Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö nykyisin edes yritetä elää hiljaisesti kerrostalossa?

Vierailija
18.03.2020 |

Ollessani pieni äitini muistutti aina kerrostaloasunnossamme, ettei lämpöpatteria saa kolistella eikä lattialle tarpeettomasti heitellä/pudotella esineitä. Onko niin, ettei nykyisin enää välitetä eikä ymmärretä elää hiljaisesti, eikö siihen enää pyritä? Villasukissa ei tietenkään tarvitse hipsutella eikä keskustella kuiskaten, mutta voisiko äänten kantautumista muihin asuntoihin yrittää välttää - vai eivätkö ihmiset enää tule ajatelleeksi koko asiaa?

Kommentit (7839)

Vierailija
2901/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä talossa asuu pakko-oireinen nikkari. Niin varmasti kuin kuin Kympin uutiset tulevat, niin nikkari alkaa vasaroida.

Heippalappujen jälkeen on vieläkin pakko nakutella muutaman kerran, mutta ei ole jatkanut puoleen yöhön.

Mikä on niin tärkeä homma, ettei sitä voi tehdä päiväsaikaan, varsinkin kun mies ei käy töissä?

Jospa sillä on only-fans-kanava, jolla esiintyy vähäpukeisena remonttireiskana varakkaille naisille? Ja nyt sinä haluat viedä leivän hänen suustaan?

Vierailija
2902/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylhäällä asuu 20 vuotias nuori mies ja alhaalla myös asuu nuori mies. Asun itse 2 krs ja 4krs saakka kuuluu tämän yläkerran nuorukaisen huutopuhe, joka on isännöitsijän mielestä normaalia. Lähes joka ilta näistä jonneista on haittaa, ja elämä heillä alkaa klo 22 ja kestää klo 3 yölle. Itellä aamulla töitä, olen alkanut katsomaan uutta asuntoa, pois kerrostalosta. Yövieraita heillä myös lappaa jatkuvasti ja meluamisen kuulee, joskus yöllä laitetaan musiikki soimaan, kolistellaa, puhutaan huutamalla niin että seinät resonoi, kantapäillä kävellään niin että patterit helisee. Sairasta.

Tää on varmaan joku vuokratalo? Jos yksityinen taloyhtiö, niin olis syytä ottaa yhteyttä hallituksen puheenjohtajaan. Ei tollaisella isännöitsijällä tee mitään.

T. Yksi hallituksen pj.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2903/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä minäkään mitenkään yritä elää hiljaisesti. Tarkoitukseni ei toki ole tehdä meteliä erityisesti, mutta omaa elämääni asunnossani elän. Finnish problems.

Siinäpä elävä esimerkki näistä pelleistä, jotka pilaa kerrostalojen kotirauhan. Yleensä metelinpitäjät ei itse tajua mitään häiriöistä, kun ovat itse koko ajan äänessä.

Vierailija
2904/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan täällä kokemusta ilmalämpöpumppujen äänistä kerrostalossa? Kuuluuko ulkoyksikön hurina parvekkeelta omaan asuntoon tai naapuriin? Meillä menee asunnoista vielä korvausilmaputki parvekkeelle ja parveke makuhuoneesta.

Matala, itselleni erittäin ärsyttävä, ääni noista helposti lähtee ja se tulee sitten betonia pitkin ellei eristystä ole oikeasti hoidettu hyvin. Toki laitteissakin on eroa, jotkut ovat ihan siedettäviä.

Tuo matalan äänen betonijohtuminen on aivan kaameaa kyllä. Pahimmillaan kuulin 8. kerrokseen selvästi kun pohjakerroksessa kuivausrumpu pyöritti pyykkituvassa.

Tuo ongelma kai pitäisi poistua, kun asennetaan lattiatelineeseen, jossa on kunnolliset tärinänvaimennukset. Onkohan sun kokemus niistä, mitkä on asennettu esim. seinään?

Kuuluukohan se itse tuulettimen hurina asuntoihin?

Vierailija
2905/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä minäkään mitenkään yritä elää hiljaisesti. Tarkoitukseni ei toki ole tehdä meteliä erityisesti, mutta omaa elämääni asunnossani elän. Finnish problems.

Fiksu ihminen ymmärtää, että jokainen kolaus, huuto, kovaääninen keskustelu ja musiikki kuuluu naapureihin. Kyllä kotona pitää valtaosan päivistä olla sellainen hiljaisuus, että voi rauhassa lukea vaikka kirjaa tai ottaa päiväunet.

Kun vaikka purkaa astioita koneesta, niin ne voi joko laittaa paikoilleen nätisti tai sitten sellasella rytinällä, että jokainen naaprui herää päiväuniltaan. Itse suosin ensin mainittua tapaa, koska arvostan muidenkin oikeutta rauhalliseen kotiin.

Vierailija
2906/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, eikös se keskellä kaupungin sykettä kerrostaloläävässä asuminen olekaan niiiiin ihanaa.

Meille maalaismollukoille on iät ajat víŧŧüílŧü kun asutaan omakotitaloissa helvetin kuusessa. No minulla on kaupungin keskustaan alle kilsa mutta eipä ole koskaan tarvinnut kenenkään mölinöitä kuunnella eikö hajuja haistella.

Nauttikaa, älkää koko ajan valittako.

😅

Vierailija
2907/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, eikös se keskellä kaupungin sykettä kerrostaloläävässä asuminen olekaan niiiiin ihanaa.

Meille maalaismollukoille on iät ajat víŧŧüílŧü kun asutaan omakotitaloissa helvetin kuusessa. No minulla on kaupungin keskustaan alle kilsa mutta eipä ole koskaan tarvinnut kenenkään mölinöitä kuunnella eikö hajuja haistella.

😅

Juuri näin.

Kyllästyttää tuo teidän ainainen kätinä.

Nauttikaa kun olette kerrostaloon päässeet (joutuneet).

Vierailija
2908/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😅

Juuri näin.

Emmä ainakaan ole kerrostaloon ”joutunut”. Ihan olen asunnon varta vasten ostanut. Kaunis puistomaisema, rauhallinen ja siisti taloyhtiö, ei tarvi tehdä lumitöitä, palvelut lähellä, hyvän valikoiman lähikauppaan 200 m ja se on auki 6-23. Täällä on oikein kivaa ja viihtyisää. :)

Vierailija
2909/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritva C-rapusta kirjoitti:

Olimme eilen poikani kanssa iltapäiväkaljoilla ja vaikka poikani sammui pöytään niin kyllä minä pojastani huolen pidän!

Siihen ei tarvitse kenenkään ulkopuolisen puuttua.

Ritvalla on kyllä mahtava kuulo! Kerta kaikkiaan mainio.

Vierailija
2910/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin enää eletä. Ikävää, mutta totta. Vaatii melkoisia puhelahjoja saada naapuri ymmärtämään metelinsä ja siinäkin yleensä lopputulema on heikko. Oma napa on se tärkein.

Jep ja jos valitat isännöitsijälle niin se vaan pyörittelee peukaloita. Asialle ei tarvi tehä mitään, kunhan maksaa vuokransa ajallaan niin kaikki on hyvin. Muutan pois heti, kun vaan se on mahdollista...

Se on tämä rahan palvonta, joka ohjaa nykyään kaikkea toimintaa Suomessa.

Jos vuokralainen huudattaa stereoita, haukuttaa koiraansa ja möykkää asunnossaan 24/7, mutta maksaa vuokransa (Kelan ja/tai sossun avustuksella) ajallaan ja täysimääräisenä, asia ei kiinnosta isännöitsijää millään tavalla.

Jos rauhallisesti elävä, muut huomioon ottava vuokralainen on hetkellisessä rahapulassa työttömyyden, sairauden tai muun syyn takia, ja vuokra jää osittain maksamatta, isännöitsijä tai vuokravalvonta puuttuu asiaan heti, ja häätökortti nousee esille. Näin se menee. 

Vierailija
2911/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei näemmä. Mun yläkerran asukas on joku norsu posliinikaupassa tyyppinen tapaus. Eilen se alkoi vasaroimaan kello 6:45. Vasarointi, sahaaminen ja poraus jatkui kymmeneen. Sit se pelaa videopelejä ja huutaa. Ei oo päivässä montaa hetkeä kun sieltä ei kuuluisi ääniä. 13 aikaan aina hiljenee. Vissiin se nukkuu päiväunet, että se jaksaa taas yöllä paiskoa kaappeja. Oon nyt 2 viikkoa kuunnellut tuota 24/7.

Ala hakkaamaan harjanvarrella täysillä kattoa. Tai sitten vaihtoehto 2: tulosta jotain vanhoja pelimainoksia ja alat survomaan niitä postiluukusta sisään siihen tahtiin että norsu varmasti ymmärtää pointin. Laita samalla myös vasaran kuvia ja k raudan mainoksia, kasakaupalla joka viikko

Vierailija
2912/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😅

Juuri näin.

Juu, no mahtuu pientaloalueellekin monenmoisia häiriköitä. Poltetaan märkiä lehtiä tulipesässä, rälläkkä laulaa aina iltaisin, musiikkia täytyy soittaa takapihalla mahd. lujaa totta kai jne. Eletään periaatteella kiusa se on pienikin kiusa. Kuulostatte kyllä just tyypeiltä, joiden syytä pysyä vähintään kilometrin päässä lähimmästä naapurista.

Vierailija
2913/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivivillaa ja tupla kipsilevy seinään välimassalla niin ei kuulu enää juuri mitään seinän takaa.

Pitäs tukkia samalla aineella myös ilmanvaihtokanava. Sieltä ne monet äänet helpoiten kantautuu, jos talossa on yhteinen ilmanvaihto. Mutta sitä ei kyllä kannata tehdä…

Vierailija
2914/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut näyttää elävän kuin toisia ei olisikaan.

