Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
3941/7839 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta tuntia on ok soittaa kitaraa kerrostalossa? Naapurillani on useampi sähkökitara ja vahvistimet ja on nyt jammaillut kaverinsa kanssa iltapäivästä asti. Soittavat vielä sellaista aivan järkyttävää epävireisen kuuloista tiluttelua, joka omasta mielestäni ei ole minkään sortin musiikkia. Tätä tapahtuu lähes joka päivä, välillä mukana on piano.

Vierailija
3942/7839 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitin isännöitsijälle läpivrk. musiikin soitosta. Ihmettelin jälleen kädettömyyttä. Laitoin lapun, jo loppui. Menee kotirauhan rikkomisen puolelle, jatkuvuudellaan ja pitkällä kestollaan. Ei päivälläkään saa aiheuttaa häiriötä vaan asumisrauha on kaikilla. Musiikinsoitto ei ole asiallista kerrostaloissa, ei mikään mutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3943/7839 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta tuntia on ok soittaa kitaraa kerrostalossa? Naapurillani on useampi sähkökitara ja vahvistimet ja on nyt jammaillut kaverinsa kanssa iltapäivästä asti. Soittavat vielä sellaista aivan järkyttävää epävireisen kuuloista tiluttelua, joka omasta mielestäni ei ole minkään sortin musiikkia. Tätä tapahtuu lähes joka päivä, välillä mukana on piano.[/quote

Sopiva määrä on mielestäni puolituntia kitaransoittoa. Ei yhtään enempää. Sama pianossa.

Vierailija
3944/7839 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto.

Vierailija
3945/7839 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään edes yritetä pieraista hiljaisesti kerrostalossa.

Vierailija
3946/7839 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset on nykyään todella meluisia, kahdesta naapurista kantautuu ihan hirveet kolinat, laatikot ja kaapit paukkuu, käsitiskistä hirvee pauke ja kolina. Sitten tulee tyttökaverit kylään ja alkaa kirkuminen. Ja aamulla klo 6:30 jyrisee blenderissä trendikäs aamupala-smoothie.

Vierailija
3947/7839 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset on nykyään todella meluisia, kahdesta naapurista kantautuu ihan hirveet kolinat, laatikot ja kaapit paukkuu, käsitiskistä hirvee pauke ja kolina. Sitten tulee tyttökaverit kylään ja alkaa kirkuminen. Ja aamulla klo 6:30 jyrisee blenderissä trendikäs aamupala-smoothie.

Ja pahinta tässä on vielä, että tällaisia asioita ei voi mitenkään käsitellä. Jos mainitset jotain, saat hirveät kilarit, kuinka joku kehtaa huomauttaa. Se on erikoinen juttu miten kaikki pienet huomautukset menee nykyään ihon alle. ”Minulla on oikeus…”

Vierailija
3948/7839 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli noista kantapää kävelijöistä mieleen että siinä on polvet ja nilkat kovilla, tulee ongelmia myöhemmin kun eivät jousta kävellessään vaan marssivat lanteet, polvet ja nilkat jäykkinä.

Vierailija
3949/7839 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kertoka amillä tuo mun naapuri kuulee kun minä kävelen pesuhuoneeseen,tai laitan telkusta äänet pois yms.

Siis se  nakuttaa jotaki pesuhuoneessaaan/eteisessään,   ja aina ku nousen nojatuolista ylös jä kävelen yhdenki askeleen siihen suuntaan niin lopettaa heti. Tai pistän äänet pois telkusta niin lopettaa.

Ja tämä tehty satoja kertoja,myös kavereiden kans.

Ja siis muista naapureista ei kuulu mitään ääntä,vaikka on iso koirakin toisella puolen ja juhlia .

Mutta mun naapuri kuulee mun liikkeet aina....Vaikka kuinka hiljaa hiipisin niin aina sama juttu,lopettaa heti nakutukset..

Vierailija
3950/7839 |
19.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voin sanoa,että postissa yötyötä tekevä nuoripari joka asuu mun yläkerrassa on järkyttäviä yöhäiriköitä klo 22 alkaa eka häiritä kestää klo 23.45 ulko-oven pamahdukseen/portaissa kolinaan sit tulevat kotiin klo 5 jälkeen sama kolina/ kävely /puhelu/tavarat tippuu lattialle käsistä.ms tauti tms. sairaus ei pysy tavarat käsissä.

Vierailija
3951/7839 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saman havainnut omassa kerrostalorapussa. Seinänaapuriksi muutti nuori parikymppinen nainen jolla oli hyvin äänekkäät ja reipasotteiset elämäntavat. Juurikin tuota alituista paukutusta ja jyskettä ja tavaroiden pudottelua lattialle. Myös kalusteet saivat päivittäin kyytiä kun niitä äänistä päätellen järjesteltiin uudelleen kerta toisensa jälkeen. Puhelut olivat yhtä kiljuntaa ja kikatusta. Ja usein naapurilla oli kylässä 1-3 samanhenkistä nuorta naista eli kommunikointi hoidettiin kirkumalla ja kiljumalla. En muista samaa ilmiötä olleen kun olin itse parikymppinen. Nuoriso jutteli ihan normaalilla äänellä, ei huudettu eikä kiljuttu koko ajan. 

Vierailija
3952/7839 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret miehet ovat ihan yhtä meluisia myös, varsinkin kun monet jonnet harrastavat tuntikausia pelaamista huutamalla, kiljumalla ja raivoamalla.

Vierailija
3953/7839 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret miehet ovat ihan yhtä meluisia myös, varsinkin kun monet jonnet harrastavat tuntikausia pelaamista huutamalla, kiljumalla ja raivoamalla.

Tämä, pelaavista urpoista sitä ääntä vasta lähteekin. Uskomaton ajatus, että sitä itse alkaisi huutamaan, rääkymään ja kiljumaan omassa kodissa tai oikeastaan missään muuallakaan. Yksin tai yhdessä. Minun naapuri tekee sitä päivittäin, se on hänelle normaalia päivittäistä elämää.

Vierailija
3954/7839 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa muutin vähän aikaa sitten rauhallisesta talosta uudempaan, missä kuvittelisi olevan parempi eristys mutta ei se uuden yläkerran naapurin kanssa riitä. Loputon ryske yötä myöten kaapinovista ja tavarat putoilee lattialle. Rasittavinta on huutoyskiminen jota naapuri harrastaa joka päivä, ehkä joku sairaus tai tupakkayskä? En ymmärrä miksi ei voi yskiä normaalisti vaan yskää edeltää ja seuraa suoraa huutoa, HÖÖÖÖÄÄÄÄÄ köh HÖÖÖÖÖÄÖ

Vierailija
3955/7839 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä betonikuutiossa on ollut jo viikon todella hiljaista. Kantapää norsua ei ole muutamaan päivään kuulunut.

Vierailija
3956/7839 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voin sanoa,että postissa yötyötä tekevä nuoripari joka asuu mun yläkerrassa on järkyttäviä yöhäiriköitä klo 22 alkaa eka häiritä kestää klo 23.45 ulko-oven pamahdukseen/portaissa kolinaan sit tulevat kotiin klo 5 jälkeen sama kolina/ kävely /puhelu/tavarat tippuu lattialle käsistä.ms tauti tms. sairaus ei pysy tavarat käsissä.

Onko käynyt mielessä, että nukkuvat / yrittävät nukkua siis noin 7-15, jolloin sinä kolisutat ovia, kuuntelet musiikkia, imuroit, tyhjennät tiskikonetta, kailotat kovalla äänellä puhelimeen? Tai jos sä et ole kotona, joku muu naapuri.

Yötöitä tekevillä on aika haastavaa asua kerrostalossa, jossa kaikki muut asukkaat pitävät meteliä silloin kun heidän pitäisi saada unta.

Vierailija
3957/7839 |
20.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu viikko muuttoon ❤️ Minkähän yllärin järjestäisi vikalle päivälle yläkerran idioottiperheelle

Vierailija
3958/7839 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töm Töm Töm Töm ole nyt joskus edes paikoillasi, hyvä yläkerran asukki

Vierailija
3959/7839 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko käynyt mielessä, että nukkuvat / yrittävät nukkua siis noin 7-15, jolloin sinä kolisutat ovia, kuuntelet musiikkia, imuroit, tyhjennät tiskikonetta, kailotat kovalla äänellä puhelimeen? Tai jos sä et ole kotona, joku muu naapuri.

Yötöitä tekevillä on aika haastavaa asua kerrostalossa, jossa kaikki muut asukkaat pitävät meteliä silloin kun heidän pitäisi saada unta.

Niin ja juuri tämän vuoksi kaikkien pitäisi elää normaalisti, eikä huutaa, rymytä tai paiskoa asioita yhtään mihinkään kellonaikaan, yöllä eikä päivällä. Normaalista elämästä ei kuulu ääntä toiseen asuntoon.

Vierailija
3960/7839 |
21.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä betonikuutiossa on ollut jo viikon todella hiljaista. Kantapää norsua ei ole muutamaan päivään kuulunut.

Norsu on lomalla jossain reissussa? Mulla yläkerran tömistelevä ja kolisteleva pösilö on kotona ihan koko ajan. Kerran oli poissa kaksi viikkoa, ja täällä oli siunattu rauha! Ilmiö ei ole sittemmin toistunut, ja tuostakin on jo vuosia aikaa.

Mutta ilmeisesti hänellä on jotain ongelmaa nyt eturauhasessa, koska lorotus on katkonaista. Ennen lorisi varmaan minuutin putkeen kuin puutarhaletkusta. Näin sitä oppii hyvin naapuria tuntemaan, vain äänten perusteella.