Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän yläkerrassa ei ainakaan yritetäkään olla hiljaa. Lapsi juoksee edestakaisin ja pianoa pimputetaan.
Meille sanottiin lapsena omakotitalossa asuessakin, että sisällä ei juosta. Ei ollut naapureita häiriintymässä, mutta ihan jo turvallisuuden vuoksi ettei liukastuta ja kaaduta pää edellä sohvapöytään päin...
Ei hemmetti piano kerrostalossa.
Miten tyhmiä ihmiset ovatkaan😟
Rummutkin varmaan joltain tyhmyriltä löytyy.
Entinen naapurini oli wannabe-rumpali. Saattoi tuntejakin putkeen hakata huonekaluja ja seiniä musiikin tahdissa käsin ja ilmeisesti välillä jollain kepeilläkin. Pauke kuului monen kerroksen läpi.
Jotkut ihmiset ovat tosiaan käsittämättömän tyhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan kerrostaloihin on ääntä mahtunut.
Sopu sijaa antaa.
Eli kärsikää, minä olen valinnut rivitalon, 127m2 ja viilentävällä ilmalämpöpumpulla.
Rivitalossahan yhdistyvät kerrostalo- ja omakotiasumisen huonoimmat puolet! Hyi olkoon.
Tuo on totta, mutta rivitalossa ei ole kuin seinänaapurit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri yskinyt kova äänisesti jo koko viikon. Kiva tietää, että milloin naapuri on flunssassa ja kuunnella yläkerran naapurin kusemista. Viime yönä heräsin taas siihen, kun yläkerran asukas paiskoo pöntön kantta. Ja vielä kehuttiin, että tässä on hyvä äänieristys. Kyseessä 2002 luvulla rakennettu luhtitalo. Onneksi sentään kantapää töminä ei kuulu, joskus huhtikuussa kuului kun yläkerran naapurilla oli joku vieras tömistelemässä.
Kamalaa on!
Pissan lorina ja pökäleiden plums plums äänet kuuluu myös🤢🤮
Meillä kuuluu 2017 rakennetussa rivitaloyhtiössä naapurin kakka- ja pissaäänet ainakin toisesta vessasta.
Kaikista eniten häiriötä on tullut ihmisen räksyttävistä koirista. Oli sitten rivitalo tai kerrostalo.
Järkyttävää.
Kiva syödä aamupalaa ja kuunnella vessaääniä🤮
Vierailija kirjoitti:
Kaikista eniten häiriötä on tullut ihmisen räksyttävistä koirista. Oli sitten rivitalo tai kerrostalo.
Valitusta vaan!
Saatanan tyhmiä ja itsekkäitä ovat nämä koirien omistajat, jotka ottavat näitä pieniä räksyttäjiä kerrostaloihin, eivätkä viitsi edes kouluttaa koiriaan.
Luulin että huutamalla puhuvat vain muuhanmaattajat, kunnes nykyinen naapurini muutti yläkertaani.
Voi helvetti miten on loma alkanut väsyneenä tän aamu huutajan takia.
En ymmärrä myöskään metelöitsijöitä, mutta vuorotyötä tehtyäni en ymmärrä kaikesta valittajiakaan.
Saatoin itse tulla töistä kotiin klo 11-02 välillä, ja tietysti menen hikisenä ensin suihkuun. Sitten laitan ruokaa, en tosin hakkaa kaapinovia tai kattiloita, mutta voi tästäkin hetki ääntä kuulua. Lisäksi väsyneenä tuohon aikaan koordinaatio on välillä vähän hukassa, ja saatan tiputella tavaroita, en tahallani kuitenkaan. Mietin aina tuolloin, että jos nyt jonkun mielestä meluan, niin ei voi mitään, paskasena ja nälkäsenä en mene nukkumaan. Olen aina miettinyt, että jos oikeasti ihminen on nukkumassa, hän ei herää näihin ääniin.
Sittemmin olen hankkinut ilta-aktiivisen häkkieläimen, joka pitää ottaa juoksemaan häkistä ulos iltaisin töistä päästyäni. Suojatessani huonekaluja ja sähköjohtoja tämän eläimen jyrsimiseltä saattaa kuulua 5-10 min ajan pientä kolistelua, vaikka yritän olla hiljaa. Noin 1,5h jälkeen kuuluu sama kolistelu ja siirtely, kun juoksutus päättyy, ja siirtelen tavarat paikoilleen. Olen tästäkin miettinyt, että jos tämä jonkun elämän tuhoaa, kun muuten hipihiljaa elän koko päivän/olen töissä, ni tuhotkoon sitten.
Mua ei häiritse yöllä pienet kolinat ja muut varsinkaan vuorotyötä tekevältä henkilöltä, mutta kun nämä mekastajat ovat lähes poikkeuksetta niitä, joilla ei ole aamulla, eikä päivällä, eikä yölläkään töitä, vasn ovat aivo va mmaisia, jotka eivät vaan halua kunnioittaa muiden yörauhaa!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä myöskään metelöitsijöitä, mutta vuorotyötä tehtyäni en ymmärrä kaikesta valittajiakaan.
Saatoin itse tulla töistä kotiin klo 11-02 välillä, ja tietysti menen hikisenä ensin suihkuun. Sitten laitan ruokaa, en tosin hakkaa kaapinovia tai kattiloita, mutta voi tästäkin hetki ääntä kuulua. Lisäksi väsyneenä tuohon aikaan koordinaatio on välillä vähän hukassa, ja saatan tiputella tavaroita, en tahallani kuitenkaan. Mietin aina tuolloin, että jos nyt jonkun mielestä meluan, niin ei voi mitään, paskasena ja nälkäsenä en mene nukkumaan. Olen aina miettinyt, että jos oikeasti ihminen on nukkumassa, hän ei herää näihin ääniin.