Vierailija
2915/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paviaaneja pitää vaan kouluttaa ja muistuttaa aina välillä millaista on se ihmismäinen eläminen. Itse asun rivaripäädyssä ja toisinaan seinänaapuriporukka innostuu riehumaan niin että laitan subbarit soimaan, vaimenee kummallisesti aina vähäksi aikaa kun tajuavat että enhän minä tällaisessa metakassa halua elää. Mutta, paviaaneilla on lyhyt muisti valitettavasti.

Vierailija
2916/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on ollut samat naapurit nyt ainakin 3 vuotta ja olen ihmetellyt, miksi nyt on alkanut kuulumaan välillä kaameaa kantapäätamppaamista. Miten ihminen voi yhtäkkiä alkaa kävelemään kantapäillään jos aiemmin on osannut kävellä hiljaa? En ymmärrä. Mikä tuollaiseen degeneroitumiseen voi johtaa.

Ehkä tamppaat itse, ja naapuri on vihdoin kyllästynyt kuuntelemaan ja päättänyt antaa samalla mitalla takaisin?

Onpas ylistetty kommentti. Ehkäpä kaikki melusta valittajat tässä ketjussa ovatkin itseasiassa itse niitä riehuvia möykkääjiä joille naapurit vähän kostaa.

Vierailija
2917/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niille, joilla on häiritseviä arabi- tai somalinaapureita: näissä kulttuureissa elää hyvin vahva taikausko ja ylipäätään usko taikuuteen. Selvittäkää, mitä symboleja, lauseita ym. näissä kulttuureissa pelätään, ja tulostakaa, kirjoittakaa tai piirtäkää ne paperille.

Jos intoa riittää, voitte väkertää pienen voodootyylisen nuken savesta, oljista, oksista yms.íja kaataa päälle hieman naudanverta (saa kaupan pakastealtaasta). Parasta on, jos saatte paperilapun tai nuken "piilotettua" naapurin kynnysmaton alle tai oven väliin (saranapuolelle) niin, että siitä näkyy vain pienen pieni osa mutta naapuri tulee sen joka tapauksessa huomaamaan.

Pelotevaikutus on taattu, ja parhaassa tapauksessa naapurit muuttavat pois.

Sianveri toimisi vielä paremmin.

Vierailija
2918/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee suunnattomasti naapurin vesipiipun pulputus (lähes nonstoppina). Mutta johtunee kai vaan siitä kun mulla ei ole varaa kukkaan. 

Vierailija
2919/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylhäällä asuu 20 vuotias nuori mies ja alhaalla myös asuu nuori mies. Asun itse 2 krs ja 4krs saakka kuuluu tämän yläkerran nuorukaisen huutopuhe, joka on isännöitsijän mielestä normaalia. Lähes joka ilta näistä jonneista on haittaa, ja elämä heillä alkaa klo 22 ja kestää klo 3 yölle. Itellä aamulla töitä, olen alkanut katsomaan uutta asuntoa, pois kerrostalosta. Yövieraita heillä myös lappaa jatkuvasti ja meluamisen kuulee, joskus yöllä laitetaan musiikki soimaan, kolistellaa, puhutaan huutamalla niin että seinät resonoi, kantapäillä kävellään niin että patterit helisee. Sairasta.

Tää on varmaan joku vuokratalo? Jos yksityinen taloyhtiö, niin olis syytä ottaa yhteyttä hallituksen puheenjohtajaan. Ei tollaisella isännöitsijällä tee mitään.

T. Yksi hallituksen pj.

Ihmisillä on oudot käsitykset. Vuokra-talosta lentää paljon helpommin pellolle, joten siellä noita ei niinkään ole. Omistusasunnosta häätäminen on todella pitkä ja vaivalloinen prosessi, joten siellä voi möykkäillä ihan rauhassa.

Vierailija
2920/7839 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että kun muistelee näitä kerrostalo aikoja alkaa ahdistamaan. Oli yhtä helvettiä yläkerran afrikkalaisen miehen kanssa joka siirteli kalusteita öisin ja potki lämpöpatteriin ja sitten ylös sivulle muutti lapsi perhe jotka juoksivat ja heittivät lattialle jotain. Elementeistä rakennettu halpa VVO:n vuokrakämppä niin kaikki kuului läpi. Afrikan elätin sain peloteltua muuttamaan pois onneksi, mutta lapsiperheen päivittäiset leikit stressasi eikä vuokraisäntä voinut asialle mitään. 2012 rakennettu pienkerrostalo josta kuului naapurin puhe patterien putkien läpivientien luota. Ihan selviä rakennusvirheitä, mutta isännöitsijä vaan totesi että tämmöistä se rakentaminen on nykypäivänä. Asunnossa oli alueen halvimmat vuokrat. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi