Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä vähän naurettavaa, että pientä lasta pitäisi kieltää leikkimästä ettei tule ääntä. Ei se nyt vain toimi niin. Hankkikaa omia lapsia niin ymmärrätte mistä on kyse. Ette ymmärrä elämästä yhtään mitään. Lapsettomat ovat muutenkin täysin hyödyttömiä vapaamatkustajia.
Lapsettomat tekee tässä yhteiskunnassa kaikki työt, nekin jotka jäävät sinulta tekemättä lapsesi takia. Joten ole hiljaa. Suomessa on aivan liikaa vanhempainvapaita, sellaisia ei ole esim. Yhdysvalloissa. Täällä makoillaan kotona jopa vuosia, ja "ne jotkut muut" tekee työt sillä välin.
Mitä sä nyt selität? Minulta ei ole mitään töitä jäänyt tekemättä lasten takia.
Kyllä on jäänyt tekemättä. Älä valehtele. Elät varmaan yhteiskunnan tuella ja avustuksella
Tällä hetkellä tienaan noin 7000 euroa / kk ohjelmistokehittäjänä ja vaimo noin 5000 euroa / kk. Lapsia on kaksi. Jos nyt aletaan vertaamaan kuka on elämänsä aikana maksanut ja mitä, niin sinä siellä homeyksiössäsi jäät kakkoseksi.
Sinä jäät kyllä kakkoseksi, en minä. Olet naurettava. Miksi tulet tänne selittämään ja olettamaan minusta asioita jos asia on niin että töitä ei ole jäänyt tekemättä? taisi nyt osua arkaan paikkaan sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on kyllä vähän naurettavaa, että pientä lasta pitäisi kieltää leikkimästä ettei tule ääntä. Ei se nyt vain toimi niin. Hankkikaa omia lapsia niin ymmärrätte mistä on kyse. Ette ymmärrä elämästä yhtään mitään. Lapsettomat ovat muutenkin täysin hyödyttömiä vapaamatkustajia.
Lapsettomat tekee tässä yhteiskunnassa kaikki työt, nekin jotka jäävät sinulta tekemättä lapsesi takia. Joten ole hiljaa. Suomessa on aivan liikaa vanhempainvapaita, sellaisia ei ole esim. Yhdysvalloissa. Täällä makoillaan kotona jopa vuosia, ja "ne jotkut muut" tekee työt sillä välin.
Mitä sä nyt selität? Minulta ei ole mitään töitä jäänyt tekemättä lasten takia.
Kyllä on jäänyt tekemättä. Älä valehtele. Elät varmaan yhteiskunnan tuella ja avustuksella
Tällä hetkellä tienaan noin 7000 euroa / kk ohjelmistokehittäjänä ja vaimo noin 5000 euroa / kk. Lapsia on kaksi. Jos nyt aletaan vertaamaan kuka on elämänsä aikana maksanut ja mitä, niin sinä siellä homeyksiössäsi jäät kakkoseksi.
Oletat asioita joista sinulla ei ole mitään käsitystä. Hah Hah. Ei pidä paikkaansa.
Niinhän sinäkin oletat. Eikö se nyt olekaan niin, että kaikki tänne kirjoittavat ovat työttömiä sinä mukaan lukien? Vai ainoastaan kaikki paitsi sinä ovat?
Nyt on niin sekavaa tekstiä sinulla, että en oikein ymmärrä mitä tällä tarkoitat. Pointti oli?
Mulla on käynyt onni päästessäni tähän meidän rappuun. Ei ole isoja asuntoja. Ei siis ole lapsiperheitä, eikä yksinään haukkuvia koiriakaan. Ulos mennessä kyllä. Naapurit yleensä ottaen hiljaisia.
