Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
4041/7839 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi asunto etsinnässä, ei tässä kerrostalossa edes kukaan koskaan tervehdi kun tulee rapussa vastaan.

no ei täälläkään, nuoret aikuisetkaan ei osaa tervehtiä

Vierailija
4042/7839 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi asunto etsinnässä, ei tässä kerrostalossa edes kukaan koskaan tervehdi kun tulee rapussa vastaan.

Tämä on kyllä erikoisin kuulemani syy muuttoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4043/7839 |
01.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää tulevaisuutta kun maaseudut halutaan tyhjentää kaupunkeihin. Kun sieltä muuttaa hieman huonokuuloinen, halpaan olueen ja suomalaiseen iskelmään hurahtanut mökkihöpero niin riittää naapureillekin toimintaa ja puhuttavaa pitkäksi aikaa. Voin taata ettei järkestyssäännöt auta.

Vierailija
4044/7839 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo o. Tein valituksen isännöitsijälle melusta jota oli perjantaina, ja vastaus oli, että : kyseessä on nuoriso ja nuorista lähtee kerrostalossa ääntä. Siis ihan oikeasti? Eikö kerrostaloissa saa muut kotirauhaa ja minun pitää nukkua 3 tunnin yöunilla ja lähtä töihin ja samalla maksan vuokraa tästä? Sitten myös sanottiin, että muut ei valita. Mutta tuo häirikkö asuukin minun alhaalla josta äänet kantautuu tosi hyvin tähän toiseen kerrokseen, niin epäreilua. Eli kerrostalossa nuoret saa mekastaa yöllä.

Vierailija
4045/7839 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä erikoisin kuulemani syy muuttoon.

No tuskinpa se on ainoa syy, onpahan vain yksi korsi lisää kekoon. Tekee asuinympäristöstä todella tympeän jos naapurit ovat käytöstavattomia ja yleensä se käytöstavattomuus ilmenee myös muilla epäsosiaalisilla tavoilla tervehtimättömyyden lisäksi.

Vierailija
4046/7839 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tarina: kaveri kuunteli pari vuotta teini naapurin mekastusta kunnes hänellä paloi pinna lopullisesti, ja kävi huutamassa ja reuhaamassa tälle teini naapurille. Kaveri sai häädön tämän jälkeen, ei teini naapuri. Isännöitsijä oli aina vain lässyttänyt, että meteli teini naapurista on normaalia. Nuoret saa viettää nuorten elämää. Mutta ilmeisesti duunarit ei saa yöllä nukkua? Meteli oli yöllä huutopuhumista, kantapää marssimista, ja musiikin soittamista yöllä. Yövieraita lappasi jatkuvasti. Kaveri joutui monesti nukkumaan 3 tunnin yöunilla ja menemää siitä töihin. Näin homma toimii oikeusvaltiossa. Häiriköitä suojellaan ja työssä käyvät saavat kärsijä. 

Vierailija
4047/7839 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö itsekin alkaa vaan ympäri vuorokauden mekastavaksi juopoksi, sillä juopoistahan nyt aina lähtee ääntä ja ihan normaalia. Isännöitsijöilläkin jo se asenne, että rauhaa kaipaavat muuttakoon metsään.

Vierailija
4048/7839 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo o. Tein valituksen isännöitsijälle melusta jota oli perjantaina, ja vastaus oli, että : kyseessä on nuoriso ja nuorista lähtee kerrostalossa ääntä. Siis ihan oikeasti? Eikö kerrostaloissa saa muut kotirauhaa ja minun pitää nukkua 3 tunnin yöunilla ja lähtä töihin ja samalla maksan vuokraa tästä? Sitten myös sanottiin, että muut ei valita. Mutta tuo häirikkö asuukin minun alhaalla josta äänet kantautuu tosi hyvin tähän toiseen kerrokseen, niin epäreilua. Eli kerrostalossa nuoret saa mekastaa yöllä.

2 vaihtoehtoa:joko omistusasunto tai varma vuokra (kela/sossu) ,komppaan,samaa virttä laulaa monet isännöitsijät ku eivät jaksa/uskalla puuttua,tietävät että ongelma naapuri mutta liikaa vaivaa huomauttaa ,voivat heittäytyä oikein hankalaksi kuten minun entinen yläkerran naapuri joka kävi potkaisemassa ovea ja uhkailemassa.

Vierailija
4049/7839 |
03.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 vaihtoehtoa:joko omistusasunto tai varma vuokra (kela/sossu) ,komppaan,samaa virttä laulaa monet isännöitsijät ku eivät jaksa/uskalla puuttua,tietävät että ongelma naapuri mutta liikaa vaivaa huomauttaa ,voivat heittäytyä oikein hankalaksi kuten minun entinen yläkerran naapuri joka kävi potkaisemassa ovea ja uhkailemassa.

Isännöitsijät on nykyään sitä heikkoa ainesta jotka haluavat päästä työssään mahdollisimman vähällä. Jos ei kellekään öykkäriasukille tarvitse tehdä mitään kun se herkkänahkaisempi kuitenkin muuttaa pois, niin miksi tehdäkään. Antaa öykkäreiden öykätä ja palkka juoksee.

