Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
6241/7839 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin raivoamiset ja huutamiset johtuvat usein siitä, että tyypit pelailee tietokonepelejä kuulokkeet päässä ja eläytyvät vahvasti peleihinsä. Minulla tämmöinen 12-vuotias poika ja tiedän, että alakerran naapuri ei tykkää, kun poika toisinaan huutaa innoissaan, kun nettikavereiden kanssa kommunikoi ja pelaa. Toki koitan opettaa hillitsemään ääntä, mutta kyllä välillä ok eläytyäkin mukana. Toki pelaaminen ei ole jatkuvaa ja yöaikaan ei missään nimessä.

Vierailija
6242/7839 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman mopoja, moottoripyöriä ja koiria olisi kyllä täällä kaupungissakin erittäin rauhallista. Täysin keinotekoista ja tarpeetonta meluterroria kaikki.

Ilman huonosti koulutettuja koiria. Alakerran naapurilla on aggressiivinen pieni räksyttäjä, joka käy nilkkoihin kiinni ja räksyttää kun omistajansa ei ole kotona. Toisella naapurilla on isompi, hyväkäytöksinen ja rauhallinen koira, josta ei ole mitään häiriötä. Moottoripyöräilijät on saatanasta. Menisivät kaahaamaan muualle kuin asutusalueille, joissa btw nopeusrajoitus on usein 30. Mutta ei kiinnosta heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6243/7839 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran kakara heittelee lelujaan laminaattiin 15 tuntia päivässä. Jatkuvaa kolinaa. 3-vuotias ja juoksee vielä 23 jälkeen täyttä häkää ympyrää kämpässä. Huumehörhön näköinen äiti ja urheiluhullu isä joka lenkkeilee joka aamu klo 6 ja nostelee puntteja kämpässä. Tietenkin pamauttaa raudat lattiaan että naapureilla ikkunat helisee. Ihan sekopää porukkaa.

rakentaisin alas lasketun katon ja laittaisin jotain pehmikettä ikkunan väliin jos osuisi omalle kohdalle.

Vierailija
6244/7839 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä koira, siellä ongelma.

Meillä on yksi asukas joka huudahtaa aina tullessaan koiran kanssa ulos hissistä "astu askel taakse!"

Seuraavan hissiin menijän kuuluu hänen mukaansa olla liimautuneena seinään, kun hän astuu hissistä ulos koiransa kanssa.

Egoa on.

Tuollaisille pitää yksinkertaisesti vain sanoa, että "painu helvettiin".

Tai astu sinä helvettiin

Vierailija
6245/7839 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yläkerran kakara heittelee lelujaan laminaattiin 15 tuntia päivässä. Jatkuvaa kolinaa. 3-vuotias ja juoksee vielä 23 jälkeen täyttä häkää ympyrää kämpässä. Huumehörhön näköinen äiti ja urheiluhullu isä joka lenkkeilee joka aamu klo 6 ja nostelee puntteja kämpässä. Tietenkin pamauttaa raudat lattiaan että naapureilla ikkunat helisee. Ihan sekopää porukkaa.

Senkö takia tämä lapsi on "kakara" kun se leikkii?

Vierailija
6246/7839 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä vähän naurettavaa, että pientä lasta pitäisi kieltää leikkimästä ettei tule ääntä. Ei se nyt vain toimi niin. Hankkikaa omia lapsia niin ymmärrätte mistä on kyse. Ette ymmärrä elämästä yhtään mitään. Lapsettomat ovat muutenkin täysin hyödyttömiä vapaamatkustajia.

Vierailija
6247/7839 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

valittakaa tavasta rakentaa. se voi johtua muustakin kun naapureista eikä kotonaan kuulukkaan ääntä varoo, koti se on.

Vierailija
6248/7839 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten äänet ymmärrän, mutta aikuisten huuto, paukutus, tömistely ja paiskominen ei saa ymmärrystä!!

Koirien räksytyskin on omistajan vika, eikä eläimen!

Vierailija
6249/7839 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä myöskään metelöitsijöitä, mutta vuorotyötä tehtyäni en ymmärrä kaikesta valittajiakaan.

Saatoin itse tulla töistä kotiin klo 11-02 välillä, ja tietysti menen hikisenä ensin suihkuun. Sitten laitan ruokaa, en tosin hakkaa kaapinovia tai kattiloita, mutta voi tästäkin hetki ääntä kuulua. Lisäksi väsyneenä tuohon aikaan koordinaatio on välillä vähän hukassa, ja saatan tiputella tavaroita, en tahallani kuitenkaan. Mietin aina tuolloin, että jos nyt jonkun mielestä meluan, niin ei voi mitään, paskasena ja nälkäsenä en mene nukkumaan. Olen aina miettinyt, että jos oikeasti ihminen on nukkumassa, hän ei herää näihin ääniin.

Sittemmin olen hankkinut ilta-aktiivisen häkkieläimen, joka pitää ottaa juoksemaan häkistä ulos iltaisin töistä päästyäni. Suojatessani huonekaluja ja sähköjohtoja tämän eläimen jyrsimiseltä saattaa kuulua 5-10 min ajan pientä kolistelua, vaikka yritän olla hiljaa. Noin 1,5h jälkeen kuuluu sama kolistelu ja siirtely, kun juoksutus päättyy, ja siirtelen tavarat paikoilleen. Olen tästäkin miettinyt, että jos tämä jonkun elämän tuhoaa, kun muuten hipihiljaa elän koko päivän/olen töissä, ni tuhotkoon sitten.

Alku oli hyvä, mutta menit liian pitkälle toisessa osiossa. 2/5

Mä annan 2,5/5. Ihan hyvä tarina vaikkakin kyykkäsi ensimmäisen kappaleen jälkeen.

Mä en ymmärrä, mikä viestinlaittajan viestissä "kyykkää". Ei kait kukaan pelihousujaan revi jos 5-10 min ajan kuuluu illalla jotain pientä kolinaa tai rapistelua. Aika herkkiä ihmisiä on sitten. Mulla kuuluu yläkerran naapurin kusen lorottelu yötä päivää ja se ärsyttää. Ihan sama missä päin kämppää istut, kaikkialla lorisee. Samaten seinänaapurin musiikin jumputus pitkin päivää oli niin kuvottavaa kuultavaa, että sen loputtua on tullut suhteellisuuden tajua "metelöintiin". Pieni kolistelu ja rapistelu ei ole metelöintiä, vaan elämisen ääniä. 

Vierailija
6250/7839 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä myöskään metelöitsijöitä, mutta vuorotyötä tehtyäni en ymmärrä kaikesta valittajiakaan.

Saatoin itse tulla töistä kotiin klo 11-02 välillä, ja tietysti menen hikisenä ensin suihkuun. Sitten laitan ruokaa, en tosin hakkaa kaapinovia tai kattiloita, mutta voi tästäkin hetki ääntä kuulua. Lisäksi väsyneenä tuohon aikaan koordinaatio on välillä vähän hukassa, ja saatan tiputella tavaroita, en tahallani kuitenkaan. Mietin aina tuolloin, että jos nyt jonkun mielestä meluan, niin ei voi mitään, paskasena ja nälkäsenä en mene nukkumaan. Olen aina miettinyt, että jos oikeasti ihminen on nukkumassa, hän ei herää näihin ääniin.

Sittemmin olen hankkinut ilta-aktiivisen häkkieläimen, joka pitää ottaa juoksemaan häkistä ulos iltaisin töistä päästyäni. Suojatessani huonekaluja ja sähköjohtoja tämän eläimen jyrsimiseltä saattaa kuulua 5-10 min ajan pientä kolistelua, vaikka yritän olla hiljaa. Noin 1,5h jälkeen kuuluu sama kolistelu ja siirtely, kun juoksutus päättyy, ja siirtelen tavarat paikoilleen. Olen tästäkin miettinyt, että jos tämä jonkun elämän tuhoaa, kun muuten hipihiljaa elän koko päivän/olen töissä, ni tuhotkoon sitten.

Alku oli hyvä, mutta menit liian pitkälle toisessa osiossa. 2/5

Mä annan 2,5/5. Ihan hyvä tarina vaikkakin kyykkäsi ensimmäisen kappaleen jälkeen.

Mä en ymmärrä, mikä viestinlaittajan viestissä "kyykkää". Ei kait kukaan pelihousujaan revi jos 5-10 min ajan kuuluu illalla jotain pientä kolinaa tai rapistelua. Aika herkkiä ihmisiä on sitten. Mulla kuuluu yläkerran naapurin kusen lorottelu yötä päivää ja se ärsyttää. Ihan sama missä päin kämppää istut, kaikkialla lorisee. Samaten seinänaapurin musiikin jumputus pitkin päivää oli niin kuvottavaa kuultavaa, että sen loputtua on tullut suhteellisuuden tajua "metelöintiin". Pieni kolistelu ja rapistelu ei ole metelöintiä, vaan elämisen ääniä. 

Olin just kirjoittamassa, että ottaisin ton yöllä lemmikkiä juoksuttavan rapistelijan any day mun naapuriks, ko tän nykysen perheen, jonka lapset alkaa huutaa klo 6 ja parketin hakkausta ja kopsutusta jatkuu sinne yöhön asti. Pikkasen enempi häiritsee kyllä

Vierailija
6251/7839 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on kyllä vähän naurettavaa, että pientä lasta pitäisi kieltää leikkimästä ettei tule ääntä. Ei se nyt vain toimi niin. Hankkikaa omia lapsia niin ymmärrätte mistä on kyse. Ette ymmärrä elämästä yhtään mitään. Lapsettomat ovat muutenkin täysin hyödyttömiä vapaamatkustajia.

Lapsettomat tekee tässä yhteiskunnassa kaikki työt, nekin jotka jäävät sinulta tekemättä lapsesi takia. Joten ole hiljaa. Suomessa on aivan liikaa vanhempainvapaita, sellaisia ei ole esim. Yhdysvalloissa. Täällä makoillaan kotona jopa vuosia, ja "ne jotkut muut" tekee työt sillä välin.

Vierailija
6252/7839 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

27.06.2023 aikana

asemakatu 71 pihassa rekst. fox-605 vaalea vihreä volvo ajaa kännissä autoa,

parkkipaikkaan ja lähti ajamaan klo 21,19- 21.30 reikä, teollisuuskadulle päin.

jatko matkaan kännissä ajamista juoppo asialla liikenteessä. poliisi sai tietoa asiasta. huumehörhö tuntomerkki seppälä

Tälläinen rekst. fox-605 vaalea vihreä volvo .

asemakatu pihassa heittivät sandell tölkkin klo 1.05 reikä.

tuntomerkki musta t-paita ja mustat farkut, vaalea ruskea hame, vaalea punainen

toppi, vaalea kihara tukka, vaalea farkut oli kahdella ja valkoinen t- paita.

huumeessa ja päihteessä saako pihalle heittää tölkkejä sallii pykälän mukaan.

seuraa sakko tästä poliisi tietää tästä asiasta. seppälä....

Vierailija
6253/7839 |
28.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan kerrostaloissa on ääntä ollut, että sikäli.

Vierailija
6254/7839 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

27.06.2023 aikana

asemakatu 71 pihassa rekst. fox-605 vaalea vihreä volvo ajaa kännissä autoa,

parkkipaikkaan ja lähti ajamaan klo 21,19- 21.30 reikä, teollisuuskadulle päin.

jatko matkaan kännissä ajamista juoppo asialla liikenteessä. poliisi sai tietoa asiasta. huumehörhö tuntomerkki seppälä

Tälläinen rekst. fox-605 vaalea vihreä volvo .

asemakatu pihassa heittivät sandell tölkkin klo 1.05 reikä.

tuntomerkki musta t-paita ja mustat farkut, vaalea ruskea hame, vaalea punainen

toppi, vaalea kihara tukka, vaalea farkut oli kahdella ja valkoinen t- paita.

huumeessa ja päihteessä saako pihalle heittää tölkkejä sallii pykälän mukaan.

seuraa sakko tästä poliisi tietää tästä asiasta. seppälä....

Taidat itsekin olla "huumeessa ja päihteessä". Volvo ajaa kännissä autoa, tuntomerkki seppälä?? Tölkkejä sallii pykälän mukaan?? Ja mikä tuo reikä on?

Vierailija
6255/7839 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän niin kuin haluan, en mieti metelöintiä. Käyn töissä mutta valvon myös öisin joskus. Teen ihan normaaleja juttuja kotona. Kukaan ei ole valittanut. Naapurista joskus kuuluu, mutta en jaksa välittää. Ihme nipottamista jostain äänistä omassa kodissa saa mun mielestä elää niin kuin haluaa.

Vierailija
6256/7839 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomat tekee tässä yhteiskunnassa kaikki työt, nekin jotka jäävät sinulta tekemättä lapsesi takia. Joten ole hiljaa. Suomessa on aivan liikaa vanhempainvapaita, sellaisia ei ole esim. Yhdysvalloissa. Täällä makoillaan kotona jopa vuosia, ja "ne jotkut muut" tekee työt sillä välin.

Plus niille maksettiin viime jouluna tuplalapsilisät, on tukea,on kerhoja niille yms,lapsettomia yksinasuvia syrjitään tässä maassa ihan liikaa.

Vierailija
6257/7839 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elän niin kuin haluan, en mieti metelöintiä. Käyn töissä mutta valvon myös öisin joskus. Teen ihan normaaleja juttuja kotona. Kukaan ei ole valittanut. Naapurista joskus kuuluu, mutta en jaksa välittää. Ihme nipottamista jostain äänistä omassa kodissa saa mun mielestä elää niin kuin haluaa.

Tuo "omassa kodissa saa elää niin kuin haluaa" toimii vain, jos kaikki käyttäytyvät asiallisesti. Mutta jos joku haluaa mekastaa yökaudet, niin naapurit eivät voikaan enää elää niin kuin haluavat, eli nukkua öisin.

Vierailija
6258/7839 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niitä on. Eikä voida kuulemma kieltää.

Vierailija
6259/7839 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kun ei jengille mene jakeluun, että ihmisisä ei ole tarkoitettu asumaan toistensa välittömässä läheisyydessä, puhumattakaan vain seinän erottamana toisistaan.

Köyhäthän ne kerrostataloissa saavat kärsiä.

Vierailija
6260/7839 |
29.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo "omassa kodissa saa elää niin kuin haluaa" toimii vain, jos kaikki käyttäytyvät asiallisesti. Mutta jos joku haluaa mekastaa yökaudet, niin naapurit eivät voikaan enää elää niin kuin haluavat, eli nukkua öisin.

Niin ja kun sitä kotia ei edes omista kun on yhtiössä osakkaana ja on hallintaoikeus kyseisen asunnon osakkeisiin, vuokralla olijat on asia erikseen