Kaippa me jokainen ajatellaan toisiamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elän niin kuin haluan, en mieti metelöintiä. Käyn töissä mutta valvon myös öisin joskus. Teen ihan normaaleja juttuja kotona. Kukaan ei ole valittanut. Naapurista joskus kuuluu, mutta en jaksa välittää. Ihme nipottamista jostain äänistä omassa kodissa saa mun mielestä elää niin kuin haluaa.
Tuo "omassa kodissa saa elää niin kuin haluaa" toimii vain, jos kaikki käyttäytyvät asiallisesti. Mutta jos joku haluaa mekastaa yökaudet, niin naapurit eivät voikaan enää elää niin kuin haluavat, eli nukkua öisin.
Niin ja kun sitä kotia ei edes omista kun on yhtiössä osakkaana ja on hallintaoikeus kyseisen asunnon osakkeisiin, vuokralla olijat on asia erikseen
Miten joku uskaltaa perustaa osakeyhtiön tuntemattomien ihmisten kanssa eikö se ole aika riskaabelia?
Vierailija kirjoitti:
Elän niin kuin haluan, en mieti metelöintiä. Käyn töissä mutta valvon myös öisin joskus. Teen ihan normaaleja juttuja kotona. Kukaan ei ole valittanut. Naapurista joskus kuuluu, mutta en jaksa välittää. Ihme nipottamista jostain äänistä omassa kodissa saa mun mielestä elää niin kuin haluaa.
Sun naapurit on fiksuja ja normaaleja.
Jos joskus saat naapuriksi räksyttävän, kouluttamattoman piskin, sekä hänen omistajansa, joka paiskoo ovia, puhuu huutamalla, valvoo yöt ja kävelee paukuttaen kantapäitä laminaattiin ja, kun harvoin liikkuu kodistaan jää koira rähjäämään kun hullu täksi ajaksi.
Ehkä sitten ymmärrät, jos saat näin ihastuttavan naapurin.
Ei minun edellisten naapurien äänet haitanneet yhtään.
Kuului vain vaimeaa, NORMAALI puhetta, normaali askeleet ja ovensakin osasi sulkea normaalisti, eikä ollut koiraakaan.
Tämä ei ole lapsettomat vs lapselliset keskustelu, vaan idoottimaisten meluavien, itsekkäiden naapurien uhrien vertaistuellista kekuskustelua😒
TUM TUM TUM näin kävelee mun naapuri
Tunnen resonoinnin istuessani sohvalla tän alakerran tyypin askelista
Luuleeko olevansa sotilas joka marssii rintamalla
Naapurilla ei ole muuta tekemistä kun kyylätä ihmisiä ikkunasta. Jos rapussa jpku liikkuu niin tää norsu tömistää ikkunaan heti kyyläämään.
Naurettavan näköistä kun yrittää salaa kurkkia ikkunan nurkasta, mikä lie pervo tuokin on
Asemakatu kiroillaan saatana jos ei hiljene niin kohta tulee poliisiauto.
Täällä asuu joku neurootikko joka alkaa heti metelöimään jos teen jotain. Nostan tietenkin äänentasoa aina kun kuulen että jossain reagoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo "omassa kodissa saa elää niin kuin haluaa" toimii vain, jos kaikki käyttäytyvät asiallisesti. Mutta jos joku haluaa mekastaa yökaudet, niin naapurit eivät voikaan enää elää niin kuin haluavat, eli nukkua öisin.
Niin ja kun sitä kotia ei edes omista kun on yhtiössä osakkaana ja on hallintaoikeus kyseisen asunnon osakkeisiin, vuokralla olijat on asia erikseen
Miten joku uskaltaa perustaa osakeyhtiön tuntemattomien ihmisten kanssa eikö se ole aika riskaabelia?
Yleensä osakeyhtiö on perustettu siinä vaiheessa, kun siitä aletaan osakkeita kellekään kaupata. Eli osakkaat eivät PERUSTA yhtiötä.
Mitä taasen tulee siihen, että uskaltaako vieraiden ihmisten omistamaan yhtiöön mennä osakkaaksi, niin sinä et varmaan uskalla mitään pörssiosakkeitakaan ostaa?
Minullakin on tällaisia kauhunaapureita: akka kävelee kuin norsu, samoin äijänsä. Kannabista poltellaan, viinaa juodaan, yöllä rapussa melutaan. ovia paiskotaan, juostaan ovissa. En ymmärrä, miksi pitää puhua huutamalla ja nauraa niin että kuuluu varmaan seuraavaankin rappuun, ja sitten se huonekalujen siirtely, joka tosiaankin alkaa aina kello 22 jälkeen. Öisin kumeita jysähdyksiä, jokuhan jo taällä selittikin, että vissiin harrastavat painonnostoa. Siis ôisin. Yhteen aikaan se akka hyppi leveällä ruhollaan ilmeisesti jotain jumppaa YÖLLÄ monta tuntia. Edes korvatulpat eivät estä tämmöisen melusaasteen tulemista lävitse. Toinen juttu kokonaan on näiden remonttisessiot, joissa on useamman kerran revitty irti talon kiinteitä kaappeja tai muuta sellaista äänistä päätellen. Yhteisissä saunatiloissa ovat tuhonneet talon omaisuutta ja ilmeisesti levitelleet kokkelia ympäriinsä.
On meillä kauhuisännöitsijäkin: ei suostu tekemään yhtään mitään asialle. Kuulemma nykyään ei hätäkeskusraporttejakaan saa enää tilattua, eikä anonyymeja ilmoituksia oteta häiriköistä enää vastaan. Mutta kukaan talon selväjärkisistä ja kunnollisista ihmisistä ei lähde omalla nimellään näistä ilmoittamaan eteenpäin; siinä saa järjestäytyneen rikolllisuuden kimppuunsa. Tällä tavalla tuetaan häiritsemistä kerrostalossa. Valuuko kerrostaloasuminen ajan mittaan narkkien asumismuodoksi.
30.06.2023 aikana
tälläinen rekst. gkr-570 sin volkari henkilöauto,
huutavat klo 2.15 reikä. järjestyssäänöt klo 7.00- 22.00 aikaan.
asemakatu 71 a 7 kännissä huudetaan mielenterveysongelma ihmiset.
akka sanoo syy ja ukko sanoo tuu sieltä autosta puhutaan taksista,
kuuluuko taksin ajaa toisen ikkunan alle auton ja häiriköidä näihin aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus saat naapuriksi räksyttävän, kouluttamattoman piskin, sekä hänen omistajansa, joka paiskoo ovia, puhuu huutamalla, valvoo yöt ja kävelee paukuttaen kantapäitä laminaattiin ja, kun harvoin liikkuu kodistaan jää koira rähjäämään kun hullu täksi ajaksi.Ehkä sitten ymmärrät, jos saat näin ihastuttavan naapurin.
Kuului vain vaimeaa, NORMAALI puhetta, normaali askeleet ja ovensakin osasi sulkea normaalisti, eikä ollut koiraakaan.
Miten normaali puhe voi kuulua naapuriin? Itsellä ei koskaan ole tullut vastaan noin huonosti äänieristettyä taloa. Naapuri huudattaa radiota päivät pitkät, eikä sekään kuulu naapuriin, käytävään kuuluu oven läpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joskus saat naapuriksi räksyttävän, kouluttamattoman piskin, sekä hänen omistajansa, joka paiskoo ovia, puhuu huutamalla, valvoo yöt ja kävelee paukuttaen kantapäitä laminaattiin ja, kun harvoin liikkuu kodistaan jää koira rähjäämään kun hullu täksi ajaksi.Ehkä sitten ymmärrät, jos saat näin ihastuttavan naapurin.
Kuului vain vaimeaa, NORMAALI puhetta, normaali askeleet ja ovensakin osasi sulkea normaalisti, eikä ollut koiraakaan.Miten normaali puhe voi kuulua naapuriin? Itsellä ei koskaan ole tullut vastaan noin huonosti äänieristettyä taloa. Naapuri huudattaa radiota päivät pitkät, eikä sekään kuulu naapuriin, käytävään kuuluu oven läpi.
Olen asunut omassa asunnossani seitsemän vuotta. Vuosi sitten muuttaneiden naapureiden puhe todellakin kuuluu tänne alakertaan. Usein he harrastavat öisinkin puhelinsessioita ilmeisesti. Kyse on siis tavasta puhua; itselleni opetettiin lapsena, että varsinkin kerrostaloissa ja rapuissa pitää ajatella myös muita ihmiisä. On olemassa ihmisiä, jotka eivät osaa ajatella muita kuin itseään, ja itseään sitten osaavatkin ajatella. Onhan se aika hupaisaa miettiä ,että muiden naapureiden puhe tässä samassa talossa ei tosiaankaan kuuden vuoden aikana kuulunut minulle asti. Osasivat puhua normaalilla äänellä ja olla soittamatta kännipuheluita keskellä yötä. Eikö tällaiset meluavat otukset voisi eristää omiin kerrostalohinsa asumaan ja me normaalit yksilöt vastuinemme ja velvollisuuksinemme omiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuului vain vaimeaa, NORMAALI puhetta, normaali askeleet ja ovensakin osasi sulkea normaalisti, eikä ollut koiraakaan.Miten normaali puhe voi kuulua naapuriin? Itsellä ei koskaan ole tullut vastaan noin huonosti äänieristettyä taloa. Naapuri huudattaa radiota päivät pitkät, eikä sekään kuulu naapuriin, käytävään kuuluu oven läpi.
Olen asunut omassa asunnossani seitsemän vuotta. Vuosi sitten muuttaneiden naapureiden puhe todellakin kuuluu tänne alakertaan. Usein he harrastavat öisinkin puhelinsessioita ilmeisesti. Kyse on siis tavasta puhua; itselleni opetettiin lapsena, että varsinkin kerrostaloissa ja rapuissa pitää ajatella myös muita ihmiisä. On olemassa ihmisiä, jotka eivät osaa ajatella muita kuin itseään, ja itseään sitten osaavatkin ajatella. Onhan se aika hupaisaa miettiä ,että muiden naapureiden puhe tässä samassa talossa ei tosiaankaan kuuden vuoden aikana kuulunut minulle asti. Osasivat puhua normaalilla äänellä ja olla soittamatta kännipuheluita keskellä yötä. Eikö tällaiset meluavat otukset voisi eristää omiin kerrostalohinsa asumaan ja me normaalit yksilöt vastuinemme ja velvollisuuksinemme omiin...
Miksi teidän ääniyliherkkien täytyy asua huonosti äänieristetyissä vanhoissa taloissa? Jos normaali asukkaiden normaalit elämisen äänet häiritsevät, eikä pitäisi muuttaa muualle, eikä itsekkäästi vaatia muilta täydellistä äänettömyyttä?
Selitin juuri, että kyse on älämölötyyppisistä ihmisistä, sillä kukaan aiempi naapuri ei ole minua 31 vuoden aikana häirinnyt. Älämölöt voisivat suksia omiin taloihinsa hajottamaan paikkoja. Orpon hallitus voisi heille antaa vuokrattavaksi vanhoja purkuntoisia taloja. Ei tulisi vahinkoa kenellekään.
Ei yritetä koska MINÄ HALUAN metelöidä.
Normaalia ei ole huutaa puhuessaan.
Muiden naapurien äänet kuuluvat vaimena, mutta tämä yksi huutaa kun sika.
Niinhän sinäkin oletat. Eikö se nyt olekaan niin, että kaikki tänne kirjoittavat ovat työttömiä sinä mukaan lukien? Vai ainoastaan kaikki paitsi sinä ovat?