Vierailija
4050/7839 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei isännöitsijä edes vastaa lukuisin yhteydenottoihin. Surkeaa touhua! Vain Helsingissä törmännyt tällaiseen.

Vierailija
4051/7839 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei isännöitsijä edes vastaa lukuisin yhteydenottoihin. Surkeaa touhua! Vain Helsingissä törmännyt tällaiseen.

Tämä tuntuu olevan tosi yleistä nykyään, sama meininki täälläkin, mutta Vantaalla. Mihinkään viesteihin ei viitsitä vastata, jotenkin ylimielistä ja töykeää.

Vierailija
4052/7839 |
04.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapureiden terveyden, ehkäpä hengenkin säästymisen vuoksi muutin metsämökkiin. Lähin naapuri neljän kilometrin päässä. Täällä ei metelöi muut kuin jotkut moottorihullut sikiöineen jossain. Mopo, moottorikelkka, vesiskootteri yms. itseltään pakoon päästävä vimpain on kauas kantava äänentuottohirviö.

Vierailija
4053/7839 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli kalja petteri yöllä kotiin rymistellen, kauhea kantapää jytke yläkerrassa. Joka viikonloppu sama eikä vuokranantaja tai isännöitsijä välitä, kehdataankin. No, olen muuttamassa 30.6. ja siihen saakka vielä pitää koittaa tsempata itseä, onneksi vajaan kahden viikon päästä pääsen mökille.Toivottavasti seuraava asunto on rauhallisempi, ainakin omistusasuntoja on muut asunnot. Pieni luhtitalo, jota sisko kehunut rauhalliseksi. Ei enään pää kestä tässä. Olen myös katsonut omakotitaloja mutta ei ole löytynyt, joten luhtitalo saa siihen saakka kelvata.

Vierailija
4054/7839 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tuli kalja petteri yöllä kotiin rymistellen, kauhea kantapää jytke yläkerrassa. Joka viikonloppu sama eikä vuokranantaja tai isännöitsijä välitä, kehdataankin. No, olen muuttamassa 30.6. ja siihen saakka vielä pitää koittaa tsempata itseä, onneksi vajaan kahden viikon päästä pääsen mökille.Toivottavasti seuraava asunto on rauhallisempi, ainakin omistusasuntoja on muut asunnot. Pieni luhtitalo, jota sisko kehunut rauhalliseksi. Ei enään pää kestä tässä. Olen myös katsonut omakotitaloja mutta ei ole löytynyt, joten luhtitalo saa siihen saakka kelvata.

Samat kokemukset paitsi ettei ole kalja Veikko mutta yöllinen kantapää marssi ,jytke ja ryminä ovat tuttuja täälläkin päässä,teen lisäksi fyysistä raskasta työtä ja nukuttua ei saa tän yhen kuspään takia, pääsen onneksi muuttamaan 17.6 mutta harmittaa ettei ole mökkiä tms johon pääsis pakoon, ja täälläkään isännöitsijä ei välitä yöllisistä remakasta.

Vierailija
4055/7839 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mitta täynnä. Ensin yläkerran penikat hakkaa rumpuja.... Nyt on keksitty jokin pallopeli, jossa taukoamatta pommitetaan lattiaan ja seinään. Melske ja melu sen mukaista.

Onko kenelläkään muulla näin pässinpäisiä naapureita?

Vierailija
4056/7839 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on mitta täynnä. Ensin yläkerran penikat hakkaa rumpuja.... Nyt on keksitty jokin pallopeli, jossa taukoamatta pommitetaan lattiaan ja seinään. Melske ja melu sen mukaista.

Voi kyllä. Kaukana on ne ajat, kun lapset laitettiin ulos leikkimään rajummat leikit, juurikin melun vuoksi. Joskus ihmiset ymmärsivät, että naapurissa asuu muitakin ihmisiä.

Vierailija
4057/7839 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös muuttamassa, mutta en usko että seuraavakaan asunto on rauhallinen, ei tällä tuurilla, elämässä ollut ihan uskomattoman huonoa onnea etten usko enää mihinkään tai ainakaan mihinkään hyvään

Vierailija
4058/7839 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas naapurin emäntä siivoaa ja ryntäilee ympäri asuntoa. Mikä ihme paniikki siinä siivoamisessa aina on, että se pitää tehdä mahdollisimman suurella rytinällä?

Vierailija
4059/7839 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaisin todennäköisesti jo itse järkeni menettäneenä takomaan kattoa tuossa vaiheessa ja vaikka ihan huvikseenkin hiljaisina hetkinä.

Vierailija
4060/7839 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä entinen hiljainen naapuri muutti pois ja tilalle tuli yöllinen ovia ja kaappia paiskova ja kantapäämarssia talsiva mekastaja, alkaa olla mitta täynnä ja asunut tuossa yläpuolella vasta 3 viikkoa😡