Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
5701/7839 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanta-astujat voisivat lopettaa kantapään iskemisen lattiaan.

😭

On nämä hulluja, kerrostalokyttääjät voisi lopettaa valittamisen.

Oliko tämä jo sadas viesti, jossa kirjoitit "on nämä hulluja"?

Vierailija
5702/7839 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pistänyt merkille, että jotkut naapurit on sellaisia että kun itse hiljaa elelet niin heillä se metakointi vaan lisääntyy ja lisääntyy. Tulee uudenlaisia kolinoita ja töminöitä ja äänet käyvät voimakkaammiksi. Sitten heitä pitää muistuttaa asiasta aina välillä vaikkapa nyt vastametakoimalla, että hei täällä asuu muitakin ja teidän äänet kuuluu. Tämä kierre sitten toistuu ja toistuu, kuin kultakalalla heillä vaan ajan myötä unohtuu tämä asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5703/7839 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin vuosi sitten tähän kerrostaloon ja oli niin ihanan hiljaista! No nyt, en tiedä mihin on muuttanut jotain porukkaa ketkä päivällä aloittaa jo kauhean popin huudattamisen ja viikonloppuna pitkin iltaa. Porukka ei todellakaan ilmeisesti ymmärrä että sitä musiikkia ei voi hirveän kovaa kerrostalossa luukuttaa.

Yritä siinä sitten rauhottua vaikka tv:n ääressä...ärsyttää suunnattomasti. Kai se on kohta muutettava jonnekin korpeen että saa sitten olla niin rauhassa kun haluaa. 

Viimeistään sitten, kun ikää alkaa olla lähemmäs 40 vuotta, alkaa tajuamaan, että sitä volumea voi kääntää myös vasempaan päin, ettei sitä tarvi olla aina nupit kaakossa. Huomaa myös, että hei! Tämänhän kuulee pienemmälläkin. Nuorena se on olevinaan niin komeeta, kun musat huutaa.

Kerrostaloon edes tartte mitään 1000W kaiuttimia. Riittää, kun itse kuulee musiikit.

Heh, 1000W kaiuttimia! On nämä hulluja😂

Itsellä kaiuttimien herkkyys on 97dB/W, eli Watin teholla lähtee 97db. Naapuri olisi ovella välittömästi jo alle Watin teholla soittaessa. Tuskin osaat edes laskea paljonko ääntä lähtisi 1000W teholla!

Totta, mutta hauskaa lukea noiden ruikuttajien viestejä. Nuo ovat niin tyhmiä, että viestit menee pitkälle komedian puolelle. Ei varmaan ole asiaa mistä nämä kerrostalokyttääjät ei urputtaisi. Lista on loputon, kaikki lapsista tupakkaan käy, ja ennenkaikkea melu.

Muuta korpeen asumaan, niin saat meluta ja möykätä niin paljon kuin sielu sietää! Sulle kerrostalo on täysin väärä asumismuoto, hädin tuskin sovit edes taajama-alueelle asumaan.

Vierailija
5704/7839 |
19.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Borkka kirjoitti:

Kerrostalo eläminen vaatii ymmärrystä, mutta myös toisten huomiomista...

Itse olen sopeutunut nyt parissa vuodessa kohtuu hyvin elämisen ääniin.

Välillä harmittaa yläkerran lattiasta lähtevä voimakas töminän ääni.

Treenaisko kahvakuulalla tai punteilla, kun selvissä sarjoissa tulee aina tömähdys.

Mutta senkin kanssa pystyy elämään.

Myöskään parveketupakointi tai viikonlopun grillailut saati nuorison lauantai-illan kemut ei haittaa.

Välillä enemmän ihmetyttää nämä kaikesta valittajat...

Enemmän minua haittaa, jos joku keittelee jotain sylttyä tai lipieä kalaa ja lemuaa koko käytävä.

Kyllä se parveketupakointi suakin haittaa, mutta sä et taida ymmärtää sitä, että tupakansavun hengittäminen on terveydelle vaarallista, siis ei vain tupakoijalle vaan niille jotka altistuvat savulle. Myös sulle.

En ole koskaan aikaisemmin lukenut näin järjetöntä kommenttia, siis NAAPURIN tupakointi terveydelle vaarallista. Mikä mielisairaus saa kirjoittamaan näin järjettömiä?

Kyllä passiivinen tupakointi aiheuttaa syöpää. Eli sivullisen tupakansavun hengittäminen. Mutta niin aiheuttaa ihan tavallisen kaupunki-ilman saasteiden ja pienhiukkasten hengittäminenkin.

Passiivinen tupakointi on aivan jotain muuta kuin satunnaisesti sivullisen tupakansavun haistaminen ja näkeminen. Siitä et syöpää saa.

Harvoinpa se on satunnaista kun kova tupakoitsija käy parvekkeellaan tupakalla 10-15 kertaa päivässä. Sopivasti kaikki savu nousee yläkerranpoarvekkeelle ja ikkunoista sisään.

Jos tupakointi tappaisi parissa vuodessa, mutta kun sitä saa tuprutella vuosikymmenet.

Mutta mieluummin tupakoitsija naapurina kuin joku huumeporukka, joka paskoo paikkoja ja varastaa kaiken mikä irti lähtee. Aina semmonen jännitys töistä kotiin tullessa, että onkohan sinne kotiin murtauduttu, pengottu paikat ja varastettu kaikki vähänkin arvokas ja jopa ne, minkä viemisestä ei kukaan hyödy. Tämän rinnalla tupakansavu on paljon pienempi paha. Eivät ole toistensa kanssa kunnolla edes vertailukelpoisia.

Vierailija
5705/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Borkka kirjoitti:

Kerrostalo eläminen vaatii ymmärrystä, mutta myös toisten huomiomista...

Itse olen sopeutunut nyt parissa vuodessa kohtuu hyvin elämisen ääniin.

Välillä harmittaa yläkerran lattiasta lähtevä voimakas töminän ääni.

Treenaisko kahvakuulalla tai punteilla, kun selvissä sarjoissa tulee aina tömähdys.

Mutta senkin kanssa pystyy elämään.

Myöskään parveketupakointi tai viikonlopun grillailut saati nuorison lauantai-illan kemut ei haittaa.

Välillä enemmän ihmetyttää nämä kaikesta valittajat...

Enemmän minua haittaa, jos joku keittelee jotain sylttyä tai lipieä kalaa ja lemuaa koko käytävä.

Kyllä se parveketupakointi suakin haittaa, mutta sä et taida ymmärtää sitä, että tupakansavun hengittäminen on terveydelle vaarallista, siis ei vain tupakoijalle vaan niille jotka altistuvat savulle. Myös sulle.

En ole koskaan aikaisemmin lukenut näin järjetöntä kommenttia, siis NAAPURIN tupakointi terveydelle vaarallista. Mikä mielisairaus saa kirjoittamaan näin järjettömiä?

Kyllä passiivinen tupakointi aiheuttaa syöpää. Eli sivullisen tupakansavun hengittäminen. Mutta niin aiheuttaa ihan tavallisen kaupunki-ilman saasteiden ja pienhiukkasten hengittäminenkin.

Passiivinen tupakointi on aivan jotain muuta kuin satunnaisesti sivullisen tupakansavun haistaminen ja näkeminen. Siitä et syöpää saa.

Harvoinpa se on satunnaista kun kova tupakoitsija käy parvekkeellaan tupakalla 10-15 kertaa päivässä. Sopivasti kaikki savu nousee yläkerranpoarvekkeelle ja ikkunoista sisään.

Jos tupakointi tappaisi parissa vuodessa, mutta kun sitä saa tuprutella vuosikymmenet.

Mutta mieluummin tupakoitsija naapurina kuin joku huumeporukka, joka paskoo paikkoja ja varastaa kaiken mikä irti lähtee. Aina semmonen jännitys töistä kotiin tullessa, että onkohan sinne kotiin murtauduttu, pengottu paikat ja varastettu kaikki vähänkin arvokas ja jopa ne, minkä viemisestä ei kukaan hyödy. Tämän rinnalla tupakansavu on paljon pienempi paha. Eivät ole toistensa kanssa kunnolla edes vertailukelpoisia.

