Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?
Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?
Kommentit (7839)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika ooceedeemäistä naapurilla rämpyttää vesihanaa niin että pätkii sitä vedentuloa joksikin puoleksi sekunniksi kerrallaan. Säästääkin varmaan paljon vettä kuin jos antaisi vaan veden valua sen aikaa mitä tekee. Omat hermot ainakin säästyisi kun ei tuota vesiputkien potkimista tarvitsisi kuunnella.
Keksi välillä uskottavampi väitteitä, kukaan normaaliälyinen tai älykkäämpi ei niele tarinoitasi.
Anteeksi, en tiennyt että täällä on jotkut kriteerit niistä häiritsevistä asioista ja minun kärsimykseni on jotenkin muita huonompaa.
Tuon täytyy olla ihan varmasti faktaa, että "naapuri rämpyttää vesihanaa niin että pätkii sitä vedentuloa joksikin puoleksi sekunniksi kerrallaan."
Ainakin teidän kyylien mielestä!
Mikä sinä olet sanomaan ettei se olisi faktaa?
Vierailija kirjoitti:
Se jaksaa kyllä hämmästyttää miten se äänen määrä vain lisääntyy ja lisääntyy. Ensin ei kuulu muutamaan kuukauteen mitään, sitten ilmestyy joku säännöllinen voimakas ääni. Sitten vähän ajan kuluttua ilmaantuu toinen. Tätä jatkuu sitten niin kauan kunnes elää aivan saatanallisessa metakassa.
Se on kyllä jännä ilmiö. Itselläkään ei muutamaan vuoteen kuulunut mitään kun naapurit muutti. Sitten ykskaks alkoi kantapäätamppaus. Sitten alkoi kuulumaan joku kova pamahdus päivittäin. Kaikenlaisia uusia kovia ääniä vaan tuntuu ilmaantuvan jatkuvasti mitä ei aiemmin ollut.
Meidänkin huutopuhuja naapuri huutaa päivä päivältä enemmän ja kovempaa.
Voisi ihan harkita jtn kilpahuutajan koulututusta.
Mun naapuri on sit kantapää tamppauksen maailmanmestari.
Alatteko vastaamaan naapureiden metakoihin kasvattamalla omaa melutasoanne, vai säilytättekö oman hiljaisen elämäntyylinne siitä huolimatta? Itse en ainakaan näe järkeä itse elää hiljaisesti jos naapuriakaan ei kiinnosta elää hiljaisesti.
Sunnuntai on hyvä siivouspäivä. Hallitus meinaa poistaa sunnuntai lisätkin.
Vierailija kirjoitti:
Alatteko vastaamaan naapureiden metakoihin kasvattamalla omaa melutasoanne, vai säilytättekö oman hiljaisen elämäntyylinne siitä huolimatta? Itse en ainakaan näe järkeä itse elää hiljaisesti jos naapuriakaan ei kiinnosta elää hiljaisesti.
En oikeasti tiedä, onko naapuri vain niin idiootti ettei tajua, vai harrastaako jotain tällaista passiivisagressiivisuutta, mutta olen alkanut paukuttelemaan samalla tyylillä takaisin. Viimeksi kun asiasta ihan puhuttiin, niin väitti ettei minulta kuulu mitään ääniä vaikka itse sanoin rehellisesti heiltä kuuluvista äänistä.
Olen valvonut ja nukkunut siitä asti huonosti kun toi alakerran naapuri aloitti mesoamisen ja yö aikaan kovaäänisen elämöinnin,päivisin nukkuu kun muut yrittäneet nukkua yöllä jotta jaksavat käydä töissä. On hermot ja pinna tiukilla kun koskaan ei saa illasta nukahdettua kun naapuri huutopuhuu,kolisuttaa tavaroitaan, kaapinovia yms,sitten yöllä ramppaa edestakaisin. Isännöitsijä ei reagoi,ei taloyhtiön puheenjohtaja vaikka viestejä ja yhteydenottoja käyty 4 kuukautta. Ollaan yhdessä toisen naapurin kanssa käyty tiputtamassa järjestyssäännöt postiluukusta, koetettu puhuakin mutta metelöinti ja muu kovaääninen elämä joiden pitäisi sijoittua päivään eikä yöhön jatkuu aina vaan. Vielä pitäisi jaksaa vajailla unilla käydä töissä,onneksi muuttamassa mutta vielä saa 2 kuukautta odotella. Pelkään seuraavankin talonyhtiön olevan rauhaton,enemmän kokemusta rauhattomista talonyhtiöistä ja asukkaista kuin rauhallisista ja rauhattomalla tarkoitan nimenomaan yöllä naapureita kiduttavaa ja valvottavaa metelöintiä hiljaisuuden aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Sekä että, yleensä pistän radion täysille,kantapäätallaan ja kolisutan yms niin maan prkeleesti vapaapäivinäni jotta naapurin kuspää ei varmasti päivällä nuku jotta yöllä voisi taas mesota. Eli kyllä osittain, siitäs saa päivisin kun ei anna muiden yöllä nukkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikeasti tiedä, onko naapuri vain niin idiootti ettei tajua, vai harrastaako jotain tällaista passiivisagressiivisuutta, mutta olen alkanut paukuttelemaan samalla tyylillä takaisin. Viimeksi kun asiasta ihan puhuttiin, niin väitti ettei minulta kuulu mitään ääniä vaikka itse sanoin rehellisesti heiltä kuuluvista äänistä.
Eiköhän se ole vain sitä tyypillistä suomalaisuutta, kun päin naamaa kysyy niin hymyillään ja sanotaan että kaikki hyvin. Sitten kuitenkin joku asia häiritsee ja aletaan käyttäytymään niinkuin toisen pitäisi olla joku ajatustenlukija ja tajuta jostain paukuttelusta että nyt häiritsee. Eihän sitä voi tietää jos ei sanota!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole vain sitä tyypillistä suomalaisuutta, kun päin naamaa kysyy niin hymyillään ja sanotaan että kaikki hyvin. Sitten kuitenkin joku asia häiritsee ja aletaan käyttäytymään niinkuin toisen pitäisi olla joku ajatustenlukija ja tajuta jostain paukuttelusta että nyt häiritsee. Eihän sitä voi tietää jos ei sanota!
Et taida tajuta sitä tosiasiaa että suurin osa ihmisistä on käytöshäiriöisiä muikkuja? Menepä sanomaan käytöshäiriöiselle mulgendeerokselle että sun yölliset kolinat,töminät yms paukkeet häiritsee eikä saa unta,niin huomaat että käytöshäiriöinen suuttuu ja senjälkeen äänet 10000 kertaa kovemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et taida tajuta sitä tosiasiaa että suurin osa ihmisistä on käytöshäiriöisiä muikkuja? Menepä sanomaan käytöshäiriöiselle mulgendeerokselle että sun yölliset kolinat,töminät yms paukkeet häiritsee eikä saa unta,niin huomaat että käytöshäiriöinen suuttuu ja senjälkeen äänet 10000 kertaa kovemmat.
Eli sekö oikeuttaa sen että sä esität kaiken olevan hyvin kun toinen kysyy häiritseekö hänen äänet ja sen sijaan alat harrastamaan tollasta epämääräistä vastameluamista?
Myös tyhjä limsapullo saada kivan soundin kimpoillessaan takaisin, sellanenhan putoilee vahingossa...kun raahaa kasseja kauppaan.
Ihmiset ovat nykyään aivan kusipäisiä, mistään välittämättömiä paskiaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sekö oikeuttaa sen että sä esität kaiken olevan hyvin kun toinen kysyy häiritseekö hänen äänet ja sen sijaan alat harrastamaan tollasta epämääräistä vastameluamista?
Omankin kusipäisen käytöksen voi aina selittää sillä, että maailmassa on kusipäisiä ihmisiä.
Teillä on kyllä liikaa aikaa kun jaksatte miettiä näitä:D menkää sanomaan naapurille äänenkäytöstä, jos vaivaa. Musiikin soittaminen/harjoittaminen ja kuunteleminen on täysin normaalia ja kuuluu ihan normaaliin elämään. Lapset itkevät sen verran kun tarvitsee itkeä. Lapsettomat taas tietysti täällä valittamassa jokaisesta äänestä.
Musiikin soittaja muutama tuntia päivässä kirjoitti:
Teillä on kyllä liikaa aikaa kun jaksatte miettiä näitä:D menkää sanomaan naapurille äänenkäytöstä, jos vaivaa. Musiikin soittaminen/harjoittaminen ja kuunteleminen on täysin normaalia ja kuuluu ihan normaaliin elämään. Lapset itkevät sen verran kun tarvitsee itkeä. Lapsettomat taas tietysti täällä valittamassa jokaisesta äänestä.
Lapset, tuo hallitsematon luonnonvoima joka huutaa ja meuhkaa sen minkä tarvitsee.
Yläkerrassa uinuu nuori pari joka ryskäsi taas koko eilisen päivän, mistä ne saa aikaan tuollaisia kolinoita ja tamppaamista oikein kaksi hyvin kevyttä ihmistä. Kun ne meni kaupungille lopulta hepenissään raputkin räiskyen oli kuin taivaallinen rauha olisi laskeutunut koko talon ylle. Miten yksi ainoa pari voi tehdä koko alakerran elämästä tällaista helvettiä? Menee isännöitsijälle. Ei auta mitään, ollaanhan jo viestitty kaikella muulla tavoin. Nyt tarvitaan tositoimet.
Vierailija kirjoitti:
Yläkerrassa uinuu nuori pari joka ryskäsi taas koko eilisen päivän, mistä ne saa aikaan tuollaisia kolinoita ja tamppaamista oikein kaksi hyvin kevyttä ihmistä. Kun ne meni kaupungille lopulta hepenissään raputkin räiskyen oli kuin taivaallinen rauha olisi laskeutunut koko talon ylle. Miten yksi ainoa pari voi tehdä koko alakerran elämästä tällaista helvettiä? Menee isännöitsijälle. Ei auta mitään, ollaanhan jo viestitty kaikella muulla tavoin. Nyt tarvitaan tositoimet.
Ilmoittakaa ne kaikki muutkin, jos muita häiritsee,me asumme samassa rapussa, ja yhtä helvettiä tosiaan on.Juttelimme asiasta eilen muiden kanssa. Kakkoskerros.
Tämä on sitten varmaankin poikkeusyksilö. Kyllä omistajansa sille rääkyy muutamia kertoja ja päivällä myös, jos koira haukkuu.