluus🤣

🤪🚑

Vierailija
6612/7839 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[qu8ote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Kai sitten jollain muullakin on tippunut kolikko lattialle ennen kuin olen asuntoon muuttanut😉 Jo ensimmäisenä päivänä muuton jälkeen kuulin naapureilta, ettei kannata välittää tuon kyseisen naapurin valituksesta, on kuulemma ollut suljetulla.

Varmaan minun vika on se sinunkin hulluus🤣

🤪🚑

Okei osuin siis oikeaan laminaatin ja tietämättömyytesi suhteen, se materiaali pitäisi kieltää kerrostaloista. Ja kaikki jotka tajuavat mikä meteli siitä lähtee osaavat kyllä asiaa varoakin, toisin kuin sinä. Todennäköisesti vetelet kaiken pitkin lattioita. Kannattaa kokeilla laittaa joku tiputtelemaan kolikkoja ja muuta irtaimistoa pitkin lattioita ja mennä sinne naapurille kuuntelemaan. Saattaa tuollaisen idiootinkin ymmärrys kasvaa.

Vierailija
6613/7839 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tuo että möykkääjät levittelevät toisten terveys ja sairaalatietoja kertoo että rajoja on laitettava toiminnalleen. Otatte selvää työpaikastaan ja tieto sinne. Usein näissä on alan hoitsumöykkäreitä. Loppuu se perseileminen.

Vierailija
6614/7839 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota itsekin laittanut merkille jatkuvat kolahdukset ja pamaukset tms hiljaisuusajan jälkeen,on tosi weemäistä yrittää saada unta sen jälkeen ja just kun oot taas nukahtamaisillaan taas kolahtaa kovaäänisesti ja tuo ovien paiskominen ja kaitteitten hakkaaminen klo 22 jälkeen, yritä siinä aamuvuorolainen saada unta. Onneksi tällä hetkellä ja toivon mukaan hiljainen taloyhtiö.

Vierailija
6615/7839 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun erittäin hiljaisessa kerrostalossa. En ymmärrä kysymystä metelöivistä naapurista. Ei ole minulla sellaisista mitään kokemuksia.

Vierailija
6616/7839 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyttääjien tulisi tiedostaa että maailma ei ole koskaan täysin hiljainen ja jos se häiritsee eikä saa unta niin siihen tulee siedättyä. Tähän saa apua ja jos et tiedä miten niin saa neuvoja ja lääkkeitä. Itsekkin olen koko elämäni ollut äänekkäässä ympäristössä ja saan aina unta koska olen tottunut siihen ja vielä tärkeämpi asia on että en suhtaudu siihen negatiivisesti kuten te enkä erityisesti kiinnitä huomiota niihin pistämällä vaikka kuuntelemalla ilmastointiaukkojen kohdalta tai laittamalla korvan kiinni seinään. Kyllä voisitte ne energiat käytää vaikka kävelyllä niin saisitte unta.

Ei se ihan noin mene, jokainen maksaa asumisestaan kalliisti ja sinun oikeutesi asua päättyvät sinun seinääsi, tasan. Kukaan ei ala maksamaan sinun aiheuttamasta metelistä. Mitä sinä oikein meuhkaat?

Niin minäkin maksan ja aivan liikaa. Ja sen takia en ala asunnossani hipsuttelemaan, kuiskaamaan tai rajoittamaan elämääni muuten kuten vaikka että en kävisi yöllä suihkussa tai jättäisin aterian välistä, jotta kyylä ei pahottaisi mieltään.

Vierailija
6617/7839 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin minäkin maksan ja aivan liikaa. Ja sen takia en ala asunnossani hipsuttelemaan, kuiskaamaan tai rajoittamaan elämääni muuten kuten vaikka että en kävisi yöllä suihkussa tai jättäisin aterian välistä, jotta kyylä ei pahottaisi mieltään.

No eihän tuollaista vaaditakaan, vaan se ettet kerää remuporukoita ja hiljaisuuden jälkeen, laitat huovat kaappeihisi ja huonekaluihisi ja et paisko oviasi. Etkä kulje kengät jaloissa laminaatillasi/parketillasi, etkä kantajumppaa. Näillä pääset pitkälle jo.

Vierailija
6618/7839 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummallisesti mölyäjät ja heidän puolustajansa kokevat olevansa maailman keskipisteitä möykätessään. Metelöiminen ja muiden ajattelematta jättäminen on sitä oikeaa itsekkyyttä.

Mutta kun joidenkin mielestä satunnainen yöllinen WC:ssä käyntikin on sitä "mölyämistä". Pitäisi vissiin sitten vaan kiltisti tehdä tarpeensa housuun, ettei naapurin kyylä-Martta suutu. Itse ainakin olen asunut talossa, jossa patterin mäiskiminen alkoi välittömästi jos joku päästi pihauksenkin hiljaisuusajan jälkeen.

Näillä patterin mäiskijöillä on pahoja mt-ongelmia. Tai ylipäänsä ihmisillä, jotka kuuntelevat wc-käyntiin liittyviä ääniä ja hermostuvat niistä. 

Olen samaa mieltä siitä, että patterin hakkaaminen on typerää, mutta wc-äänet voivat olla myös oikeasti häiritseviä. Olen asunut megalorottajan alapuolella, ja se ääni raikui koko asunnossa ja kuului myös korvatulppien läpi. Tuo mies tietysti vielä valvoi yöt kaljaa juoden ja ramppasi puolen tunnin välein kusella. Ei siellä pystynyt nukkumaan.

Sitten se vika on talossa, koska ei kukaan voi olla käymättä tarpeillaan.

No tuossa asunnossa en kuullut aiemman naapurin vessakäynneistä koskaan yhtään mitään, joten kyllä asukaskin voi siihen vaikuttaa kuinka kovan äänen aiheuttaa. Tietysti vessassa saa käydä yölläkin, mutta onko pakko siihen aikaan lorottaa seisaaltaan keskelle vettä?

Tämä! En ymmärrä minkä hiton takia on pakko lorottaa sinne pöntön pohjalle. Kuseminen onnistuu ihan hyvin pöntön sisäreunaa vasten. Hiljaisena iltana leffaa katsoessa tai sängyssä unta odotellessa todella vastenmielinen ääni.

Vierailija
6619/7839 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään tarvitse rajoittaa elämäänsä. Normaalissa elämässä ei ole pakko kolistaa kaappien ovia, laatikoita, väliovia. Jyskyttää teräskattiloita tiskialtaassa, keskustella huutoäänellä, meluta klo 22 jälkeen jne. Jos talossa on yhteisilmanvaihto, niin äänet kuuluu sieltä todella helposti asunnosta toiseen.

Vierailija
6620/7839 |
26.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuollaista vaaditakaan, vaan se ettet kerää remuporukoita ja hiljaisuuden jälkeen, laitat huovat kaappeihisi ja huonekaluihisi ja et paisko oviasi. Etkä kulje kengät jaloissa laminaatillasi/parketillasi, etkä kantajumppaa. Näillä pääset pitkälle jo.

Voi apua. Keksit vain lisää omia sääntöjäsi ja keksisit niitä vielä lisää vaikka nouta noudattaisin. En oikeasti jaksa sinun kanssa kinastella joten voisitko kuunnella neuvoani että oikeasti, ne vastamelukuulokkeet ja korvatulpat ollaan keksitty ihan syystä. Tosin ne voivat tehdä sinusta vieläkin herkemmän äänille, joten en oikeasti tiedä mitän sinua voisin muuten neuvoa kuin että ostaisit ne vaikka unia varten ja menisit lääkärille jotta sietäisit olla päivällä asunnossa hirveän metelin aikaan.

Ei muuta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme