Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
5081/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se todella raivostuttavaa, kun yläkerrassa kävellään kuin norsut. Kanta-astujat eivät varmaan tajua, että se kuuluu monta kerosta alemma. Toinen ärsytys on tuolien siirtelijät. Ilman huopia siitä lähtee ärsyttävä ääni, kun tuoli raapii lattiaa.

Norsukävelijät ovat kyllä erikoista porukkaa. Itse tiedän korvatulpat korvissakin aina milloin yläkerran naapuri kävelee, kun tärinä tuntuu sängyssäni asti. Miten voikin yhden ihmisen kävely saada kerrostalon tärähtelemään? Kuulostaisi vitsiltä, ellei olisi totta.

Se oli vasta mukavaa kun yläkerran jonne harrasti kotikuntosaleilua ja pudotti painonnostotangon levyineen lattialle. Tolkuton jysäys ja täräys joka kerta, hyvä etten saanut sydäriä säikähdyksestä. Oli muutenkin inhottavan kovaääninen tapaus, valvoi usein pari vuorokautta putkeen ja höselsi menemään aivan maanisesti. Veikkaan että kuvioissa oli ainakin piriä... Onneksi muutti pois, kun isännöitsijä ja taloyhtiö puuttui asiaan. 

Vierailija
5082/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalo elämä ei ole oikeata elämistä vaan elinolosuhteiden sietämistä pakon edessä. Autuasta sekä etuoikeutettua on varakkaan elämä kun ei tarvitse moista kestää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5083/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vain keskittyisitte omiin asioihinne. Antakaa naapureiden olla rauhassa teidän kyttäilyltä ja heippalapuilta. Olette sairasta porukkaa.

Erinomainen idea, kunhan vajaaälyinen naapuri antaisi ensin minun edes nukkua yöni rauhassa metelöimättä taloyhtiön hiljaisuuden aikana.

Vierailija
5084/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos vain keskittyisitte omiin asioihinne. Antakaa naapureiden olla rauhassa teidän kyttäilyltä ja heippalapuilta. Olette sairasta porukkaa.

Samaa mieltä, sairaita ovat! Ikävä kyllä se sairaus ei poistu kehoituksella keskittyä omiin asioihin, hullu kyllä jaksaa kytätä, valittaa ja kirjoitella heippalappuja.

Jep, on huomattu, ettei metelöivän ja muita terrorisoivan hullun metelöinti yleensä lopu kehoituksella.

Vierailija
5085/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varma tapa saada naapurisi vihaamaan sinua syvästi, on häiritä toistuvasti hänen yöuniaan. Nukkumisen estämistä ei turhaan käytetä kidutuskeinona.

Vierailija
5086/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa viikossa imuroiva naapuri ei ole vielä mitään. Minulla oli aiemmin naapuri, joka imuroi 40 neliön asuntoaan joka päivä neljä tuntia tauotta. Ilmeisesti hän kuvitteli sen olevan samalla treeniä, kun lisäksi hyppi jotain jumppaa joka päivä muutaman tunnin ja oli anorektikko, joka syötti koiralleenkin vain kaurapuuroa.

Vierailija
5087/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa joissa olen asunut on yleensä ollut aina vähintään yksi duunari asukkaana, joka on ollut aina aamuviiden tai - kuuden aikaan duuniin lähtiessään niin kiukkuinen, että paiskoo ovia tahallaan herättääkseen muutkin talon asukkaat. Mutta aiemmin on ollut edes jonkinlainen äänieristys rappuun. Nyt uusissa taloissa on asuntojen ovet kuin pahvia eikä enää minkäänlaisia ovia eteiseen tai edes väliovia, joten kaikki äänet porraskäytävästä kuuluvat aivan selvästi koko asuntoon. Ovien paiskojista on tullut ongelma.

Parhaassa tapauksessa yksi naapuri valvoo ja huutaa yhteen saakka joka yö pelatessaan videopelejä ja toinen naapuri alkaa kolistelun aamuviideltä tai viimeistään kuudelta. En ole aiemmin pitänyt omakotitaloista kun asuin sellaisessa lapsena ja sisarus osti vanhan mörskän, mutta nyt olen alkanut miettimään ettei hometalossakaan ole kuitenkaan melua.

Vierailija
5088/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloissa joissa olen asunut on yleensä ollut aina vähintään yksi duunari asukkaana, joka on ollut aina aamuviiden tai - kuuden aikaan duuniin lähtiessään niin kiukkuinen, että paiskoo ovia tahallaan herättääkseen muutkin talon asukkaat. Mutta aiemmin on ollut edes jonkinlainen äänieristys rappuun. Nyt uusissa taloissa on asuntojen ovet kuin pahvia eikä enää minkäänlaisia ovia eteiseen tai edes väliovia, joten kaikki äänet porraskäytävästä kuuluvat aivan selvästi koko asuntoon. Ovien paiskojista on tullut ongelma.

Parhaassa tapauksessa yksi naapuri valvoo ja huutaa yhteen saakka joka yö pelatessaan videopelejä ja toinen naapuri alkaa kolistelun aamuviideltä tai viimeistään kuudelta. En ole aiemmin pitänyt omakotitaloista kun asuin sellaisessa lapsena ja sisarus osti vanhan mörskän, mutta nyt olen alkanut miettimään ettei hometalossakaan ole kuitenkaan melua.

Kyseinen duunari ei varmaan ole saanut itse nukuttua naapurista hiljaisuuden jälkeen kantautuvien häiritsevien äänien vuoksi ja "kostaa" siksi metelöimällä itse aamulla. Pakko tunnustaa, että olen joskus harrastanut vastaavaa kun on ärsyttänyt se, että yömyöhään metelöivät naapurit itse nukkuvat pitkään ja rauhassa, koska muut naapurit ovat täysjärkisiä eivätkä metelöi. Siis muut paitsi minä. 😂

Vierailija
5089/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Minulla ei ole MITÄÄN muuta hinkua omakotitaloon kuin se, että siinä pääsisi lattia-, ja seinänaapureista eroon. Seikka, joka kallistaa omankin vaakakuppini jatkossa omakotitalon tai erillistalon puoleen. Harmi vaan, että samalla joutuu tinkimään sijainnista, mutta yö- ja asumisrauha lienee sen arvoista.

Vierailija
5090/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläkertaan on muuttanut norsu töminästä päätellen. Onneksi asun tässä enää viikon ja seuraavassa asun ylimmässä kerroksessa.

Mutta mietin vaan että minä vaivaa ihmisiä, jotka pitävät tuollaista meteliä.

Vierailija
5091/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ovatko kolmekymppiset tosiaan noin vanhanaikaisia että sunnuntaina ja juhlapyhinä pitäisi olla hipihiljaa? Minä pyrin ottamaan muut huomioon, mutta kun en kuulu kirkkoon niin nuo mainitsemasi ovat minulle ihan tavallisia päiviä. Ei eroa onko sunnuntai vai maanantai. Pitäisikö minun oikeasti ottaa huomioon uskonnolliset asiat? Otatko sinä huomioon muiden uskontojen juhlapyhät?"

Haloo.... Eiköhän tuossa sun kommentoimassa viestissä pointtina ollut se, että noi juhlapyhät ja sunnuntait on vapaita työstä (useimmilla) ja olisi mukava saada nukkua myöhempään ilman naapurin patterinhakkaamista.. Työtön sohvaperuna ei tietty tule ajatelleeksi, että joku on töissäkin joskus ja vâsynyt siitä.

MInä olen aina ollut sitä mieltä, että sunnuntaina ei tampata mattoja eikä mielellään tehdä mitään kova äänistä. En edes imurointia halua enkä pyykinpesua sunnuntaina ellei ole joku aivan pakottava tarve moiseen. Jokaisella on aikaa niiden tekemiseen arkena tai lauantaina.

No ei se noin mene. Sunnuntai on vain yksi päivä muiden joukossa ja silloin saa tehdä mitä huvittaa.

Vierailija
5092/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa asuvat vain työttömät ja rahvas. Se on viina ja perseily mitä siellä harrastetaan, ei siellä shakkia pelata.

Mikäs juntti siellä huutelee?

Vierailija
5093/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi Kanta-astujan töminä kuulua alhaalt ylöspäin näin selvästi.

Järkyttävä kumina aina kun tuo puupää alakerran mies tulee kotiin 😑

Vierailija
5094/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen asunut muutamassa kerrostalossa.

Yhdessä seinät oli kuin pahvia, olisi voinut jutella naapurin kanssa, yksi oli paksuseinäinen kivitalo, mitään ei kuulunut mistään, kuin yksin olisi asunut. Yhdessä taas hissin merkkiääni oli kova kilahdus.

Ei ole haitannut mikään. Elämään kuuluu ääniä ja ihmisiä. Joku soittaa pianoa, joku tekee remonttia, joku välillä riitelee.

Kannattaa miettiä, miksi kaikki häiritsee itseä niin kovasti ja voiko sille tehdä jotain.

Vierailija
5095/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä naapurin äiti huutaa kurkku suorana lapsilleen harva se päivä. Onhan se välillä vähän inhottavaa kuunnella. Huuto kuuluu, vaikka heidän asuntonsa on mua vastapäätä, eli ei olla edes seinänaapureita. Käy lapsia sääliksi, kun äiti haukkuu tyhmiksi ja vajaiksi ja ties mitä :/

Vierailija
5096/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa imurin ääneet, jos kestää sen max 20min päivässä mutta jatkuva huutamalla puhuminen, koiran jatkuva räksytys ja kantapäillä tömistely on aivan järkyttävää kuunnella lähes jatkuvasti.

Sitten, kun on hiljaista, niin pelkää koko ajan milloin alkaa taas edellämainitut metelit.

Ostimme vastamelukuulokkeet joilla onneksi pääsee välillä omaan rauhaan.

Vierailija
5097/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 100kg ukko kävelee meidänkin alapuolella ja kyllä kuuluu!!!

Tömistelen itsekin nykyään jos tajuais vihjeen.

Ulkonäöstä päätellen hyvin epätodennäköistä, että mitään tajuaa.

Vierailija
5098/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se todella raivostuttavaa, kun yläkerrassa kävellään kuin norsut. Kanta-astujat eivät varmaan tajua, että se kuuluu monta kerosta alemma. Toinen ärsytys on tuolien siirtelijät. Ilman huopia siitä lähtee ärsyttävä ääni, kun tuoli raapii lattiaa.

Yläpuolellani asuva tekee noita molempia päivittäin. Reipas marssikävely kuuluu ihan taatusti alimpaan kerrokseen saakka (talossa vain 3 asuinkerrosta), on sen verran kovaäänistä jytkettä. Huonekaluja siirrellään myös vähän väliä paikasta toiseen, ei ole huopatassuja yhdessäkään. Kirskuva ja laahaava raapimisääni on tullut valitettavan tutuksi. 

Ei käytetä mattoja, ei verhoja. Kämppä on kuin kaikukoppa.

Vierailija
5099/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun naapurin ääni kaikuu meille asti ja hän näyttää sellaiselta rääsyläiseltä että tuskin on mitään huonekaluja edes.

Vierailija
5100/7839 |
24.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut kävelevät niin kovaäänisesti?

Itselläni ei tulisi mieleenkään kävellä kantapäillä eikä mihenikään niin tee.

Lapset vielä ymmärrän.

Laminaatit tärisee saatana👺

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä