Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, kun ikää tulee, niin tavaroita yksinkertaisesti tippuu. Ei sille mitään voi. Ainoo missä naapurit on häirinny, niin espanja. Jossa alkaa iltasin ihan käsittämätön huonekalujen siirtely. Oikeesti en ymmärrä miksi niitä yleensäkään tarvii siirrellä, saati sitten öisin.
Miten muka kaksi 30 vuotiasta ovat noin horokätisiä? Salillakin ramppaavat, kamppeista päätellen. Joo ja ei olla kytätty vaan oltu samaan aikaan liikkellä. Mutta ovi paiskastaan kiinni että rappu ryskää...
Meillä myös yhden naapurin koira haukkuu jatkuvasti ja sit toinen naapuri siirtelee kokoajan huonekaluja. Mikä ihme siinä on että pitää niitä siirrellä kokoajan? Kyllä kämppää voi siivota ihan ilman tuollaista häiritsemistäkin. Kummallista kuinka vajaa-älyisiä ihmiset nykyään ovat. Onkohan se vapaan kasvatuksen aiheuttamaa tyhmyyttä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluja riittää, varmaan kuuntelevat juomalasi seinässä kun joka pienestä äänestä alkaa hirveä mielenosoitus. Ovat vielä puheenjohtaja ja sen nainen. Kaikenlaisia sairaita ihmisiä sitä aina löytyy.
Kun aikasi koet talossa häirintää ja menossa noin 5 s porukka alkaa se homma kyllästyttää ja alkaa tekemään HETI selväksi MITEN tässä talossa käyttäydytään ettei häiriköi muita. Osaatko ajatella näin pitkälle?
Kannattaa muistaa lain asettamat rajat, on aika äkkiä itse syytettyjen penkissä, osaatko ottaa tämä huomioon?
Kaltaisesi uhoajat on huvittavia rassukoita.Lain arajat ovat hyvin selvät jos häiriköit kerrostalossa lennät pellolle.
Höpö, höpö, häätäminen on pitkä prosessi ja vaatii toooodella hyvä perusteet ja todisteet. Kokeile huviksesi niin huomaat.
Ja minä en kerrostaloläävässä asu, ei tulisi mieleenikään tulla sinne läävää so.ntasakin kanssa asumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin juuri sanomalehti Kalevasta, että kerrostaloasunnoille ei ole kysyntää asuntomarkkinoilla, uudiskohderakentaminen on hidastunut.
En yhtään ihmettele, kun tätäkin ketjua lukee, huomaa, että asuminen kerrostalossa on yhtä helvettiä.
Nykyihminen on itsekäs, ei välitä naapureista ja heidän asumisrauhastaan.
Terkut omakotitalosta, ihanan lauantaiaamurauhan keskeltä!Samaa lehteä on luettu! Ja samaa myös mietin, että ihmiset kyllästyy meteliin. Radiossa puhuttiin, että tutkimuksen mukaan noin miljoona ihmistä haluaisi muuttaa pois kaupungeista, melun, saasteiden ja muiden ongelmien (huumeet, rikollisuus jne.) takia. Meilläkin on ihanan hiljaista, istun terassilla, lasitetussa osassa, lämmittimen pistin päälle ja nautin aamukahvit. Mies lähti isälleen avuksi peltohommiin, teinit nukkuu vielä, ah tätä opettajan onnea!
Jännä, että joku alapeukuttaa toisen onnea, kateusko syynä?
Mukavaa lauantaita sinne terassille. Minä istun kaffella myös. Lähden maalaustalkoisiin, pojan perheen uuden talon maalaus hoituu perhepiirissä, meillä on kokemusta kun kaikille on talot rakennettu ja maalattu perheen ja suvun kesken.No ei. Sisäsiittoinen maalais- tai kenties jopa lahkolaismeininki ei kyllä kateutta aiheuta, puistatusta lähinnä. Toki rauhallinen asuinympäristö on silti hieno asia.
Oi, nyt on kateus tapissaan. Minua ei saasteet, rikollisuus, huumeporukat, mammuliinit, meteli, vaatteet päältä ryöstelevät nuorisoporukat, kerrostalossa metelöivät ja haisevat naapurit ja muut ihanuudet kiinnosta, mutta kukin toki tyylillään.
😊Yritä nyt ymmärtää, kukaan ei kadehdi sisäsiittoista ja ummehtunutta junttilaasi, joka sopisi paremminkin kauhuleffaan kuin todelliseen elämään.
Kerrostalorakki älähti kun kalikka kalahti.
😂Sisäsiittoinen "syvä joki"-tyyppinen banjon rämpyttelijä älähti kun kalikka kalahti. 😂
Noi kerrostaloasujat mielestäni tulee mieleen kuvailustasi, tässäkin ketjussa yli 300 sivua valitusta naapureista. Sairas asumismuoto näyttää olevan.
Jos se on niin ihana niin mitä ihmettä te märisette?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hulluja riittää, varmaan kuuntelevat juomalasi seinässä kun joka pienestä äänestä alkaa hirveä mielenosoitus. Ovat vielä puheenjohtaja ja sen nainen. Kaikenlaisia sairaita ihmisiä sitä aina löytyy.
Kun aikasi koet talossa häirintää ja menossa noin 5 s porukka alkaa se homma kyllästyttää ja alkaa tekemään HETI selväksi MITEN tässä talossa käyttäydytään ettei häiriköi muita. Osaatko ajatella näin pitkälle?
Kannattaa muistaa lain asettamat rajat, on aika äkkiä itse syytettyjen penkissä, osaatko ottaa tämä huomioon?
Kaltaisesi uhoajat on huvittavia rassukoita.Lain arajat ovat hyvin selvät jos häiriköit kerrostalossa lennät pellolle.
Höpö, höpö, häätäminen on pitkä prosessi ja vaatii toooodella hyvä perusteet ja todisteet. Kokeile huviksesi niin huomaat.
Ja minä en kerrostaloläävässä asu, ei tulisi mieleenikään tulla sinne läävää so.ntasakin kanssa asumaan.
Juuri näin, T. isännöinti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ovat lähteneet viikoissa. On senverran topakkaa väkeä ja hyvät perusteet. 3 poliisi käy ja se on siinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä en kerrostaloläävässä asu, ei tulisi mieleenikään tulla sinne läävää so.ntasakin kanssa asumaan.Juuri näin, T. isännöinti.
Et ole isännöintiä kyllä nähnytkään.
Vierailija kirjoitti:
Meillä myös yhden naapurin koira haukkuu jatkuvasti ja sit toinen naapuri siirtelee kokoajan huonekaluja. Mikä ihme siinä on että pitää niitä siirrellä kokoajan? Kyllä kämppää voi siivota ihan ilman tuollaista häiritsemistäkin. Kummallista kuinka vajaa-älyisiä ihmiset nykyään ovat. Onkohan se vapaan kasvatuksen aiheuttamaa tyhmyyttä
Huonekaluja voi siirtää ilman minkäänlaista kalinaa kun laittaa alle vaikka villasukan. Mutta kun niitä jyystetään pitkin kämppää joka ikinen päivä. Miten nämä asuvat? Ja kaukosäädintä pitää hakata lattiaan että patteri muka irtoavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä en kerrostaloläävässä asu, ei tulisi mieleenikään tulla sinne läävää so.ntasakin kanssa asumaan.Juuri näin, T. isännöinti.
Kerrohan firmasi nimi, niin kysytään asiaa. Uskallatko?
Pitääkö muuttaa Japaniin? kirjoitti:
Meilläkin oli aiemmat naapurit suht hiljaisia. Lapsiperhe, koiria, miehellä autoharrastus. Niin vain oli hiljaista. Sit ne muutti pois. Tuli tilalle lapseton aikuispariskunta. Ei ole enää hiljaista. Siellä pyörii nyt varmaan jokin puusepänverstas ja raskaiden huonekalujen raahauskeskus. Naputtelua, raahaamisen ääntä, voimakasta kanta-astumista, jne. Pikkasen suoraan sanottuna ottaa pattiin eli ärsyttää. Mikä rasittavinta niin rahaa heillä kyllä olisi hommata vaikkapa omakotitalo ja temmeltää siellä rauhassa, mutta kun eivätpä näytä sellaista ostavan. Kohta neljättä vuotta ollaan saatu nauttia näistä ihanuuksista seinän toisella puolella.
Nämä Puuha-Petet ovat kerrostalossa todella rasittavia. Useimmissa taloyhtiöissa on askartelutila, jos tarvitsee nikkaroida.
Joskus olen ihmetellyt sitä, miten asuntojen seinissä on niin paljon edes tilaa rei'ille, että voi porata loputtomasti. Ovatko kaikki huonekalut ripustettuna tai pultattuna seinille vai mistä on kyse? Erotan kyllä tehosekoittimen tai blenderin äänen porasta. Poran ääni kaikuu ihan eritavalla rakenteista.
Oma asiansa on sitten tarve muuttaa huonekalujen järjestystä jatkuvasti ja pudotella jotakin kahvakuulia tai levytankoja lattialle.
Tässäkin taloyhtiössä oli vaihtelevasti hiljaista, tuossa naapuriasunnossa ollut jos jonkinlaista metelöijää,hiljaista on ollut kun ovat saaneet häädön ja kämppä muutaman kuukauden tyhjänä kukaan noista ei ole kunnioitanut järjestyssääntöjä ja muita asukkaita yöaikaan. Nyt taas tuli metelöitsijä, nytkun ei ole koulutkaan auki kohkaa, kolistelee ja tömistelee kaikki illat ja yöt,sanomiset ei oo auttanut eikä piittaa pskaakaan vaikka lappusta on pudotettu postiluukusta yms. Rauhatonta,saa nähdä lähteekö järki kun aamulla pitäisi vielä töihin raahautua univelkaisena ja unenpöpperössä.
Ihmettelin outoa pompottelua illat talossa, sitten asia selkisi kun jätkä painelee sählymailojen kanssa ulos, ja se maalikin pitää kolistella aina pitkin lattioita, ei voi olla todellista.
Tuntuu, että tänne asuntoon kuuluu kaikki mahdolliset äänet ilmanvaihtoa pitkin. Onko muilla ollut ongelmaa, että esim seinänaapurin seinänaapurin äänet tulee esim liesituulettimen kautta asuntoon niin, että jopa puhe kuuluu? Seinien läpi sehän ei kuulu, mutta tulee jotain putkia pitkin.
Nyt säästän tietysti rahaa, että voisi joskus muuttaa omaan asuntoon. Ei tätä kestä kukaan!
Minä olen monet aamut ja illat mrhannut naapurini mielessäni.
Huudetaan, kun vähäjärkiset
(niitä he kyllä ovatkin) ja kantapäillä tömistetään, paiskotaan kaapin ovia ja taas huudetaan.
Ripaus älyä löytyy näiltäkin junteilta, että hiljaisuuden aikaan hieman hiljentyy, mutta kyllä saaatana pitäis osata elää myös aamulla ja päivällä hiljempaa!!
Ainoa mikä tehoo hetkeksi on potku patteriin
V. tttu!!!
Käyttäjä43836 kirjoitti:
nauttikaa köyhät kerrostalo asumisesta
No kyllä nautin kerrostaloasumisesta, vaikka en itseäni köyhänä pidäkään 😃 Jos en tykkäisi asua tässä, niin muuttaisin muualle. Niin yksinkertaista se on.
Bilettäjistä päästiin, nyt kun tuo eräs asukas vielä lopettaisi keskellä yötä sänkynsä pahoinpitelyn niin olen tyytyväinen. Nollastasataan kiihtyvää hetekkaa ei jaksa kukaan kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran perhe huutaa ja tömistelee läpi vuorokauden. Kauhea huuto "ÄLÄWÄLÄBÄLÄ"
Anna kun arvaan. Vaatetus muistuttaa Finlaysonin pussilakanoita?
Meillä tuollainen suurperhe lapsihirviöineen ja jonkun muun aikavyöhykkeen elämäntapoineen sulostuttaa koko rappua.
Lapset huutavat pihalla vielä yhden aikaan yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen monet aamut ja illat mrhannut naapurini mielessäni.
Huudetaan, kun vähäjärkiset
(niitä he kyllä ovatkin) ja kantapäillä tömistetään, paiskotaan kaapin ovia ja taas huudetaan.Ripaus älyä löytyy näiltäkin junteilta, että hiljaisuuden aikaan hieman hiljentyy, mutta kyllä saaatana pitäis osata elää myös aamulla ja päivällä hiljempaa!!
Ainoa mikä tehoo hetkeksi on potku patteriin
V. tttu!!!
Joo kyllä suututtaa vaikkei ihan mrha-ajatuksin täälläkin. Poika paukauttaa oven ja sitten alkaa töms ja töms ja sitten neiti perässä. Ja sitten aletaan juoksentelu ja tavaroiden mättö, välillä käydään tietysti päärapun eteen parkkeeratulla autolla, kun eihän sitä takapihalta jaksa...seuraavan kerran vaan tulee sakot sankari!
Ulkona kaunis ilma, mutta naapurin pariskunta tömistelee sisällä taas ja heittelee palloa.
En ymmärrä näitä ihmisiä, jotka ovat koko ajan kotona pitäen kamalaa meteliä.
Lain arajat ovat hyvin selvät jos häiriköit kerrostalossa lennät pellolle.