Mutta entäpä jos se on pska combo? Tupakoitsija joka polttaa niin että savut tulee yläpuolen naapuriin+ pskoo paikat ja öykkäröi ja rähjää vuorokauden ympäri?

Vierailija
5706/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pistänyt merkille, että jotkut naapurit on sellaisia että kun itse hiljaa elelet niin heillä se metakointi vaan lisääntyy ja lisääntyy. Tulee uudenlaisia kolinoita ja töminöitä ja äänet käyvät voimakkaammiksi. Sitten heitä pitää muistuttaa asiasta aina välillä vaikkapa nyt vastametakoimalla, että hei täällä asuu muitakin ja teidän äänet kuuluu. Tämä kierre sitten toistuu ja toistuu, kuin kultakalalla heillä vaan ajan myötä unohtuu tämä asia.

Huomannut saman ilmiön lähes jokaisessa kerrostalopaikoissa, äänet naapurissa käyvät aina päivä päivältä voimakkaaksi, menee niin pitkälle että häiriöitä on öin ja päivin, yrittäkääpä siinä itse elää hiljaisesti ja kunnioittavasti kun naapuri pistää suurinpiirtein kämppänsä palasiksi.

Ja ei auta itse metelöidä takaisin,äänet kostautuu entistä voimakkaammin, alapuolellani asuu eräs opiskelijalikka josta jo kertonut täällä aika usein, pitää hereillä öisin ja olen raivoissani hakannut kantapäällä lattiaa ja huutanut trpa kiinni yms, se vaan hakkaa omaa kattoaan eli mun lattiaa takaisin ja kiljuu entistä voimakkaammin( joka on eräs hänen kidutuskeino pitää hereillä) ei auta isännöitsijä eikä taloyhtiön puheenjohtaja muut naapurit ei reagoi, itsellä pska tilanne kun ei varaa muuttaa,ja ennen tuota kiduttajaa asui virolainen äijä joka piti molotuksellaan ja kantapääjyskeellään hereillä lähes joka yö myös...ja mulla on pska tuuri ollut naapureiden suhteen en ole löytänyt yhtään hiljaista kerrostaloa vuoden 2016 jälkeen,missään ei tunnuta kunnioittavan enää nukkumisrauhaa ja hiljaisuutta ilta ja yöaikaan.

Vierailija
5707/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin vuosi sitten tähän kerrostaloon ja oli niin ihanan hiljaista! No nyt, en tiedä mihin on muuttanut jotain porukkaa ketkä päivällä aloittaa jo kauhean popin huudattamisen ja viikonloppuna pitkin iltaa. Porukka ei todellakaan ilmeisesti ymmärrä että sitä musiikkia ei voi hirveän kovaa kerrostalossa luukuttaa.

Yritä siinä sitten rauhottua vaikka tv:n ääressä...ärsyttää suunnattomasti. Kai se on kohta muutettava jonnekin korpeen että saa sitten olla niin rauhassa kun haluaa. 

Viimeistään sitten, kun ikää alkaa olla lähemmäs 40 vuotta, alkaa tajuamaan, että sitä volumea voi kääntää myös vasempaan päin, ettei sitä tarvi olla aina nupit kaakossa. Huomaa myös, että hei! Tämänhän kuulee pienemmälläkin. Nuorena se on olevinaan niin komeeta, kun musat huutaa.

Kerrostaloon edes tartte mitään 1000W kaiuttimia. Riittää, kun itse kuulee musiikit.

Heh, 1000W kaiuttimia! On nämä hulluja😂

Itsellä kaiuttimien herkkyys on 97dB/W, eli Watin teholla lähtee 97db. Naapuri olisi ovella välittömästi jo alle Watin teholla soittaessa. Tuskin osaat edes laskea paljonko ääntä lähtisi 1000W teholla!

Totta, mutta hauskaa lukea noiden ruikuttajien viestejä. Nuo ovat niin tyhmiä, että viestit menee pitkälle komedian puolelle. Ei varmaan ole asiaa mistä nämä kerrostalokyttääjät ei urputtaisi. Lista on loputon, kaikki lapsista tupakkaan käy, ja ennenkaikkea melu.

Muuta korpeen asumaan, niin saat meluta ja möykätä niin paljon kuin sielu sietää! Sulle kerrostalo on täysin väärä asumismuoto, hädin tuskin sovit edes taajama-alueelle asumaan.

Kannattaisi hieman ajatella onko viestissä mitään järkeä ennen viestin lähetystä. Miksi kuvittelet, että jonkun sinunlaisesi häiriintyneiden kuvitelmilla muista kirjoittajista olisi merkitystä?

Ensinnäkin asun omakotitalossa, ja toiseksi olen huomattavasti muita naapureita äänettömämpi. Itse olen hävittänyt kaikki polttomoottorikäyttöiset meluavat puutarhakoneet ja ostanut tilalle akkukoneet. Akkuketjusaha, akkutrimmeri, akkuruohonleikkuri, akkupensasleikkuri, ja vaikka mitä akkuvehkeitä löytyy. Jopa auto, mopo, polkupyörä ja potkulauta ovat akkuvehkeitä.

Kenelläkään muulla naapurilla ei edellämainittuja laitteita ole sähkö/akkukäyttöisinä, ei ainoatakaan! Kaikilla muilla on noita kovaäänisiä polttomoottorihärpäkkeitä, ja minä olen muka se joka meluaa.

Eli oikeassa oli tuo yksi, joka sanoi teidän valittajien olevan hulluja.

Vierailija
5708/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanta-astujat voisivat lopettaa kantapään iskemisen lattiaan.

Samaa mieltä.

Lapset ymmärrän, mutta aikuisen miehen kantapää kävelystä kuuluu järkyttävä ääni lähinaapureille.

Luulisi sattuvan jo tuollainen kävelytapa.

Vierailija
5709/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän välillä ehkä pitäväni vähän ääntä, mutta naapureiden reagointi asiaan on varsin koominen. Kaikilla on se sama, että lopettavat tervehtimisen ja murjottavat. Viimeisimmät naapurit jopa ihan päin naamaa sanoivat ettei kuulu mitään ääniä kun menin kysymään.

Itseä ärsyttää kun melusta mennyt keskustelemaan naapurin kanssa niin ollaan olevinaan niin asiallista, "kyllä minuakin äänet häiritsee" ja sitten sanotaan ettei mitään ole kuulleet kun olen kysynyt puolestaan onko minulta kuulunut häiritseviä ääniä. Sen jälkeen alkanut ihme jurotus pihalla kohdatessa ja tahallaan kolistellaan ja tömistellään siellä kotona entistä enemmän niillä tavoilla miten mainitsin että äänet pahiten kuuluvat, aivan kuin tahallaan ärsyttääkseen.

Tai sitten kuvittelet?

Mutta, jos tiedät pitäväsi meteliä niin mikä on esteenä muuttaa tapojasi ja ottaa jatkossa naapurit huomioon.

Olisi kylläkin sen naapurin tehtävä kertoa, jos joku ääni häiritsee eikä kuvitella että on joku ajatustenlukija, jonka johdosta aletaan harrastamaan jotain passiivista aggressiota.

Fiksu ihminen kyllä ymmärtää.

Vinkiksi :

Käveletkö kantapäillä, haukkuuko koirasi paljon, puhutko huutaen, paiskotko ovia jatkuvasti, pesetkö pyykkiä yöllä jne...

Lue tätä keskustelua jos et muuten ymmärrä mitkä äänet ovat häiriöksi!

Vierailija
5710/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain asuntoa rauhalliselta rivitaloalueelta mutta koska on merkintöjä luottotiedoissa eivät hyväksyneet hakemusta, näin rangaistaan rauhallista ja fiksua vuokralaista, on paljon ihmisiä joilla ei ole merkintöjä ja silti saattavat olla häiriköitä.

Vierailija
5711/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain asuntoa rauhalliselta rivitaloalueelta mutta koska on merkintöjä luottotiedoissa eivät hyväksyneet hakemusta, näin rangaistaan rauhallista ja fiksua vuokralaista, on paljon ihmisiä joilla ei ole merkintöjä ja silti saattavat olla häiriköitä.

Fiksulla ihmisellä ei ole merkintöjä luottotiedoissa.

Vierailija
5712/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakertaan muutti joku mulukun puutteessa elävä vanhapiika. Heti ekana päivänä tuli ovelle valittamaan että kusemiseni kuuluu alakertaan. Voi kiesus. Onneksi oli korvanappeja eteisen pöydällä jotka ojensin ulisijalle.

Vierailija
5713/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te ulisijat asutte kerrostaloissa? On olemassa muitakin asumismuotoja. Epäsosiaalisten ei pidä työntyä ihmisten ilmoille.

Vierailija
5714/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootkos varma, ettet ole kanta-astuja?

Vierailija
5715/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä "kanta-astuja" ja "kantapäillä kävelijä" juttu on? Puhutteko kuvaannollisesti vai käveleekö tästä valittavat kirjaimellisesti varpaisillaan kerrostalossa?

Vierailija
5716/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu? kirjoitti:

Mikä tämä "kanta-astuja" ja "kantapäillä kävelijä" juttu on? Puhutteko kuvaannollisesti vai käveleekö tästä valittavat kirjaimellisesti varpaisillaan kerrostalossa?

Vauva.fi palstan "kantapääastujahullu" on kirjoittanut jo useita vuosia samoja valituksia. Ihminen on kanta-astuja, mutta tämä hullu on keksinyt tehdä siitä haukkumasanan.

Vierailija
5717/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu? kirjoitti:

Kaikki ihmiset ovat tietysti kanta-astujia, mutta yleensä tällä tarkoitetaan sellaista ihmistä, joka sisälläkin marssii tomerasti, samalla tavalla kuin ulkona kengät jalassa. Normaalistihan ihminen kävelee ilman kenkiä hieman pehmeämmin eikä paukauta kantapäätä joka askeleella vauhdilla lattiaan, mutta jotkut eivät jostain syystä näin tee. Heitä kutsutaan näissä ketjuissa kanta-astujiksi.

Vierailija
5718/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu? kirjoitti:

Kaikki ihmiset ovat tietysti kanta-astujia, mutta yleensä tällä tarkoitetaan sellaista ihmistä, joka sisälläkin marssii tomerasti, samalla tavalla kuin ulkona kengät jalassa. Normaalistihan ihminen kävelee ilman kenkiä hieman pehmeämmin eikä paukauta kantapäätä joka askeleella vauhdilla lattiaan, mutta jotkut eivät jostain syystä näin tee. Heitä kutsutaan näissä ketjuissa kanta-astujiksi.

Pelkkää propagandaa, ei kukaan hakkaa kantapäitään betoniin. Jopa huonot kengät voivat aiheuttaa kantapään rasvapatjan tulehduksen, ei kenenkään kantapäät kestä hakkaamista lattiaan.

Vierailija
5719/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu? kirjoitti:

Pelkkää propagandaa, ei kukaan hakkaa kantapäitään betoniin. Jopa huonot kengät voivat aiheuttaa kantapään rasvapatjan tulehduksen, ei kenenkään kantapäät kestä hakkaamista lattiaan.

Jaa, kyllä minulla on kaveri, joka luokseni kylään tullessaan nimenomaan hakkaa niitä kantapäitä lattiaan niin, että täälläkin paukkuu. Sen näkeekin ihan selvästi kävelytyylistä. Tuo on yksi syy miksi en kutsu häntä kovin usein kylään. Olen vihdoin päässyt asumaan rauhalliseen taloon enkä halua olla se naapuri, jonka asunnosta kuuluu jatkuvasti kauhea töminä.

Vierailija
5720/7839 |
20.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä juttu? kirjoitti:

Jaa, kyllä minulla on kaveri, joka luokseni kylään tullessaan nimenomaan hakkaa niitä kantapäitä lattiaan niin, että täälläkin paukkuu. Sen näkeekin ihan selvästi kävelytyylistä. Tuo on yksi syy miksi en kutsu häntä kovin usein kylään. Olen vihdoin päässyt asumaan rauhalliseen taloon enkä halua olla se naapuri, jonka asunnosta kuuluu jatkuvasti kauhea töminä.

Kysäseppä toiselta lääkäriltä, mitä siitä seuraa, jos minua et usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan