Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
3261/7839 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, onko yleistäkin lapsiperheille, että naapureiden kotirauhasta ei välitetä vähääkään?

Voi, kyllä on aivan normaalia. Siellä on vanhemmat jälkikasvunsa mökään niin tottuneet tai kypsyneet ettei voisi vähempää kiinnostaa mitä naapuriin kuuluu. Kypsymistapauksessa kyse on yksinkertaisesti siitä, että jos he kärsivät lastensa mekastuksesta niin muiden pitää kärsiä yhtä lailla.

Vierailija
3262/7839 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku isompi matkailuauto ois varmaa paras,  vois vaihtaa paikka aina helposti jos tulee ärsyttävää  ääntä lähelle.

Tuskinpa tuollaistakaan on laillista pitää muualla kuin omalla pihalla tai jossain matkailuautoalueilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3263/7839 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isännöitsijä ilmoitti valituksesta taloyhtion hallituksen PJ:lle joka sanoi että "seurataan tilannetta".

Tuosta on reilu vuosi....

Ja olen tehnyt kuukausittain uudestaan valitukset kellonaikoineen yms.

MItään ei tapahdu.

Voikohan näistä tehdä rikosilmoituksen, jos hallitus tai pj ei pysty tai halua turvata rauhallosta asumista kaikille? Olen nimittäin harkinnut, jos naapurin sekoilu vain jatkuu edelleen.

Vierailija
3264/7839 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ainakin jostain syystä alkavat kantapääkävelemään synnytyksen jälkeen. Mistä tämä voi johtua?

Vierailija
3265/7839 |
17.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ainakin jostain syystä alkavat kantapääkävelemään synnytyksen jälkeen. Mistä tämä voi johtua?

Nainen muuttuu hentoisesti hiippailevasta tyttösestä Mammaksi, tuntee naisellistuneensa ja kävelykin sen mukaisesti pontevaa Mammakävelyä kun on niin kiire, niin kiire paikasta toiseen.

Vierailija
3266/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisia vastauksia olette saaneet isännöitsijältä tai hallitukselta, kun olette valittaneet melusta?

Tässä muutama: 

"Se on normaalia."

"Muut ei ole valittanut."

"Jäädään katsomaan tilannetta."

"Se kuuluu kerrostaloon."

Ainoa ratkaisu on siis se, että itse muuttaa jos ei saa edes yöllä olla rauhassa omassa kodissa, jonkun naapurin takia. Ihan hullua, mutta näin se menee. Olen asunut kohta 10 vuotta samassa kerrostalossa ja nyt viimeiset 2 vuotta alakerran naapuri on häiriköinyt öisin, jopa arkiöisin kun itsellä aamulla töitä. Alakerran naapuri on bilettänyt arkiöisin, soittanut musiikkia kovalla klo 2 yöllä, puhuu huutamalla niin että seinät itsellä resonoi, jatkuvasti hänellä myös laukkaa yövieraita. Yläkerrassa toinen häirikkö joka muutti riesaksi loppu vuodesta, hakkaa kantapäillä lattiaa, puhuu parvekkeella kavereiden kanssa huutamalla. Yhteistä näillä häiriköillä on se, että ovat 20 vuotiaita nuoria miehen alkuja, tai poikasia vielä jotka vielä äitin helmoissa kiinni eivätkä tajua kunnioittaa toisen kotirauhaa, ei ymmärrys heillä vielä laukkaa pääkopassa, eikä muutakaan siellä kyllä laukkaa. Olen nukkunut 3 tunnin yöunia ja elänyt näiden herrojen mukaan omaa elämääni, olen 33 vuotias ja luulin tässä iässä saavani itse päättää omat nukkumaan menoaikani mutta ei, siitä päättää naapuri. Sairasta pas..aa. No, nyt olen alkanut katsomaan uutta asuntoa, harmi koska asunto on ollut muuten hyvä mutta mielenterveys tässä menee ja kohta koko terveys kun nukkuu vain 3 tuntia öisin. Joutaahan tuota jo muuttamaan kerrostalosta pois, ja seuraava asunto ei ole kerrostaloa, muutan maalle, pois kaupungin hälinästä. Kun lähden niin se on varma, että kostan, taitaa nuoren herran auto saada kohta pientä vauriota, tai äitinsä autollahan tuo räkis ajaa.

Vierailija
3267/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia vastauksia olette saaneet isännöitsijältä tai hallitukselta, kun olette valittaneet melusta?

Tässä muutama: 

"Se on normaalia."

"Muut ei ole valittanut."

"Jäädään katsomaan tilannetta."

"Se kuuluu kerrostaloon."

Ainoa ratkaisu on siis se, että itse muuttaa jos ei saa edes yöllä olla rauhassa omassa kodissa, jonkun naapurin takia. Ihan hullua, mutta näin se menee. Olen asunut kohta 10 vuotta samassa kerrostalossa ja nyt viimeiset 2 vuotta alakerran naapuri on häiriköinyt öisin, jopa arkiöisin kun itsellä aamulla töitä. Alakerran naapuri on bilettänyt arkiöisin, soittanut musiikkia kovalla klo 2 yöllä, puhuu huutamalla niin että seinät itsellä resonoi, jatkuvasti hänellä myös laukkaa yövieraita. Yläkerrassa toinen häirikkö joka muutti riesaksi loppu vuodesta, hakkaa kantapäillä lattiaa, puhuu parvekkeella kavereiden kanssa huutamalla. Yhteistä näillä häiriköillä on se, että ovat 20 vuotiaita nuoria miehen alkuja, tai poikasia vielä jotka vielä äitin helmoissa kiinni eivätkä tajua kunnioittaa toisen kotirauhaa, ei ymmärrys heillä vielä laukkaa pääkopassa, eikä muutakaan siellä kyllä laukkaa. Olen nukkunut 3 tunnin yöunia ja elänyt näiden herrojen mukaan omaa elämääni, olen 33 vuotias ja luulin tässä iässä saavani itse päättää omat nukkumaan menoaikani mutta ei, siitä päättää naapuri. Sairasta pas..aa. No, nyt olen alkanut katsomaan uutta asuntoa, harmi koska asunto on ollut muuten hyvä mutta mielenterveys tässä menee ja kohta koko terveys kun nukkuu vain 3 tuntia öisin. Joutaahan tuota jo muuttamaan kerrostalosta pois, ja seuraava asunto ei ole kerrostaloa, muutan maalle, pois kaupungin hälinästä. Kun lähden niin se on varma, että kostan, taitaa nuoren herran auto saada kohta pientä vauriota, tai äitinsä autollahan tuo räkis ajaa.

Ikkunantiivisteen väliin pipetillä paskaa

Vierailija
3268/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilleen muuttaneet jonnepojat ovat aika hirveitä naapureita ja sinulle on osunut vieläpä double damage -tilanne, kun on ala- ja yläpuolella noita poikasia rellestämässä. Noin levotonta ja yöpainotteista elämäntyyliä ei jaksa kukaan muu kuin toinen samanlainen jonne. Pois muuttaminen lienee valitettavasti ainoa vaihtoehto, jos haluaa inhimilliset asuinolot..vaikka eihän sen noin pitäisi mennä, kyllä jonnenkin on joskus opittava ihmisten tavoille. Tai muutettava opiskelija-asuntoon kaltaistensa pariin. 

Vierailija
3269/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees, kerrostaloihin voisi kieltämättä säätää jonkinlaiset ikärajat, vaikka niin ettei alle 25-vuotiaita otettaisi vuokralaisiksi. Näille voisi järjestää omat, opiskelijatyyliset kerrostalot. Parikymppiset pahimpia, kun ei kotona enää opeteta tavoille eikä ole karttunut elämässä vielä sitä tarvittavaa kokemusta. Saisivat niin mellastaa keskenään omissa oloissaan!

Omistusasujillehan tällainen muutos olisi loistouutinen.

Vierailija
3270/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalainen RAUHA, kun naapurin Kiljusen herrasväki kiiruhti viikonlopuksi tien päälle!

Jo sitä möykkää koko aamu kuunneltiinkin...

Vierailija
3271/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omilleen muuttaneet jonnepojat ovat aika hirveitä naapureita ja sinulle on osunut vieläpä double damage -tilanne, kun on ala- ja yläpuolella noita poikasia rellestämässä. Noin levotonta ja yöpainotteista elämäntyyliä ei jaksa kukaan muu kuin toinen samanlainen jonne. Pois muuttaminen lienee valitettavasti ainoa vaihtoehto, jos haluaa inhimilliset asuinolot..vaikka eihän sen noin pitäisi mennä, kyllä jonnenkin on joskus opittava ihmisten tavoille. Tai muutettava opiskelija-asuntoon kaltaistensa pariin. 

Ja isännöitsijä laskee tämän "normaaliksi" elämäksi, vaikka yöelämää vietetään riehumalla ja sekin on normaalia, että yöllä käydään kylässä, ihan hullua, kaukana normaalista. Olen ollut isännöitsijäliittoon yhteydessä, josta myös sanottiin, ettei todellakaan ole normaalia, siellä sentään ymmärrettiin. En käsitä miksi juuri minulle tuli nämä jonnet naapuriksi, huonoa tuuria, kuten aina elämässä. Toivottavasti kohta tärppää asuntomarkkinoilla, muutama potentiaalinen jo kiikarissa.

Vierailija
3272/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kimppakämpässä asuvat parikymppiset tytöt ovat myös varsin painajaismaisia naapureita. 

24/7 kimeää huutokikatusta + "OU MAI GAAAAAD" tuhat kertaa päivässä.

Vierailija
3273/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tekemään kansalaisaloite kerrostaloon muuttaessa oltava kuukauden koeaika ja koeajan jälkeen saa muuttaa pois jos havaitsee ettei pysty melusaasteen takia asumaan,ilman sopimussakkoa! Samoin aloite: yhden tai max 2 varoituksen jälkeen heti pellolle!

Vierailija
3274/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka isännöitsijälle valittaminen on usein yhtä turhan kanssa ja tuntuu olevan tähtien asennosta kiinni, kannattaa vaan sitkeästi jatkaa valittamista. Tietenkin jos on mahdollista, on parempi muuttaa mikäli asiaan ei tule muutosta.

Vierailija
3275/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille niille jotka haluaa kostaa möly naapureille:

käykää heittämässä ikkunaan kanamuna, jos häirikkö asuu alakerrassa tai

puhkokaa renkaat autosta tai

kun häirikkö lähtee kauppaan tms. käykää laittamassa pikaliimaa avainreikään, tai tukkikaa muuten avainreikä jollain, niin eipä pääse häirikkö kotiinsa riehumaan helpolla

käykää tiputtamassa koiran paskaa postiluukusta

Ite juuri mietin, että kun muutan uuten asuntoon, niin kostan lähtiessä. Mietin tuota avainreikä kostoa, se voisi olla nautinnollisin. 

Tv. hulluksi tullut häirikkö naapurin takia

Vierailija
3276/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille niille jotka haluaa kostaa möly naapureille:

käykää heittämässä ikkunaan kanamuna, jos häirikkö asuu alakerrassa tai

puhkokaa renkaat autosta tai

kun häirikkö lähtee kauppaan tms. käykää laittamassa pikaliimaa avainreikään, tai tukkikaa muuten avainreikä jollain, niin eipä pääse häirikkö kotiinsa riehumaan helpolla

käykää tiputtamassa koiran paskaa postiluukusta

Ite juuri mietin, että kun muutan uuten asuntoon, niin kostan lähtiessä. Mietin tuota avainreikä kostoa, se voisi olla nautinnollisin. 

Tv. hulluksi tullut häirikkö naapurin takia

Pakkohan se on jotenkin opettaa nuille pölhöille käytöstapoja

Vierailija
3277/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hyvä ehdotus jos olisikin talot joissa asuu vain all 25v tai sanottaisko alle 27 varmuuden vuoksi :).  Sitten talot joissa asuu vain yli 60v-ja alle 80v, sen jälkeen vanhus-asuntoja.  Väliin jäävät rivareihin tai omakotitaloihin.

Vierailija
3278/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on naapurina nykyään Ramppaaja. Tänäänkin lähtenyt asunnosta ulos ja palannut noin 20 kertaa.

Patologisesti iltavirkuille täytyisi muuttaessa jakaa varoituslappu: talon muut asukkaat eivät ole iltavirkkuja! kuudelta aamulla alkaa pauke ja rytinä!

Vierailija
3279/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että mä nautin alakerran valittajan kiusaamisesta. Tuntuu menevän hulluuden partaalle kun lorottelen menemään suoraan vessanpönttöön. Kauhea paukutus alkaa putkiin ja jollakin hakkaa kattoon ;-) .  Kaikenlaisia se leipä elättää.

ps. Tänään otetaan kaljaa ja hyvin kusettaa.

Vierailija
3280/7839 |
18.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne  lapset välillä pattereita paukuttavat, vaikka kieltää ja vaikka nostaa patterin vierestä lapsen pois, niin ei se kerrasta mene perille. Jossakin vaiheessa se kokeilee uudestaan. Toistoja tarvitaan mutta sitä se kasvatus on että joka päivä on uusi työ, ja jossakin rajoissa se äänenvoimakkuus sitten pysyy kun yritetään hillitä.

On se vaan niinkin että ei kaikilla ole mahdollisuutta muuttaa omaan taloon, ja sitten jos ollaan kerrostalossa niin itse kukin koittaa mahdollisimman vähän muita häiritä. Se voi olla erittäin hermostuttava asia myös lapsiperheelle itelleen jos ääntä tulee ja naapurit koputtelee seinään. Siinä saattaa olla puun ja kuoren välissä kun ääntä ei saisi kuulua mutta kuuluu kuitenkin, ja omaa taloakaan ei ole mahdollista heti hankkia. Joten siinähän kidutte, seinäänkoputtelijat, luultavasti se naapurinnekin haluaisi teistä eroon mutta ei ole vielä saanut hankittua parempaa asuntoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi