Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
6181/7839 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi suuri ongelma on nämä pienet "koristekoirat" joita ei viitsitä kouluttaa vaan jätetään räksyttämään pitkiksi aikaa.

Säälittää koira parat kun usein näiden hoito muutenkin kovin huonoa.

Mutta kun ne on niin söpöjä ja on niin luxusta kun on kallis koira mitä esitellä.

Itse olen taas kiinnittänyt huomiota, miten paljon isoja koiria monella on nykyisin varsinkin pienissä asunnoissa. Varsinkin koirat joilla on metsästys-tqi vartiointivaistoa tarvitsisivat kuitenkin paljon liikuntaa ja aktiviista toimintaa. Ainakin meidän taloyhtiössä on muutama, jolle se lenkki on postilaatikolle ja takaisin. Sitten ihmetellään, kun koira haukkuu itsekseen.

Vierailija
6182/7839 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Grillaaminen on varmasti mukavaa, mutta ei ole kiva niitä käryjä yässä yläpuolella haistella. Kuinka joku ihminen kykenee asumaan jonku juottolan tai ruokalan yläpuolella, hyi hitsi.

Onhan se grillaaminen mukavaa omalla parvekkeella tai taloyhtiön pihalla olevassa grillikatoksessa. Ongelma ovat ne naapurit, jotka jostain syystä soittavat ovikelloa ja tulevat asuntoon selittämään keksimiään ongelmia. Ilmeisesti kuvittelevat, että pääsevät siinä samalla syömään naapurin tarjoamaa grilliruokaa.

Näitä kerrostaloloisia on useita, ja tuttavien mukaan aika yleisestä heidänkin asuintaloissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6183/7839 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaana ja joudun olemaan juhannuksen kotona.

Naapurin idarit eivät tietenkään myöskään liiku mihinkään kun rahat tuhlanneet kaljaan ja muuhun typerään vaan huutavat ja tömistelevät koko päivän/ illan sisällä kuten aina.

Miks nää kamalimnat mölyapinat ovat aina sisällä 😬

Vierailija
6184/7839 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki kerrostalokyylästä. Salakuuntelee naapurin oven takana ja sitten valittaa melusta 😂Olisi voinut mennä kotiin ettei äänet kuulu noin kovaa 😆  Hyvin siellä viihtyi 10min ja olisi ollut kauemminkin 🤪 kaikki pitä viellä kuvata 😒

Oikeesti ei tää kerrostaloasuminen oo teille.

Isännöitsijät kehoittavat kyllä menemään kuuntelemaan noin oven taakse että saadaan satasen varmuus metelin lähteestä. Itse olen kieltäytynyt jopa tuosta, koska minustakin se on vähän...liikaa. Mutta niihan se poliisikin joutuu tekemään kotvasen.

Vierailija
6185/7839 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi suuri ongelma on nämä pienet "koristekoirat" joita ei viitsitä kouluttaa vaan jätetään räksyttämään pitkiksi aikaa.

Säälittää koira parat kun usein näiden hoito muutenkin kovin huonoa.

Mutta kun ne on niin söpöjä ja on niin luxusta kun on kallis koira mitä esitellä.

Ai se hintako niissä on se juttu?

Kalliossa joka miehellä on nykyään chihuahua. Naisilla miniatyyrihevosen kokoinen rotweiler.

Vierailija
6186/7839 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jus aivastin vallan mahdottomasti. Hiljaista on. Heräsin n 9.30, toki välillä johonkin aikaan heräsin ja vaihdoin oikealle kyljelle. klo 13.00 pyykkikone päälle, pörssisähkö 0,670, 0325, 0,280. 16.  0,277  17   0,422, eiköhän pyykit tule pestyä noissa ajoissa, tiskari päälle klo 15. 

Vierailija
6187/7839 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun naapurit vaihtavat huonekalujen järjestys tä joka päivä. En keksi muuta selitystä sille jatkuvalle kolaamiselle.

Äitini teki tuota nelikymppisenä eron jälkeen muutamia vuosia, näin ihan livenä huonekalusiirtelijän.

Aina kun menin uudelleen käymään, niin mutsi sanoi "mä laitoin tän sängyn, sohvan ja pöydän nyt näin".

Joka kerta kun kävi nin mööbelit oli eri paikoissa.

Vierailija
6188/7839 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä esimerkki kerrostalokyylästä. Salakuuntelee naapurin oven takana ja sitten valittaa melusta 😂Olisi voinut mennä kotiin ettei äänet kuulu noin kovaa 😆  Hyvin siellä viihtyi 10min ja olisi ollut kauemminkin 🤪 kaikki pitä viellä kuvata 😒

Isännöitsijät kehoittavat kyllä menemään kuuntelemaan noin oven taakse että saadaan satasen varmuus metelin lähteestä. Itse olen kieltäytynyt jopa tuosta, koska minustakin se on vähän...liikaa. Mutta niihan se poliisikin joutuu tekemään kotvasen.

alakerran mummeli tuli kerran mun ovelle (ei mitään ääntä minulta) ja sano että täältäkö kuuluu meteliä, niin sanoin just rauhallisesti että ei kuulu, sitten korotin aika paljon ääntä ja sanoin että en kai minä täällä yksin tappele, madalsin ääntä ja kerroin mistä se ääni mahdollisesti tulee, itse en kuule koska asun nelosessa ja toisella seinustalla todennäköisesti ääni tuli ykkös kakksos kerroksesta. Kysyin kuuluuko multa ääniä niin sano että te olette kanta-astuja niin sanoin että en ole hipsuttelija, mulla on mattoja täällä. 

6189/7839 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jus aivastin vallan mahdottomasti. Hiljaista on. Heräsin n 9.30, toki välillä johonkin aikaan heräsin ja vaihdoin oikealle kyljelle. klo 13.00 pyykkikone päälle, pörssisähkö 0,670, 0325, 0,280. 16.  0,277  17   0,422, eiköhän pyykit tule pestyä noissa ajoissa, tiskari päälle klo 15. 

Typerät miehet eivät osaa edes aivastaa normaalisti vaan huutavat kuin tapettavat siat. Niin kuvottavaa.

Vierailija
6190/7839 |
23.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerät miehet eivät osaa edes aivastaa normaalisti vaan huutavat kuin tapettavat siat. Niin kuvottavaa.

Naapurini tekee näin ja on vanha nainen.

Tosin tekee kaiken huutaen ja piereekin niin kovaa että vessa kaikuu

Vierailija
6191/7839 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta edellisestä kommentista jäin miettimään, että onko normaalia, jos 2000-luvulla rakennetussa talossa kuuluu yläkerran naapurin kusemisen äänet tähän alakertaan tosi selvästi? Luulisi, että äänieristys blokkaisi edes tuon mutta ei. Vai onko kyseessä pystypissaaja, joka tahallaan suuntaa suihkun pönttöön niin että kyllä kuuluu?

Vierailija
6192/7839 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella mitä siitä seuraa tuolla asenteella. Ihmiset ovat niin sekaisin eikä penskoja pidetä kurissa eikä oikeastaan tosissaan kielletä. Saa nähdä mihin tää maiilma vielä männöö.

Vierailija
6193/7839 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkis kirjoitti:

Tuosta edellisestä kommentista jäin miettimään, että onko normaalia, jos 2000-luvulla rakennetussa talossa kuuluu yläkerran naapurin kusemisen äänet tähän alakertaan tosi selvästi? Luulisi, että äänieristys blokkaisi edes tuon mutta ei. Vai onko kyseessä pystypissaaja, joka tahallaan suuntaa suihkun pönttöön niin että kyllä kuuluu?

Tämä talo on rakennettu 2005. Entinen yläkerran naapuri lorotti ihan huolella, ääni kuului asuntoni jokaisessa kolkasssa. Onneksi muutti pois. Uuden naapurin myötä ovat lorotusäänet loppuneet kokonaan.

Vierailija
6194/7839 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei päivällä tai illalla popittaminen tai elokuvan katsominen millään tavalla voi häiritä, koska se on se normaali aika päivästä. Ainoastaan hiljaisuusaikana 23-07 on kielletty popit ja metelit. Toisaalta on myös niin, ettet kerrostalossa saa tehdä mitään mikä häiritsee naapuria - grillaus, musiikki - soitettu tai kuunneltu - jne, mutta niissä tapauksissa pitäisi sen häiriintyvän kohteliaasti ilmoittaa asiansa "häiriköivälle" eikä soitella isännöisijälle. Vaikka kuinka kuvaat ja ilmoitat ovinumeron isännöintiin, niin ainakin itse kieltäisin aina metelöiväni, jos ajankohta on päivä. Asuin aikoinaan puuvallilassa ja omasin isot bbx kaiuttimet. No, soitin ja soitin kovaa, jolloinka menin itse naapuriin kyselemään, kuuluuko poppi? Ei kuulunut, mutta kun oikein oli itse hiljaa, kuului pienenpieni basso. Siitä tiesi, ettei normaali kuuntelu häirinnyt naapuria koskaan.