Sittemmin olen hankkinut ilta-aktiivisen häkkieläimen, joka pitää ottaa juoksemaan häkistä ulos iltaisin töistä päästyäni. Suojatessani huonekaluja ja sähköjohtoja tämän eläimen jyrsimiseltä saattaa kuulua 5-10 min ajan pientä kolistelua, vaikka yritän olla hiljaa. Noin 1,5h jälkeen kuuluu sama kolistelu ja siirtely, kun juoksutus päättyy, ja siirtelen tavarat paikoilleen. Olen tästäkin miettinyt, että jos tämä jonkun elämän tuhoaa, kun muuten hipihiljaa elän koko päivän/olen töissä, ni tuhotkoon sitten.
Alku oli hyvä, mutta menit liian pitkälle toisessa osiossa. 2/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alku oli hyvä, mutta menit liian pitkälle toisessa osiossa. 2/5
Mä annan 2,5/5. Ihan hyvä tarina vaikkakin kyykkäsi ensimmäisen kappaleen jälkeen.
Ei yritetä, ainakaan nuoret. Vanhempi kunniallinen poppoo osaa ottaa muut huomioon. Mutta pahimpia ovat tietty lellityt lapset.
Asemakatu kaveri juhlinut juhannusta kokonaisen viikon reikä reikä. Aaton aattona ajettu kännissä autolla taas 02:00 reikä. Poliisi sai tietoa asiasta. Perjantaina huuto alkoi kello 17:00 reikä. Jatkui yöhön asti vaikka hiljaisuus taloyhtiössä 22-07 reikä. Musiikki pauhannut juhannuspäivästä lähtien mutta muuta ääniä ei kuulunut. Kello 19:00 reikä huoli-ilmoitus poliisille ja isännöinti sai tietoa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Asemakatu kaveri juhlinut juhannusta kokonaisen viikon reikä reikä. Aaton aattona ajettu kännissä autolla taas 02:00 reikä. Poliisi sai tietoa asiasta. Perjantaina huuto alkoi kello 17:00 reikä. Jatkui yöhön asti vaikka hiljaisuus taloyhtiössä 22-07 reikä. Musiikki pauhannut juhannuspäivästä lähtien mutta muuta ääniä ei kuulunut. Kello 19:00 reikä huoli-ilmoitus poliisille ja isännöinti sai tietoa asiasta.
Reikähullun paluu.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää.
Kiva syödä aamupalaa ja kuunnella vessaääniä🤮
Rakennuttaja sanoo vain, että "suunnitelmien mukaan tehty" niin eipä sille mitään voi. Ihan täyttä paskaa on äänieristys uusissakin yhtiöissä. Jos joku luulee, että heillä on hyvä äänieristys niin se johtuu vain ja ainoastaan hiljaisesta naapurista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitusta vaan!
Saatanan tyhmiä ja itsekkäitä ovat nämä koirien omistajat, jotka ottavat näitä pieniä räksyttäjiä kerrostaloihin, eivätkä viitsi edes kouluttaa koiriaan.
Ei noilta räksyttäjiltä omakotitalokaan pelasta. Kyllä meille kaikki tuossa ulkona räksyttävät rakit kuuluvat sisälle ihan samalla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voin kertoa, että tuosta terrorista ei todellakaan pääse eroon omakotitalossakaan. Jopa päinvastoin, jos lähitontilla sattuu olemaan ulkona pidettävä paljon haukkuva koira tai pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Grillaaminen on varmasti mukavaa, mutta ei ole kiva niitä käryjä yässä yläpuolella haistella. Kuinka joku ihminen kykenee asumaan jonku juottolan tai ruokalan yläpuolella, hyi hitsi.
Onhan se grillaaminen mukavaa omalla parvekkeella tai taloyhtiön pihalla olevassa grillikatoksessa. Ongelma ovat ne naapurit, jotka jostain syystä soittavat ovikelloa ja tulevat asuntoon selittämään keksimiään ongelmia. Ilmeisesti kuvittelevat, että pääsevät siinä samalla syömään naapurin tarjoamaa grilliruokaa.
Näitä kerrostaloloisia on useita, ja tuttavien mukaan aika yleisestä heidänkin asuintaloissaan.
Eipä ole 40 vuoden ja useiden eri asuntojen aikana koskaan moista sattunut niin itselle kuin tuttavapiirillekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voin kertoa, että tuosta terrorista ei todellakaan pääse eroon omakotitalossakaan. Jopa päinvastoin, jos lähitontilla sattuu olemaan ulkona pidettävä paljon haukkuva koira tai pari.
Juuri näin ja jos joku väittää, että lapsistakin lähtee ääntä niin ei todellakaan lähde yhtä paljon kuin koirista. Meillä on tuossa ihan vieressä leikkipuisto eikä sieltä kuulu mitään sisälle vaikka lapsia on paljon. Mutta sitten jos sitten joku vastoin järjestyssääntöjä on rahdannut koiran sinne räksyttämään niin se kyllä kuuluu ja vitutuskäyrä heti tapissa.
Näiden tietynlaisten henkilöiden on paiskattava ulko-ovensa aina lähtiessään ja palatessaan kotiin.
Sisällä jatketaan kaapinovien paiskomista ja sitä kantapäillä tömistelyä tietenkin! 😡