Vierailija
6195/7839 |
24.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan kerrostaloihin on ääntä mahtunut.

Sopu sijaa antaa.

Eli kärsikää, minä olen valinnut rivitalon, 127m2 ja viilentävällä ilmalämpöpumpulla.

Rivitalossahan yhdistyvät kerrostalo- ja omakotiasumisen huonoimmat puolet! Hyi olkoon.

Vierailija
6196/7839 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri yskinyt kova äänisesti jo koko viikon. Kiva tietää, että milloin naapuri on flunssassa ja kuunnella yläkerran naapurin kusemista. Viime yönä heräsin taas siihen, kun yläkerran asukas paiskoo pöntön kantta. Ja vielä kehuttiin, että tässä on hyvä äänieristys. Kyseessä 2002 luvulla rakennettu luhtitalo. Onneksi sentään kantapää töminä ei kuulu, joskus huhtikuussa kuului kun yläkerran naapurilla oli joku vieras tömistelemässä.

Vierailija
6197/7839 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen taas huomannut sen, että parasta vain asua omakotitalossa. Ei ole ilkeitä naapureita seinän takana, ei ole huoltoyhtiötä jolle kaikkien asioiden huoltaminen on vaikeaa, kaikista asioista tehdään vaikeaa ja siihen päälle vielä kuunnella aamiaispöydässä naapurin jaskalla käyntiä. Vesimittareiden lukemat voi myös lukea  suoraan itse omakotitalossa eikä tarvitse maksella ennakoita, vaan maksaa vain sen mitä kuluttaa, eikä tarvitse odotella vuoden päästä mahdollisia palautuksi / laskua. Vuokranantajille kyllä raha kelpaa ja jotkut niistäkin osaa olla ilkeitä.

Vierailija
6198/7839 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen taas huomannut sen, että parasta vain asua omakotitalossa. Ei ole ilkeitä naapureita seinän takana, ei ole huoltoyhtiötä jolle kaikkien asioiden huoltaminen on vaikeaa, kaikista asioista tehdään vaikeaa ja siihen päälle vielä kuunnella aamiaispöydässä naapurin jaskalla käyntiä. Vesimittareiden lukemat voi myös lukea  suoraan itse omakotitalossa eikä tarvitse maksella ennakoita, vaan maksaa vain sen mitä kuluttaa, eikä tarvitse odotella vuoden päästä mahdollisia palautuksi / laskua. Vuokranantajille kyllä raha kelpaa ja jotkut niistäkin osaa olla ilkeitä.

Eikä talkkarit kulje yleisavaimilla sisään, niinkö johonkin yleiseen tilaan. Itse en voi sietää sitä, kun talkkarit kulkee toisten asuntoihin yleisavaimilla. Esim. jos on koneellinen ilmanvaihto, niin suodattimat vaihdetaan 2 kertaa vuodessa josta tulee aina toki ilmoitus postilla. Mutta en vain pidä siitä, että ilman asukkaan lupaa tullaan toisten kotiin. Typerä käytäntö. Ihminen voi olla esim. reissussa, niin itse en ainakaan pidä siitä, että joku täysin random talkkari käy kodissani sillä aikaa jossa asun.

Vierailija
6199/7839 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän yläkerrassa ei ainakaan yritetäkään olla hiljaa. Lapsi juoksee edestakaisin ja pianoa pimputetaan.

Meille sanottiin lapsena omakotitalossa asuessakin, että sisällä ei juosta. Ei ollut naapureita häiriintymässä, mutta ihan jo turvallisuuden vuoksi ettei liukastuta ja kaaduta pää edellä sohvapöytään päin...

Ei hemmetti piano kerrostalossa.

Miten tyhmiä ihmiset ovatkaan😟

Rummutkin varmaan joltain tyhmyriltä löytyy.

Vierailija
6200/7839 |
25.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri yskinyt kova äänisesti jo koko viikon. Kiva tietää, että milloin naapuri on flunssassa ja kuunnella yläkerran naapurin kusemista. Viime yönä heräsin taas siihen, kun yläkerran asukas paiskoo pöntön kantta. Ja vielä kehuttiin, että tässä on hyvä äänieristys. Kyseessä 2002 luvulla rakennettu luhtitalo. Onneksi sentään kantapää töminä ei kuulu, joskus huhtikuussa kuului kun yläkerran naapurilla oli joku vieras tömistelemässä.

Kamalaa on!

Pissan lorina ja pökäleiden plums plums äänet kuuluu myös🤢🤮

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan